Gravid med särbo på annan ort
Vi blev oplanerat gravida, min bästa vän och jag. Friends with Benefits.. vi har alltid haft den relationen till varandra sedan vi möttes. Vi har inte varit tillsammans men inte heller träffat någon annan under tiden, nu står vi i en helt annan sits där vi valt att gå vidare tillsammans, blev naturligt och självklart för oss båda. Vi har alltid brytt oss väldigt mycket om varandra och har en kärlek mellan oss.
Vi har båda två barn var sedan innan, jag två tonåringar och han har en tonåring och ett litet barn, han bor drygt 10 mil från mig, men arbetar i min stad och veckopendlar hit och sovit hos mig oftast 1-2 nätter och någon natt på arbetet, men blivit sedan vi fick veta att vi ska få ett gemensamt barn att han sovit hos mig alla tre nätter. Han är hemma hos sig med sina barn varje helg (to. kväll-sö.) och jag har mina varannan vecka.
Någon helg då och då när jag inte har mina barn har vi varit hos honom med hans barn.
Vi tänker att så här får det fortsätta även när bebis kommer om 4 månader, eftersom vi har en behaglig rytm och är väldigt nöjda. När bebis kommit kommer vi även vara tillsammans hos honom över helgerna när jag inte har mina barn, så bebis kommer få träffa sina syskon hos honom också regelbundet.
Är det någon annan här med erfarenheter av något liknande? Är vi helt galna eller är det fullt möjligt detta? Tips och råd?.
Bebis kommer bo hos mig, med sin pappa här minst 3 dagar varje vecka.