Tecum skrev 2021-09-15 09:55:34 följande:
Som vanligt tolkar du mig negativt. Du skriver ju själv att du ibland blir kåt efter lite mys och gos, varför gäller inte det andra? Kan man inte vara lite kåt, måste man alltid vara kåt som en marskatt - eller iskall? Sex är ju också bekräftelse och närhet, inte bara in-ut-orgasm-slut. Om man absolut inte vill ska man avsluta eller skjuta upp det. Samtidigt finns det forskning som visar att avbrott i sexlivet lätt blir permanent, en nedåtgående kurva är svår att vända. det är värt att tänka på.
Ett exempel, min fru sover sämre på natten numera, vanligt hos äldre kvinnor. Men efter en orgasm sover hon i allmänhet bättre. Ett bevis på hur sex skapar bättre hälsa och livskvalité.
Nej jag tolkar inte dig negativt. Jag försöker få dig att förstå att människor som tycker att sex är påfrestande sällan har samma upplevelse av sex som du har. Du tänker inte på att sex faktiskt kan vara på ett annat sätt.
Vad menar du när du skriver att jag kan bli kåt av mys och gos? Vad har det med saken att göra? Sex är inte påfrestande för mig, eftersom jag säger nej om jag inte blir kåt. (Så har det iofs inte alltid varit) och det handlar inte om att jag är iskall, eller "absolut inte vill". Jag bara vet att min njutning och lust gynnas av att jag inte har sex när min kropp inte är "mogen". Jag njuter mer, blir mer kåt om jag prioriterar känslan. För då längtar jag efter sex.
Jag tolkar dig som att sex inte klassas som märkvärdigt om man låter gos leda till sex. Det är nog väldigt vanligt att man låter gos och mys göra det i en bra relation där närhet är vanligt förekommande och där lust och sex inte är något problem.
Jag bad dig tänka efter hur det skulle kännas att inte bli kåt, inte få stånd... Inte känna något av sex.
Det var tydligen för mycket begärt. Varför låtsas du hela tiden som det inte är relevant.
Jag VET att flera kvinnor som undviker sex känner så. Jag har själv känt så... Och nej, det beror inte alltid på att attraktionen dött.
Du skriver att sex ÄR bekräftelse och närhet, men du måste förstå att det inte alltid är så. Kanske oftare för en man. Det är ofta mer bekräftande att en kvinna vill ha sex med en man.
Om vi går till ytterligheterna kan du säkert förstå att en man som våldtar inte är bekräftande eller ger närhet, men annars då....Om man är jättetrött och lider av sömnbrist, tror du man uppfattar en pockande man som vill till som fyllt av bekräftande och närhet? En kvinna kan ju också ha sex med en man utan att tänka på mannen. Hon kan ju bara vara kåt. Kanske tänker hon på någon annan. Kanske ger hon sex för att få makt. Att linda en man runt fingret och få honom att göra något.
Jag tror säkert att det finns forskning som visar att sexavbrott leder till en permanent minskning, men ingenting säger att det kan vara så att avbrottet har föranletts av att sexet och närheten blivit sämre, och att det är det som egentligen är orsaken till av avbrottet uppstått. En del av fallen är det säkert så.
Din fru sover bättre efter orgasm. Ja, det kan ha den effekten (om man mår bra av sex)
Forskning har visat att orgasm gör det lättare att somna, men att den effekten är större hos män. Den finns ibland även hos kvinnor, men det är inte lika tydligt.
Har jag svårt att sova hjälper nästan aldrig sex eller orgasm. Vad säger det dig? Massage har extremt mycket bättre effekt.
För övrigt har jag aldrig skrivit att man måste vara iskall eller superkåt. Faktum är att det kan vara så enkelt att kroppen inte svarar. Ungefär som för en man. Dvs han får inte stånd. Den stora skillnaden är att män mycket sällan har sex utan stånd. (nu menar jag inte bara ett ge, tex oralsex)