• Anonym ("Kvinnor vill äta kakan men ändå behålla den")

Sexuella makten=Kvinnors kroppar som berörs av aborter och inte männens

Vill ni hellre kvinnor i teorin förlora den sexuella makten och slippa att det är ni som blir gravida?

Att det är kvinnors kroppar som abort handlar om beror ju på att det är ni som har den sexuella makten biologiskt och inte för att män vill diskriminera kvinnor.

Kvinnor får välja sexuella partner i utbytte att det är deras kropp som bebisen tillverkar i.

Vet vissa kvinnor som klagar på att aborter inte handlar om mäns kroppar och därför det ska vara orättvist. Samtidigt som att det är ingen mänsklig rättighet när män klagar och det inte är orättvist att kvinnor väljer ut vissa män för sex.

Ni dessa kvinnor vill båda behålla fördelen genom den sexuella makten men samtidigt vill ha samma fördelar som män, då det inte är deras kropp som bebisen tillverkar och därför ska ingen annan få bestämma över era kroppar för graviditeter.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sexuella makten=Kvinnors kroppar som berörs av aborter och inte männens
  • Zorrorro

Det är Svårt att förstå exakt vad du menar då ditt språkbruk är väldigt dåligt. Kvinnor kan välja sina sexpartners, är det ett problem, (om det är sant)Hur ofta i världen kan kvinnor fritt välja? Ser man till hur det är i djurvärlden så blir nog avkomman bäst om kvinnan får välja. Många klena o kåta hanar kämpar och honor måste välja vist då även hennes liv står på spel vid graviditet. Varannan minut dör en kvinna som följd av att en man fått en orgasm i henne, dvs gjort henne gravid.( källa WHO) Så rättvis är världen

• Anonym (Orka)

Orkar inte fatta vad du menar. 

Men tycker överlag att så fort folk börjar gaffla om kvinnors "sexuella makt" så drar jag öronen åt sig. 

Ingen som tillhör en grupp som blir misshandlade till döds och våldtagna och sålda som sexvaror kan inneha sexuell makt, i min åsikt. 

• Anonym (Va?)

Totalt obegriplig ts, om du vill få till en diskussion så tänk igenom vad du vill säga (och hur!) ordentligt först. 

• Anonym (opi)
    Anonym (Va?) skrev 2021-08-27 07:08:34 följande:

Totalt obegriplig ts, om du vill få till en diskussion så tänk igenom vad du vill säga (och hur!) ordentligt först. 

Tror inte ts vill diskutera egentligen. Det är med all sannolikhet  bara ytterligare en tråd grundat i att ts blir utan sex.
  • Anonym (Nini)

Män bestämmer väl också själva vem de har sex med?

• Anonym (Nini)
    Anonym (Orka) skrev 2021-08-27 05:35:37 följande:

Ingen som tillhör en grupp som blir misshandlade till döds och våldtagna och sålda som sexvaror kan inneha sexuell makt, i min åsikt. 

• Anonym (konstig text)

Du rör visst ihop saker och ting TS. Sexualitetens "makt" i sig har inget med eventuell abort att göra sen. (ja givetvis blir man gravid av att ha sex, men det är inte det du försöker diskutera här)

Du skriver dessutom väldigt hoppigt och som du tänker, antar jag. Vill du på riktigt ha en vettig diskussion behöver du renodla dina påståenden så att det de facto går att resonera. 

• Anonym (M)

Vad är det som vissa kvinnor anser ska vara orättviist med abort?

• Anonym (Lisa)

Jag förstår inte riktigt vad du frågar om faktiskt!?

Kvinnor kan väl inte bara välja - ja honom ska jag ha sex med..Mannen är ju lika skyldig vem han har sex med!

Tjejer som våldtas och luras in i prostitution har väl inte någon jäkla sexuell makt!

Vad det har med abort att göra förstår jag inte heller.
    men självklart ska kvinnan få bestämma över sin egna kropp och få göra abort om hon vill eller behålla barnet om hon vill.

• annabellelee

Båda har väl sexuell makt? Ja, kvinnor kan bestämma vem de har sex med. Men det kan väl män också?

Eller, rättare sagt, båda har rätt att tacka nej, men varken kvinnor eller män kan få alla de pekar på.

• Anonym (Öhh..?)
    Anonym ("Kvinnor vill äta kakan men ändå behålla den") skrev 2021-08-26 23:14:58 följande:

Vill ni hellre kvinnor i teorin förlora den sexuella makten och slippa att det är ni som blir gravida?

Att det är kvinnors kroppar som abort handlar om beror ju på att det är ni som har den sexuella makten biologiskt och inte för att män vill diskriminera kvinnor.

Kvinnor får välja sexuella partner i utbytte att det är deras kropp som bebisen tillverkar i.

Vet vissa kvinnor som klagar på att aborter inte handlar om mäns kroppar och därför det ska vara orättvist. Samtidigt som att det är ingen mänsklig rättighet när män klagar och det inte är orättvist att kvinnor väljer ut vissa män för sex.

Ni dessa kvinnor vill båda behålla fördelen genom den sexuella makten men samtidigt vill ha samma fördelar som män, då det inte är deras kropp som bebisen tillverkar och därför ska ingen annan få bestämma över era kroppar för graviditeter.

Håller med alla andra om att det är en i princip obegriplig trådstart... En sak tror jag mig ändå fatta: att du antar att det finns en motsättning mellan sexuell makt och att "behöva" bära barn. Alltså att man skulle kunna tänka sig att avstå från den sexuella makten om man då även slapp vara gravid... väldigt konstig sak att säga; makt är väl alltid lite trevligt, men finns det nåt man verkligen inte skulle vilja vara utan är det ju möjligheten att bli/vara gravid??
  • Anonym (Världen är orättvis.)

Världen är orättvis. Kvinnor och män är olika, fundamentalt olika. Naturligtvis är det bra om världen blir rättvis och så jämställd den kan, men vad gäller biologiska funktioner som att föda barn så måste man inse att det är undantag från när rättvisa och jämställdhet skall vara prio1. 

• Anonym (Anna)

Ja, vi kvinnor är helt enkelt själviska och lite onda. Försök hålla dig upptagen med annat så att du slipper gå runt och älta det och vi andra slipper ta del av samma malande tankar om och om igen. Du kommer med största sannolikhet aldrig lyckas få en enda kvinna att lyssna med dessa inlägg, det enda du åstadkommer är förmodligen att du själv mår ännu sämre. Skaffa en intressant hobby, gå med i en bokcirkel eller vad som helst.

• Sam Ståhl

Har läst TS inlägg och liksom många fler här påtalat är det inte lätt att begripa vad du vill. Fast bitter verkar du vara iallafall - ingen bra utgångsläge!

Hoppas du får hjälp att reda ut dina funderingar. Är det bara medhåll du söker så får du räkna med mothugg och försöka förklara bättre!

/ Sam (man, 53 år)

Svar på tråden Sexuella makten=Kvinnors kroppar som berörs av aborter och inte männens