• barclay

Internetromans som gick galet fel

Mår skitdåligt i skrivande stund nu och behöver skriva av mig.

I juni nu skapade jag en karaktär på en datingsite, en svensk. La upp bilder på en annan människa som inte var jag. Låtsades att denna person var kompis med mig och denna karaktär ville att hon skulle träffa mig. Karaktären och hon skrev från början på juni i år till och med igår då karaktären valde att ta ett break och hon blev helt förstörd såklart.

Karaktären (jag) bestämde träff med henne och kompisen (jag i verkligheten). Under våra tre månader som vi har skrivit så har hon blivit kär i karaktären och fått starka känslor. Hon gillar mitt sätt att skriva, jag är förstående och stöttande. Hon skriver att hon aldrig mött en sån fin kille som mig. Hon är skild och haft en väldigt jobbig relation med en alkoholiserad man.

Sagt och gjort. Hon bokade hotell, vi möttes upp och umgicks ihop. Hon var så enastående vacker och alldeles underbar. Jag är 34 och hon 49 år. Hon såg vår träff som "kompisträff" eftersom hon hade känslor för karaktären. Jag låg sedan hela natten och höll om henne och skedade henne. Jag ville aldrig släppa taget om henne. Kände hur känslorna blev allt starkare och starkare för henne. Det slutade med att vi hade sex den natten.

Igår skrev hon till mig på messenger att hon bara har kompiskänslor för mig och till karaktären på datingsiten som är jag har hon starka känslor för. 

Jag vet inte hur jag ska göra nu! Jag har fått känslor för denna kvinna och kan inte släppa henne och hon har känslor för karaktären och bilderna på den personen som inte är jag. Under sommaren så är det jag som har skrivit till henne och allt jag skrivit har varit sant och ifrån hjärtat. Jag kände en stor glädje av att få träffa henne för jag har på något sätt längtat efter henne.

Vad ska jag egentligen göra? Berätta för henne som det är att "det är egentligen mig du har skrivit med hela sommaren men bilderna är på en annan person." eller ska jag bara stänge ned kontot? Stänger jag ned kontot så kommer hon kontakta mig på messenger och fråga mig var "*Pelle" tagit vägen.

*Pelle är ett påhittat namn i detta inlägg.

• Svar på tråden Internetromans som gick galet fel
  • Pinotage

Det är klart att du kan ljuga dig ur det hör - men har du samvete till det ?
    Pelle avled i en massiv hjärtinfarkt - typ.

• Anonym (jury)

svårt att ta denna tråd på allvar.

• barclay

Jag har tänkt att berätta sanningen för henne och hoppas på det bästa.

Det är egentligen så att hon har lärt känna personen. Personen är jag förutom de fejkade bilderna. Tyvärr har hon fallit för Pelles utseende i kombination med hans fina personlighet. Hans personlighet är min riktiga personlighet. Jag har inte målat på en falsk personlighet i Pelle utan hans personlighet är min faktiska riktiga.

Känner jag henne rätt efter att vi har skrivit med varandra hela sommaren så kommer hon att bli både ledsen och chockad över att jag som är en 4-5 på en utseendeskala utav 10 kan ha ett sånt moget beteende och förstående. 

Jag kan inte heller låtsas att Pelle har dött. Tänk om det blir hon och jag och hon träffar min mamma och vi börjar prata om Pelle och mamma sitter som ett frågetecken. Då har jag åter igen målat in mig i ett jävla hörnRynkar på näsan

Bättre att hon får veta sanningen och jag eventuellt förlorar henne för alltid.

Hade det varit jag och en tjej chockat mig sådär så hade jag nog ja, fortsatt att träffa henne, ja det hade jag om hon inte sett allt för jävlig ut vill sägaSkrattande

För er som inte förstår vad som hänt så har jag alltså skapat en fejkprofil på en datingsite med bilder på en annan kille men att allt vi har skrivit har varit mina naturliga åsikter och helt utifrån mig själv. Jag har därefter träffat denna kvinna och varit kompis med Pelle. Pelle bad henne träffa mig. Vi hade sex en gång och jag har därefter fått starka känslor för henne men det fanns redan känslor innan vi träffades. Hon hade också starka känslor för Pelle.

• Anonym (Blomman)
    barclay skrev 2021-08-24 10:41:45 följande:

Det är egentligen så att hon har lärt känna personen. Personen är jag förutom de fejkade bilderna. Tyvärr har hon fallit för Pelles utseende i kombination med hans fina personlighet. Hans personlighet är min riktiga personlighet. Jag har inte målat på en falsk personlighet i Pelle utan hans personlighet är min faktiska riktiga.

Känner jag henne rätt efter att vi har skrivit med varandra hela sommaren så kommer hon att bli både ledsen och chockad över att jag som är en 4-5 på en utseendeskala utav 10 kan ha ett sånt moget beteende och förstående. 

Jag kan inte heller låtsas att Pelle har dött. Tänk om det blir hon och jag och hon träffar min mamma och vi börjar prata om Pelle och mamma sitter som ett frågetecken. Då har jag åter igen målat in mig i ett jävla hörn

Hade det varit jag och en tjej chockat mig sådär så hade jag nog ja, fortsatt att träffa henne, ja det hade jag om hon inte sett allt för jävlig ut vill säga

För er som inte förstår vad som hänt så har jag alltså skapat en fejkprofil på en datingsite med bilder på en annan kille men att allt vi har skrivit har varit mina naturliga åsikter och helt utifrån mig själv. Jag har därefter träffat denna kvinna och varit kompis med Pelle. Pelle bad henne träffa mig. Vi hade sex en gång och jag har därefter fått starka känslor för henne men det fanns redan känslor innan vi träffades. Hon hade också starka känslor för Pelle.

Ok. Tack för förtydligande. Du får väl avveckla Pelle på något naturligt sett. Han kanske träffat en annan? I vilket fall måste du sluta skriva till henne genom Pelle.

Lätt att du uttrycker dina känslor där och då blir hon ännu mer intresserad.

Tyvärr sticker hon nog om du berättar sanningen
  • Anonym (Anonym)
    barclay skrev 2021-08-24 10:41:45 följande:

Jag kan inte heller låtsas att Pelle har dött. Tänk om det blir hon och jag och hon träffar min mamma och vi börjar prata om Pelle och mamma sitter som ett frågetecken. Då har jag åter igen målat in mig i ett jävla hörnRynkar på näsan

Hade det varit jag och en tjej chockat mig sådär så hade jag nog ja, fortsatt att träffa henne, ja det hade jag om hon inte sett allt för jävlig ut vill sägaSkrattande

Men hur funkade det i hennes huvud? "Pelle kom inte, så jag knullade med hans kompis som han skickade, för att visa vad han gick miste om"???
  • barclay

Pelle skulle inte vara med på träffen. Helt enligt reglerna. Hon gick med på att träffa mig ensam. En natt på hotell. Hon stod för notan. Vi bowlade, åt middag och drack lite alkohol. Satt på hotellrummet i 1-2 timmar och pratade. Jag fick hålla masken så bra jag kunde utan att bli avslöjad att jag var Pelle.

• Anonym (Anonym)
    barclay skrev 2021-08-24 14:49:58 följande:

Pelle skulle inte vara med på träffen. Helt enligt reglerna. Hon gick med på att träffa mig ensam. En natt på hotell. Hon stod för notan. Vi bowlade, åt middag och drack lite alkohol. Satt på hotellrummet i 1-2 timmar och pratade. Jag fick hålla masken så bra jag kunde utan att bli avslöjad att jag var Pelle.

Vilka regler? Är det vanligt i din bekantskapskrets att skicka kompisen för att provsmaka?
  • barclay

Jag släppte bomben ikväll för henne! Hon blev självklart rasande och hennes värld hade rasat samman totalt. Vi diskuterade fram och tillbaka. Jag bad tusen gånger om ursäkt och hon sa sedan att ?om du lovar att aldrig mer ljuga för mig så kan vi börja dejta. det är faktiskt personen jag har blivit kär i och inte utseendet.?

Lyckligt slut ändå! Men jävlar så arg hon blev och vilken utskällning jag fick. Men efter att jag fått förklarat mig i en timme och besvarat hennes frågor så blev allt bra. Nu ska vi dejta på riktigt.

• Lione81
    barclay skrev 2021-08-23 08:09:29 följande:

Mår skitdåligt i skrivande stund nu och behöver skriva av mig.

I juni nu skapade jag en karaktär på en datingsite, en svensk. La upp bilder på en annan människa som inte var jag. Låtsades att denna person var kompis med mig och denna karaktär ville att hon skulle träffa mig. Karaktären och hon skrev från början på juni i år till och med igår då karaktären valde att ta ett break och hon blev helt förstörd såklart.

Karaktären (jag) bestämde träff med henne och kompisen (jag i verkligheten). Under våra tre månader som vi har skrivit så har hon blivit kär i karaktären och fått starka känslor. Hon gillar mitt sätt att skriva, jag är förstående och stöttande. Hon skriver att hon aldrig mött en sån fin kille som mig. Hon är skild och haft en väldigt jobbig relation med en alkoholiserad man.

Sagt och gjort. Hon bokade hotell, vi möttes upp och umgicks ihop. Hon var så enastående vacker och alldeles underbar. Jag är 34 och hon 49 år. Hon såg vår träff som "kompisträff" eftersom hon hade känslor för karaktären. Jag låg sedan hela natten och höll om henne och skedade henne. Jag ville aldrig släppa taget om henne. Kände hur känslorna blev allt starkare och starkare för henne. Det slutade med att vi hade sex den natten.

Igår skrev hon till mig på messenger att hon bara har kompiskänslor för mig och till karaktären på datingsiten som är jag har hon starka känslor för. 

Jag vet inte hur jag ska göra nu! Jag har fått känslor för denna kvinna och kan inte släppa henne och hon har känslor för karaktären och bilderna på den personen som inte är jag. Under sommaren så är det jag som har skrivit till henne och allt jag skrivit har varit sant och ifrån hjärtat. Jag kände en stor glädje av att få träffa henne för jag har på något sätt längtat efter henne.

Vad ska jag egentligen göra? Berätta för henne som det är att "det är egentligen mig du har skrivit med hela sommaren men bilderna är på en annan person." eller ska jag bara stänge ned kontot? Stänger jag ned kontot så kommer hon kontakta mig på messenger och fråga mig var "*Pelle" tagit vägen.

*Pelle är ett påhittat namn i detta inlägg.

Vad jag inte fattar!!!!!

Du skapade en fejk profil med en helt annans personansikte?

Ni väljer att träffas! Det är en helt annan person än Pelle som hon träffar?

Är hon helt korkade eller märkte hon inte att det är en annan person.

Jag tror ju såhär!

Berättar du för henne. Så kommer hon att lämna DIG direkt. Det slutar inte bara där.

Hon kan göra en hämnd aktion.

Du har ju stulit en annans kort utan att fråga, lagt upp bildER.

Hon kanske försöker hitta DEN riktiga Pelle

Hur jävla DUM I HUVDET får man bli som tar en annans BILD. Du sitter inte bara k djuren vad gäller känslorna.

Du sitter skiten för stölden av bilderna. Du sprider falska bilder på en dejtingsida.

Tänk om du fick reda på att du har en profil på en dejtingsida, fast du inte har skapat den. Du lever ett svenssonliv fru, hund, bil, hus.

Så får din fru reda på det!!!!!!

Du riskerar en annans person privatliv utan att du tänker.

Finner Inge ord här. Hoppas du får stora problem
  • Anonym (M)

Det är väl inget som "gått fel" utan du har aktivt och medvetet gjort på ett visst sätt. Du har ju helt medvetet startat en relation på en lögn och sen byggt på den på ett extremt sätt. Det är ju inget som hånt av misstag,eller i stundens hetta eller så utan det är ju ett välplanerat bedrägeri mot tjejen ifråga.

Det du bör göra enligt mig, är att avsluta relationen och aldrig aldrig göra något som ens liknar detta igen.

• Anonym (Läs tråden)

Läs TS svar.

Han har släppt bomben redan och i slutändan barkar det gått bra.

• Anonym (H)
    Anonym (Läs tråden) skrev 2021-08-26 08:00:05 följande:

Läs TS svar.

Man kan ju hoppas. Men även om TS beteende kan tyckas märkligt så verkar ju hon inte ha alla hästar hemma. Som någon redan påpekat. Vem har känslor för någon man aldrig träffat, betalar för att träffa HANS POLARE, hamnar i säng med polaren, klargör att man trots allt hellre vill ha snubben man aldrig träffat, och i slutändan ändå nöjer sig med polaren. Min gissning är att den här bruden är rätt svår att ha att göra med, impulsiv, uppmärksamhetssökande etc.
  • Anonym (Skeptisk)

[/quote-nick]Men hur funkade det i hennes huvud? "Pelle kom inte, så jag knullade med hans kompis som han skickade, för att visa vad han gick miste om"???[/quote]

Håller med... Om denna tråden är sann, vilket jag har svårt att tro, borde nog ts fundera på vad det är för kvinna han dejtar som ligger med en kompis till den hon är kär i efter ett par timmar i varandras sällskap.

Börjar tro på troll..

• Anonym (olagligt)

Det är olagligt att använda någon annans bild utan den personens tillåtelse. Djupt oetiskt. Fy

• barclay

Läs TS svar.

Yes! Det gick bra till slut????
  • barclay

Läs TS svar.

Yes, det gick bra till slut :)

Edit: Oj, dubbelpost
  • Anonym (Bengt)

Underbar historia. Faktum är att jag en gång har skrivit en teaterpjäs med samma tema. Den utspelar sig vid förra sekelskiftet, så den handlar om en brevväxling där en kvinna låter en väninna skriva, varvid mannen förälskar sig i "fel" person. När de till slut träffas och sanningen uppenbaras...

Ja, vad händer då?

Han faller för den verkliga brevskriverskan. Precis som i den här verkliga historien. 

Sens moral: Det är orden och tanken som man älskar, inte ytan.

Svar på tråden Internetromans som gick galet fel