• Tomatmacka

Varför är media så jävla pk?

De tar jag ju bara parti för de onda (vänstern) men bryr sig inte ett dugg om oss som faktiskt byggde det här landet. Hur kommer det sig? Hatar dom oss?

• Svar på tråden Varför är media så jävla pk?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-08-25 10:28:50 följande:

Här ett typexempel.

Den SVT-journalist som är gift med socialdemokratisk ordförande i Timrå kommun retweetar annan journalist som lämnar GP i protest mot att Alice togs in.

Det kan inte vara ett särskilt stort problem om du måste plocka 6 år gamla exempel.. 

Du vet ju inte heller något om situationen. Journalisten i fråga kanske retweetar en vän?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    ThomasJo skrev 2021-08-25 10:35:54 följande:
    Skit i GAL-TAN.

C och L har en ekonomisk högerpolitik, men är socialt liberala. Partier som V, S och MP är också socialt liberala, men har en ekonomisk vänsterpolitik.
    Fast det är det vi inte gör. Skiter i GAL-TAN.

Det är GAL-TAN som spräcker partier och gamla block och skapar nya block.

Den ekonomiska politiken är underordnad det man grovt kan kalla "identitetspolitik".
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Anonym (Bengt)
    Flash Gordon skrev 2021-08-25 11:08:02 följande:

Den ekonomiska politiken är underordnad det man grovt kan kalla "identitetspolitik".
    Det är vad som händer när ekonomin är tillräckligt bra. Så länge vanligt folk är oroliga för hur de ska få mat på bordet om de blir av med jobbet så kommer den ekonomiska politiken att överskugga allt annat.

Nu har vi en hel generation och en till på väg som aldrig upplevt en ekonomisk kris. Då tar andra frågor över. Vidare är det supertydligt att den grova kriminaliteten är den viktigaste frågan just nu och under överskådlig tid framåt.
  • ThomasJo
    Flash Gordon skrev 2021-08-25 11:08:02 följande:

Håller inte med. GALTEN (hehe) är för stelbent. Det är mycket mer träffsäkert att prata om ekonomiska och sociala frågor, och hur man ställer sig där.
  • Flash Gordon
    Anonym (Bengt) skrev 2021-08-25 11:37:11 följande:
    Det är vad som händer när ekonomin är tillräckligt bra. Så länge vanligt folk är oroliga för hur de ska få mat på bordet om de blir av med jobbet så kommer den ekonomiska politiken att överskugga allt annat.

Nu har vi en hel generation och en till på väg som aldrig upplevt en ekonomisk kris. Då tar andra frågor över. Vidare är det supertydligt att den grova kriminaliteten är den viktigaste frågan just nu och under överskådlig tid framåt.
    Ja, Maslows behovstrappa.

Men GAL-TAN klickar i där också.

När maten tar slut på bordet: gissa vad svensken då kommer att tycka om att försörja 675000 invandrare som lever på bidrag och att skicka 45 miljarder i bistånd till länder som Afghanistan och Somalia.

GAL-TAN blir bara än mer accentuerad av en sådan kris.
  • Flash Gordon
    ThomasJo skrev 2021-08-25 11:52:14 följande:
    Håller inte med. GALTEN (hehe) är för stelbent. Det är mycket mer träffsäkert att prata om ekonomiska och sociala frågor, och hur man ställer sig där.
    Såväl ekonomi som sociala aspekter ryms inom GAL-TAN men ekonomi kan inte förklara varför Annie väljer Stefan före Ulf. Det kan däremot GAL-TAN.
  • ThomasJo
    Flash Gordon skrev 2021-08-25 11:55:15 följande:
    Såväl ekonomi som sociala aspekter ryms inom GAL-TAN men ekonomi kan inte förklara varför Annie väljer Stefan före Ulf. Det kan däremot GAL-TAN.

Annie väljer Stefan pga Centerns besatthet av SD, vilket i sin tur handlar om sociala frågor. C är socialt väldigt liberalt, det är vare sig M eller KD.

Problemet med GALTEN är dessutom att TAN har mindre smickrande ord:
    Traditionell (ses som bakåtsträvande och negativt)
    Auktoritär (förknippas med diktatur)
    Nationalist (förknippas med rasism)

Jag håller inte med om associationerna, men jag beskriver hur det generellt är.

• Flash Gordon
    ThomasJo skrev 2021-08-25 12:12:10 följande:

Annie väljer Stefan pga Centerns besatthet av SD, vilket i sin tur handlar om sociala frågor. C är socialt väldigt liberalt, det är vare sig M eller KD.

C är GAL.

Det blå-gula blocket är TAN.
    ThomasJo skrev 2021-08-25 12:12:10 följande:

Problemet med GALTEN är dessutom att TAN har mindre smickrande ord:
    Traditionell (ses som bakåtsträvande och negativt)
    Auktoritär (förknippas med diktatur)
    Nationalist (förknippas med rasism)

Jag håller inte med om associationerna, men jag beskriver hur det generellt är.

Det är bara ett problem om man bryr sig om vad ens motståndare kallar en.

De har skrikit "rasist" så länge nu att ingen bryr sig längre. De har liksom förlorat den striden redan.
  • Flash Gordon

TT menar att "utlandsfödda ... löper högre risk" att registreras som brottsmisstänkte.

Löper. Risk.

Som om det bara kommer som en blixt från klar himmel att man blir brottsmisstänkt och att "utlandsfödda" riskerar att ha mer otur med den saken.

Owe Nilsson på TT med sitt Twitter kan vara en av Sveriges mest PK:iga vänsterjournalister. Han ägnar sig förstås åt att misstänkliggöra BRÅ-rapporten.

twitter.com/owenil

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-08-26 14:19:30 följande:

TT menar att "utlandsfödda ... löper högre risk" att registreras som brottsmisstänkte.

Löper. Risk.

Som om det bara kommer som en blixt från klar himmel att man blir brottsmisstänkt och att "utlandsfödda" riskerar att ha mer otur med den saken.

Owe Nilsson på TT med sitt Twitter kan vara en av Sveriges mest PK:iga vänsterjournalister. Han ägnar sig förstås åt att misstänkliggöra BRÅ-rapporten.

twitter.com/owenil

Ja det finns mängder av forskning som visar att det är på det viset. Föraktet mot forskning och vetenskap är total inom brunhögern.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför är media så jävla pk?