Glinda från Oz skrev 2021-08-25 21:04:27 följande:
För mig är fuska och mygla när man på något vis förstör för andra,
får saker man inte har rätt till och försöker sko sig på andras bekostnad.
Exakt. Precis min poäng. Och de här tre hänger ju ihop, när man utnyttjar saker man inte har rätt till förstör man även för andra och skor sig på andras bekostnad.
Glinda från Oz skrev 2021-08-25 21:04:27 följande:
Du söker fortfarande jobb, står till arbetsmarknadens förfogande mm Det har INGEN praktisk betydelse alls.
Um... hur står jag till arbetsmarknadens förfogande om jag inte är hemma och kan ta ett jobb jag blir erbjuden?
Studentpappa skrev 2021-08-26 07:33:03 följande:
Din definition av fusk och mygel har ju som tur var ingen bäring där det faktiskt betyder något. Att någon med tvivelaktig moral tycker det är ok gör det inte ok, är du inte hemma står du givetvis inte till förfogande.
TS har ju tid på sig att skaffa ett nytt jobb så det borde vara fokus istället för att planera att bli arbetslös.
Men precis. Tack. Vad gäller fokus på nytt jobb är det klart att jag ser mig om för fullt redan nu, och att jag fokuserar på att hitta ett jobb så fort som möjligt, men det var ju inte det min fråga handlade om, så därför har jag inte sagt nåt om det här. Den krassa verkligheten är ju trots allt att det är svårt att hitta jobb, och även om jag inte planerar för att bli arbetslös så måste jag ju ändå ha med det i beräkningen, eller hur?