• Anonym (orolig)

Ni som haft blödning men fortsatt vara gravida!

Jag har nyligen fått veta att jag är gravid.

Dock fick jag en blödning i natt, stor som 2 femkronor typ utan klumpar. Har inte kommit mer och känner ingen direkt smärta, men är så orolig för missfall, så jag haft 2 innan! :(

Har ni blödit, men allt varit ok eller kan jag förvänta mig ett till missfall nu? :(

• Svar på tråden Ni som haft blödning men fortsatt vara gravida!
  • Anonym (4)

Jag hade haft 4 missfall och var gravid för 5:e gången och började blöda ganska rejält. Det krävdes binda och jag var övertygad om m.f igen. Men det gick vägen! Glad Trots att jag blödde totalt en vecka. Skillnaden mot missfallen var att blodet var klarrött och "rent", inga klumpar och inget ont. 

• Anonym (vänta och se)

Tyvärr är det bara tiden som får utvisa.

Min första graviditet kom det inget blod alls. I andra började jag blöda smått som sedan tilltog och slutade i missfall. Tredje graviditeten blödde jag lite vid ett tillfälle i v.5 och flera tillfällen i v.16 då det tom. kom klumpar.. men den gången gick det vägen!

• Anonym (orolig)

Tack ni som svarar! <3

Jag blöder smått, smått bara när jsg torkar mig, inget kommer i toan. Inga klumpar, ingen smärta.

Vid mina andra MF blödde jag rejält med klumpar på en gång, så drf blir jag fundersam över detta ;/

• cosinus

Jag blödde lite med första barnet i v 6 typ. Först bara lite rosa, sen ganska mycket klarrött när jag torkade mig efter ett toabesök och sen lite rosa/brunblandade flytningar en vecka.

Men bebis var ok.

• Anonym (4)
    Anonym (orolig) skrev 2021-08-28 14:51:12 följande:
    Tack ni som svarar! <3

Jag blöder smått, smått bara när jsg torkar mig, inget kommer i toan. Inga klumpar, ingen smärta.
    Vid mina andra MF blödde jag rejält med klumpar på en gång, så drf blir jag fundersam över detta ;/
    Det låter hittills lovande. Mina m.f eskalerade snabbt med smärta, klumpar och störtfloder av blod så bara när du torkar dig låter bra. Kan du boka in ett VUL?
  • Anonym (orolig)

[quote=81340414][quote-nick]Anonym (4) skrev 2021-08-28 15:27:54 följande:[/quote-nick]Det låter hittills lovande. Mina m.f eskalerade snabbt med smärta, klumpar och störtfloder av blod så bara när du torkar dig låter bra. Kan du boka in

Ja nu kommer det ingenting. Så jag HOPPAS det är okej! Ska in på gyn på drop-in och få till ett VUL då.

• Anonym (Kl)

Jag kan berätta min historia och hoppas det kan lugna dig lite. :) 

Jag har haft två missfall, MA, direkt efter varandra. Mina första graviditeter. Båda innehöll småblödningar men mest var det brunt blod, dvs gammalt. Det höll i sig och kunde ta uppehåll på någon dag. Jag sökte vård akut båda gångerna. 

Tredje graviditeten gick bra fram till ungefär samma vecka som jag börjat blöda med dom tidigare, en dag blödde jag färskt blod. Trodde förstås det var kört eftersom det upprepade sig. Blödningen var bara vid ett tillfälle, eller iaf typ en halv dag. Sen sinade det liksom och blev brunt när det började försvinna. Jag hade tur som hade ett läkarbesök inbokat den veckan man ska kunna se hjärtslag hos fostret, av en slump (missfallsutredning som bokades innan plusset) och allt var bra! Nu är jag i vecka 27. 

Jag var så övertygad den dagen jag blödde, att det skulle bli missfall. Jag hade tom samma molande värk i magen. Jag hoppas du har samma tur! Hjärta

• Anonym (Q)

Min första graviditet: Minimalt med brunt blod. Visade sig vara ett MA. Fick aldrig någon större blödning av sig självt utan fick göra en medicinsk abort som inte fungerade så jag fick göra en skrapning som även den misslyckades (fick jag reda på en månad efter skrapningen på ett VUL) som slutade med en titthålsoperation. Yay för mig.

Min andra graviditet: Blödning tidigt i graviditeten, berodde troligtvis på att vi hade sex och livmodertappen var väldigt ömtålig. Slutade som en riktigt fin liten bebis som just nu ligger och sover med huvudet på min mage :)

• Anonym (ME)

Jag hade blödningar både när jag fick missfall (en gång) och nästa gång när det gick bra och vi fick ett barn. På grund av ålder och lite annat blev det inga mer försök.

Svar på tråden Ni som haft blödning men fortsatt vara gravida!