• Anonym (Liten)

Ni som plussade naturligt som 39+ hur lång tid tog det?

Som rubriken säger; ni som plussade naturligt som 39+, hur lång tid tog det? Var det komplikationsfritt?

Sugen på att försöka på syskon men åldern är ju inte min fördel här, så funderar lite hur det var för er andra som fick bebis när man närmar sig eller passerat 40?

• Svar på tråden Ni som plussade naturligt som 39+ hur lång tid tog det?
  • syntharen

Det tog ca 7 mån från ett missfall till jag blev gravid med tredje barnet. Hon kom 9 dagar innan jag fyllde 40 år Allt var komplikationsfritt men hon valde att lägga sig i säte dock men jag skulle ändå ha ett planerat snitt så hon ville väl hjälpa mig på vägen om jag skulle ha blivit nekad Lycka till!

• Anna 428

Tre månader. Inga komplikationer, stora syskon är 21, lilla är två år

• Anonym (...)

Det tog ca ett halvår att bli gravid när jag var 39. Tidigare runt 33 år blev jag gravid på första försöket.

• Aliona
    Aliona skrev 2021-09-03 22:00:20 följande:

Lite mer än ett halvår, fem försök.

Oj, nu såg jag att du skrev naturligt, så bortse från mig.
  • Anonym (Liten)
    Aliona skrev 2021-09-03 22:01:28 följande:

Oj, nu såg jag att du skrev naturligt, så bortse från mig.

Var det via IVF ni gick?
  • Anonym (MTA)

När jag var 38 blev jag planerat gravid på första försöket, men fick tyvärr missfall. Efter n?gra månader (då nyss fyllda 39) blev jag oplanerat gravid trots preventivmedel. Men jag har alltid haft lätt för att bli gravid.

• Anonym (Drygt 38)

Nu var jag förvisso inte 39 - utan 38 år och tio månader - men det tog sig på första försöket. Förra/första graviditeten tog två år att få till, då var jag 36.

• Anonym (Ensamstående)

4 sekunder på en krogtoalett.

• Anonym (Liten)

Så hoppfullt att höra att flera ändå lyckats rätt fort.

Svar på tråden Ni som plussade naturligt som 39+ hur lång tid tog det?