• Anonym (En av alla)

Prata om sexbrist utan att skapa press?

Upptäckte att jag nu är i gruppen av män som mår psykiskt dåligt på grund av bristen av sex i relationen. Men hur skapar man en hälsosam dialog kring detta och motiverar ens partner att vilja jobba mot en förändring, utan att hon känner en sexdödande press?

För att vi inte ska hamna i alla dessa pseudo diskussioner som dessa trådar oftast gör, så ger jag en kort bakgrund:

Innan jag ens gick in i min nuvarande relation så pratade vi mycket om att en stor anledning till att mina tidigare förhållanden spruckit var att bristen på sex. Jag var mycket tydlig med vad jag förväntar mig vad gäller mängden sex, om vi skulle få många år tillsammans. Nu har det passerat ett decennium sedan vi blev ett par och hon har inte detta kvar i sitt arbetsminne längre.

Vi har en mycket bra relation på alla andra sätt, med framförallt bra kommunikation. Vi båda ger och tar konstruktiv kritik för att utveckla både oss själva och relationen. Jag har i våra samtal försökt fråga om vad jag kan göra för att hon ska få mer lust, men det finns inget enligt henne. Hon är lycklig och tycker vi har ett högkvalitativt sexliv som hon njuter mycket av.

Jag kan ju inte ändra på någon annan än mig själv. Därför har jag försökt jobba med migcsjälv så att jag ska må bra med hennes nivå på mängden sex. Tyvärr kommer jag ingen vart utan jag mår bara sämre. Ämnet har varit uppe med min terapeut men hon har inte heller kunnat hjälpa mig.

Till sist, onnani är inte ett alternativ. Tror man det har man aldrig förstått vad sex handlar om!

• Svar på tråden Prata om sexbrist utan att skapa press?
  • Anonym (En av alla)
    Anonym (Sexlust) skrev 2021-09-14 14:21:51 följande:

Gör det men håll dig där. Förvänta dig inte att penetrera henne. Viktigt att du inte fokuserar på sexbristen, utan på bristen av närhet och beröring.

Nej jag menade inte ens att smeka på könet utan bara allmänt på kroppen!
  • Anonym (Lovisa)

Jag har läst tråden och det finns ju många aspekter av detta. Jag tror dock att det måste gå att prata utan att skuldbelägga eller att personen ser det som krav.
    När jag läser ser jag tillbaka på mitt eget sexliv med min man och vi har hela tiden haft en regelbundenhet på i princip en gång per vecka under mer än 20 års tid. Vissa perioder har varit mer passionerade med "bättre" sex och andra kanske lite "tråkigare". När barnen var små var kanske inte lusten på topp alltid men jag tyckte att det var viktigt att hålla igång och när man väl började så kom oftast lusten. Jag kommer ihåg att jag i perioder inte riktigt orkade "ge" så mycket. Jag orkade inte kyssas eller bli kåt på det sättet. Inte så att jag var som en död sill utan oftast kanske jag red för jag har lättast att komma då. Men jag tror att jag gick lite mer in i mig själv. Jag älskade fortfarande min man men var för trött känslomässigt av att ge av min själv till barnen hela tiden. Jag tror som andra här skriver att sexet inte behöver vara så bra hela tiden. Ni verkar ju ha mycket bra sex när ni har sex och om det är bilden av att det är så man har sex så kanske det blir lite för jobbigt att tänka sig att bli så kåt. När barnen blivit lite större har vi haft mer passionerat sex igen och börjat experimentera mer. Men steget är mindre när man redan har en regelbundenhet. Vi har också typ schemalagt sex. Vi försöker båda vara hemma en stund en viss dag i veckan när barnen är i skolan. Ibland funkar det inte och då får det bli på helgen istället. Men vi har nästan aldrig sex på andra vardagar. Ibland om vi ska ha sex dagen efter kan vi kåta upp varandra jättemycket dagen innan men se till att inte komma även om det kan ske misstag;). På senaste tiden vill jag nog mer än min man. Jag kan tänka mig att ha sex två gånger per vecka men han är inte lika sugen på det och tycker att jag får onanera istället. Jag tror inte att han ser det som ett krav från min sida men kan förstås ha fel. Så försök att få en regelbundenhet men att det inte behöver vara så stort. För ett tag sedan när min man hade opererats saknade jag efter ett par veckor sex och frågade om han kunde titta på när jag onanerade. Bara som en start. Hoppas du kan få ut något av mina tankar. Har inga svar men lite reflexioner kring hur vi har ett regelbundet sexliv. 

• Anonym (Han Solo)

Här är ju risken att hon också ljuger och säger att hon vill ha sex när hon egentligen inte vill det om det riskerar sluta i skilsmässa.

Hon måste verkligen vilja ha sex annars kommer en av er att ljuga för sig själv tills livet blir en pina.

Jag har svårt att se en lösning på sånt här.

Kan en kvinna komma tillbaka till sex efter att olusten infunnit sig?

Hur länge kan man göra något mot sin vilja för husfriden? Hur ska man som man veta att hon verkligen vill och inte bara ''ställer upp''?

• Anonym (Sexlust)
    Anonym (En av alla) skrev 2021-09-14 14:36:27 följande:
    Nej jag menade inte ens att smeka på könet utan bara allmänt på kroppen!
    Det låter som en jättebra start. Efter en tid kanske ni blir bekvämare med varandras beröring och då kan hon säkert smeka dig till utlösning ibland. Som start. Har man väl kommit över tröskeln är det lättare att fortsätta. Min torrperiod varade i ca ett år men vi hade sex enstaka gånger ändå, men sedan när lusten kom tillbaka visste jag inte riktigt hur jag skulle närma mig igen. Jag blev nästan blygSkrattande
  • Anonym (love love love)
    Anonym (En av alla) skrev 2021-09-14 13:49:55 följande:
    Nej jag har ingen rätt till sex, det har ingen! Det är inte heller ok att utöva känslomässiga påtryckningar för att få någons samtycke. Det är därför jag "ljuger för henne" och döljer min sorg och smärta när jag blir avvisad.

Jag vill ju ge henne en chans så hur ska jag kunna göra det? Eller har du något annat konkret råd för hur jag ska kunna må bättre?
    Ja, du måste nog välja om du vill stanna och gilla läget, eller om du vill lämna henne och skaffa någon annan. Att stanna kvar och vara missnöjd är inte schysst varken mot dig eller mot henne.
  • Anonym (love love love)
    Anonym (Lovisa) skrev 2021-09-14 14:41:52 följande:

Jag har läst tråden och det finns ju många aspekter av detta. Jag tror dock att det måste gå att prata utan att skuldbelägga eller att personen ser det som krav.
    När jag läser ser jag tillbaka på mitt eget sexliv med min man och vi har hela tiden haft en regelbundenhet på i princip en gång per vecka under mer än 20 års tid. Vissa perioder har varit mer passionerade med "bättre" sex och andra kanske lite "tråkigare". När barnen var små var kanske inte lusten på topp alltid men jag tyckte att det var viktigt att hålla igång och när man väl började så kom oftast lusten. Jag kommer ihåg att jag i perioder inte riktigt orkade "ge" så mycket. Jag orkade inte kyssas eller bli kåt på det sättet. Inte så att jag var som en död sill utan oftast kanske jag red för jag har lättast att komma då. Men jag tror att jag gick lite mer in i mig själv. Jag älskade fortfarande min man men var för trött känslomässigt av att ge av min själv till barnen hela tiden. Jag tror som andra här skriver att sexet inte behöver vara så bra hela tiden. Ni verkar ju ha mycket bra sex när ni har sex och om det är bilden av att det är så man har sex så kanske det blir lite för jobbigt att tänka sig att bli så kåt. När barnen blivit lite större har vi haft mer passionerat sex igen och börjat experimentera mer. Men steget är mindre när man redan har en regelbundenhet. Vi har också typ schemalagt sex. Vi försöker båda vara hemma en stund en viss dag i veckan när barnen är i skolan. Ibland funkar det inte och då får det bli på helgen istället. Men vi har nästan aldrig sex på andra vardagar. Ibland om vi ska ha sex dagen efter kan vi kåta upp varandra jättemycket dagen innan men se till att inte komma även om det kan ske misstag;). På senaste tiden vill jag nog mer än min man. Jag kan tänka mig att ha sex två gånger per vecka men han är inte lika sugen på det och tycker att jag får onanera istället. Jag tror inte att han ser det som ett krav från min sida men kan förstås ha fel. Så försök att få en regelbundenhet men att det inte behöver vara så stort. För ett tag sedan när min man hade opererats saknade jag efter ett par veckor sex och frågade om han kunde titta på när jag onanerade. Bara som en start. Hoppas du kan få ut något av mina tankar. Har inga svar men lite reflexioner kring hur vi har ett regelbundet sexliv. 

Ni verkar båda haft inställningen att ni SKA ha sex med viss regelbundenhet, och sedan gör ni det bästa av det så att säga. Med den inställningen tror jag att ett förhållande överlever mycket lättare.
    Om en eller båda parter har inställningen att sex ska ske bara när JAG vill det, eller att hur ofta man har sex beror på hur ofta ens partner orkar förföra, tror jag har svårare att upprätthålla ett fungerande sexliv.

Ju mer man problematiserar sin egen lust eller sin egen vilja, desto svårare har man att ha ett fungerande kärleksliv. Mitt råd är nog att om möjligt hålla sig borta från typen som gör det.
  • New  Dawn
    Anonym (svårt) skrev 2021-09-13 17:01:11 följande:

Han hade inget svar på det. Jag vet i alla fall att jag aldrig mer kommer att slösa tid i ett förhållande där jag inte blir sedd eller uppskattad.

Svårt om man inte får svar alls. Om man ställt frågor om hur den andre känner, vad den tycker man ska göra när man berättat att man inte mår bra av situationen , och frågat om den vill jobba på sexlivet, är det inte mycket att göra. Men dessa samtal utan svar ger ju samtidigt en bild över hur ointresserad ens partner är.

Jag håller med dig. Jag bestämde mig också för att aldrig slösa tid på ett förhållande där jag inte blir sedd eller uppskaddad. Det gäller även om mannen skulle vilja knulla mig.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • New  Dawn
    theotherone skrev 2021-09-13 22:35:27 följande:

Du har säkert rätt i flera av dina analyser. Så här i backspegeln skulle man gjort si istället för så, sagt ditten istället för datten, osv. Det är lätt att vara efterklok. Och ibland har absolut tjurigheten och uppgivenheten slagit igenom, det blir lätt så när man blir ratad för nottionionde gången utan egentlig anledning. Så visst - jag har med all säkert en hel del egen skuld i att det blivit som det blivit. Men faktum kvarstår att alla former av initiativ till att prata om att vi aldrig har sex har kommit från mig, med några års mellanrum i vårt förhållande. Min fru har däremot sagt att hennes idealförhållande inte innehöll någon förväntan på sex alls. Bara där borde jag sagt tack och hej, men man är ju en idiot som tror att allt går att fixa...

Jag har gett upp som sagt. Stannar kvar eftersom vi har gemensamma barn (det går faktiskt att bli gravid även om man bara ligger två gånger på ett år!), för ett tvåsamt liv är bättre än ett ensamt. Skulle någon annan kvinna visa sig intresserad av mig, då är det mycket möjligt att jag bryter upp. Men grejen är att kvinnor är inte särskilt intresserade av mig heller. Jag menar, inte ens min fru är det, så varför skulle andra vara det? Jag har aldrig blivit utfrågad, raggad på, eller ens fått en komplimang. Och då har jag ett utåtriktat yrke i en kvinnodominerad bransch där jag dagligen träffar ganska många människor. Men nope, inget händer. Jag tror själv att jag inte har ett särskilt fördelaktigt utseende, är ganska oproportionerlig i kroppsformerna och har fått för mig att jag har en del mindre attraktiva drag. Så jag stannar hellre kvar i sexlöshet, än att bli ensam och sexlös.

Ja, det är ju omöjligt att veta vad som hänt om du skiljt dig, men du är inte ensam som väljer att stanna för barnens skull, och för att du tror att alternativet är sämre.

Jag misstänker att det är kört för eran del när det gäller sex, tyvärr.

Att du inte blivit raggad på, eller fått komplimanger behöver inte betyda något. Det har jag aldrig fått av män (i verkligheten) heller. Jag har aldrig varit aktiv i uteliv /krogliv(då kanske jag hade fått det) Jag brukar däremot ofta få beröm från kvinnor för både mitt sätt och utseende.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-09-14 11:58:14 följande:

Så jäkla bra skrivet! (Ja resten av inlägget också). Jag har många gånger skrivet att sex inte behöver vara så märkvärdigt och superpassionerat varje gång. Bekräftelse, närhet och omtanke är positiva delar av sex som är jätteviktiga.

Egentligen är det konstigt att så många, inte bara kvinnor, ser sex som så märkvärdigt och påfrestande även i en relation där man gjort det hundratals gånger redan.

Jag undrar verkligen hur du hade känt om du inte reagerade när din fru/kvinna smekte dig, knullade dig eller sög dig. Om du förblev slak och inte kände mycket, mer än möjligen lite sveda efteåt(eller tom lite smärta under tiden). Hade du verkligen proklamerat att "sex inte behöver vara så märkvärdig".

Hur många gånger hade det känts okej att bara ge din kvinna njutning, utan att du började må dåligt över att du själv aldrig kände något eller blev kåt? Fundera en stund på det... Att inte bli kåt... Inte få stånd... Gång på gång...

Jag gillar att ge njutning, men jag tror inte det hade funkat om det oftast blev så.

Samlag utan lust funkar inte för mig, men för vissa kommer lusten igång efter en stund och då är det ju något annat. Självklart ett bra sätt att bli kåt och börja njuta.

Hur många gånger man gjort något säger inget om hur det känns för stunden.

Sex behöver varken innehålla omtanke, eller bekräftelse. Viss närhet krävs iofs. Det övriga hör inte ihop automatiskt.
  • Anonym (En av alla)
    Tecum skrev 2021-09-14 12:02:58 följande:

Jag tycker att du gör helt fel när du döljer dina känslor. Hur kan det vara press att vara ärlig i en relation och visa/säga vad man känner? Nu tror ju hon att du är okej med att vara utan sex!

Att tjata och markera är en sak, men att vara tydlig med vad man känner och vill kan aldrig vara fel.

Hur gör jag det utan att skapa en negativ press på henne?
  • New  Dawn
    Anonym (En av alla) skrev 2021-09-13 14:27:24 följande:

Nu var det inte ett rent citat utan mer en sammanfattning av en del av ett samtal. Det var när vi summerade att det gått bra med att åter få tid till närhet och intimat efter senaste barnet. Samtalet fortsatte sedan och vi pratade om hur det var förr med både sex och sättet vi levde på då. I och med det framförde jag att jag saknade det. Utifrån att vi hade en trevlig kväll efter det så tror jag inte att jag sa något dumt eller skapade någon press. Jag ser själv ingen förändring åt något håll i hur vi är tillsammans eller när vi har sex sedan dess.

Det är verkligen ett känsligt ämnet och jag vet att om jag råkar få henne att känna sig otillräcklig eller någon press så kommer det bara att bli värre. Det är ju det som är meningen med den här tråden. Att kunna nå sin partner för att komma framåt till något som båda mår bra i, utan att den med lägre lust ska behöva må dåligt på något sätt.

Det känns som man bär en lögn också eftersom man undanhåller att ens behov av intimat inte fylls i förhållandet. Jag tror att det är "denna lögn" som gör att man känner sig så förbannat ensam, eftersom vi pratar om allt annat och finns där för varandra.

Tack för att du orkar hålla ett vuxet samtal kring detta.

Okej. Vad sa hon då om erat tidigare liv och sexliv?

Det behöver egentligen inte kännas som en press att du säger så, men om hon vet att det är hon som är problemet, som har för lite lust och är för tråkig kan det ju ändå ofrilligt bli en stress när lusten/kroppen inte funkar.

Hur är ni mot varandra annars? Visar hon kärlek, ömhet, uppskattning för dig? Vill hon vara nära dig? Upplever du att hon ser fram emot att umgås med dig?
  • New  Dawn
    Mimosa86 skrev 2021-09-13 20:01:45 följande:

Svårt läge. Men ni måste börja snacka om det och jag håller med vissa här inne att lite schemalagt sex inte behöver vara fel. För att kicka igång en rutin som gör att sex inte blir en sådan uppförsbacke för henne.

Jag uppskattade när min man berättade hur ofta han vill ligga, tyckte det var rimligt och lirade med min önskan. Så slapp man gå runt och undra vad den andre tänkte och tyckte utan mer- nu kör vi- det får bära eller brista. Hellre ett dåligt ligg än inget ligg.för det var min oro- tänk om jag inte har tillräcklig lust för att leverera ett kvalitetsligg?

Sen finns det ju biologiska skillnader mellan män och kvinnor. Vi kvinnor behöver ju dras med en kvinnokropp vara fertilitet regleras med hormonnivåerna som kan göra oss superkåta men också supertorr. För mig är det stor skillnad i lust utifrån cykel, tyvärr. Men så är det. Kan tänka mig att kvinnor som är runt 50 har än mer att tampas med med tanke på förklimakterie och klimakterie..

Men om man kommer överens om att sexet inte behöver vara så sprudlande och fantastiskt varje gång utan en härlig stund som likväl kan göras tyst i missionären som vilt på köksbordet så släpper ju den pressen.

Du och din man är överens om sexfrevens och då är det ju lättare.

Jag förstår inte vad du menar med kvalitetsligg. Vad innebär det för dig?

Vad är dåligt ligg, när man har det med någon man älskar?

(förstår att det kan bli dåligt om man träffar typ en ONS och allt känns fel)

Vad innebär det att det är dåligt. Gör det ont? Känns det inget? Är ni inte kåta? Kan det vara att han slaknar, eller att ni inte kommer?

Jag har jättesvårt att tänka våra sextillfällen som dåliga. Även om vi smeker varandra och det inte leder till sex ser jag det inte som dåligt, så jag undrar.

Jag skulle nog tycka att det var "dåligt ligg" att ha samlag om jag inte alls var kåt, eller om han var helt slak. Eller om det gör ont.

Om det är så att jag inte "går igång", vill jag hellre vänta, så jag får längta och ladda. Min man är exakt lika för han vill inte heller ha sex om han inte har känsel/stånd.

Man är ju olika. Jag skulle inte tycka att ett dåligt ligg är bättre än inget. Då spar jag mig hellre så det blir skönare och bättre nästa gång. Så njuter vi på annat sätt i stället.

Jag vet att många kvinnor som har problem med sexlusten, och en man som önskar mer sex, ofta ställer upp utan att vara sugna. Min erfarenhet är att det brukar vara väldigt negativt för lusten.
  • Tecum
    Anonym (En av alla) skrev 2021-09-15 07:30:35 följande:
    Hur gör jag det utan att skapa en negativ press på henne?
    Vänd på det, hur ska hon veta vad du känner och hur du mår om du inte talar om det? Om hon tolkar ärlighet i relationen som negativ press är det hennes problem. Om man inte kan kommunicera i ett förhållande, ska man verkligen vara tillsammans då?

Du skrev tidigare att du har dåliga erfarenheter att vara öppen om dina behov. Men om man inte är kompatibla i sexlivet, så pass att någon part mår dåligt, ska man verkligen vara tillsammans då? Är ditt mående mindre värt än hennes? 
  • Tecum
    New Dawn skrev 2021-09-15 03:49:59 följande:
    Jag undrar verkligen hur du hade känt om du inte reagerade när din fru/kvinna smekte dig, knullade dig eller sög dig. Om du förblev slak och inte kände mycket, mer än möjligen lite sveda efteåt(eller tom lite smärta under tiden). Hade du verkligen proklamerat att "sex inte behöver vara så märkvärdig".
    Hur många gånger hade det känts okej att bara ge din kvinna njutning, utan att du började må dåligt över att du själv aldrig kände något eller blev kåt? Fundera en stund på det... Att inte bli kåt... Inte få stånd... Gång på gång...

Jag gillar att ge njutning, men jag tror inte det hade funkat om det oftast blev så.
    Samlag utan lust funkar inte för mig, men för vissa kommer lusten igång efter en stund och då är det ju något annat. Självklart ett bra sätt att bli kåt och börja njuta.
    Hur många gånger man gjort något säger inget om hur det känns för stunden.
    Sex behöver varken innehålla omtanke, eller bekräftelse. Viss närhet krävs iofs. Det övriga hör inte ihop automatiskt.
    Som vanligt tolkar du mig negativt. Du skriver ju själv att du ibland blir kåt efter lite mys och gos, varför gäller inte det andra? Kan man inte vara lite kåt, måste man alltid vara kåt som en marskatt - eller iskall? Sex är ju också bekräftelse och närhet, inte bara in-ut-orgasm-slut. Om man absolut inte vill ska man avsluta eller skjuta upp det. Samtidigt finns det forskning som visar att avbrott i sexlivet lätt blir permanent, en nedåtgående kurva är svår att vända. det är värt att tänka på.

Ett exempel, min fru sover sämre på natten numera, vanligt hos äldre kvinnor. Men efter en orgasm sover hon i allmänhet bättre. Ett bevis på hur sex skapar bättre hälsa och livskvalité.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-09-15 09:55:34 följande:

Som vanligt tolkar du mig negativt. Du skriver ju själv att du ibland blir kåt efter lite mys och gos, varför gäller inte det andra? Kan man inte vara lite kåt, måste man alltid vara kåt som en marskatt - eller iskall? Sex är ju också bekräftelse och närhet, inte bara in-ut-orgasm-slut. Om man absolut inte vill ska man avsluta eller skjuta upp det. Samtidigt finns det forskning som visar att avbrott i sexlivet lätt blir permanent, en nedåtgående kurva är svår att vända. det är värt att tänka på.

Ett exempel, min fru sover sämre på natten numera, vanligt hos äldre kvinnor. Men efter en orgasm sover hon i allmänhet bättre. Ett bevis på hur sex skapar bättre hälsa och livskvalité.

Nej jag tolkar inte dig negativt. Jag försöker få dig att förstå att människor som tycker att sex är påfrestande sällan har samma upplevelse av sex som du har. Du tänker inte på att sex faktiskt kan vara på ett annat sätt.

Vad menar du när du skriver att jag kan bli kåt av mys och gos? Vad har det med saken att göra? Sex är inte påfrestande för mig, eftersom jag säger nej om jag inte blir kåt. (Så har det iofs inte alltid varit) och det handlar inte om att jag är iskall, eller "absolut inte vill". Jag bara vet att min njutning och lust gynnas av att jag inte har sex när min kropp inte är "mogen". Jag njuter mer, blir mer kåt om jag prioriterar känslan. För då längtar jag efter sex.

Jag tolkar dig som att sex inte klassas som märkvärdigt om man låter gos leda till sex. Det är nog väldigt vanligt att man låter gos och mys göra det i en bra relation där närhet är vanligt förekommande och där lust och sex inte är något problem.

Jag bad dig tänka efter hur det skulle kännas att inte bli kåt, inte få stånd... Inte känna något av sex.

Det var tydligen för mycket begärt. Varför låtsas du hela tiden som det inte är relevant.

Jag VET att flera kvinnor som undviker sex känner så. Jag har själv känt så... Och nej, det beror inte alltid på att attraktionen dött.

Du skriver att sex ÄR bekräftelse och närhet, men du måste förstå att det inte alltid är så. Kanske oftare för en man. Det är ofta mer bekräftande att en kvinna vill ha sex med en man.

Om vi går till ytterligheterna kan du säkert förstå att en man som våldtar inte är bekräftande eller ger närhet, men annars då....Om man är jättetrött och lider av sömnbrist, tror du man uppfattar en pockande man som vill till som fyllt av bekräftande och närhet? En kvinna kan ju också ha sex med en man utan att tänka på mannen. Hon kan ju bara vara kåt. Kanske tänker hon på någon annan. Kanske ger hon sex för att få makt. Att linda en man runt fingret och få honom att göra något.

Jag tror säkert att det finns forskning som visar att sexavbrott leder till en permanent minskning, men ingenting säger att det kan vara så att avbrottet har föranletts av att sexet och närheten blivit sämre, och att det är det som egentligen är orsaken till av avbrottet uppstått. En del av fallen är det säkert så.

Din fru sover bättre efter orgasm. Ja, det kan ha den effekten (om man mår bra av sex)

Forskning har visat att orgasm gör det lättare att somna, men att den effekten är större hos män. Den finns ibland även hos kvinnor, men det är inte lika tydligt.

Har jag svårt att sova hjälper nästan aldrig sex eller orgasm. Vad säger det dig? Massage har extremt mycket bättre effekt.

För övrigt har jag aldrig skrivit att man måste vara iskall eller superkåt. Faktum är att det kan vara så enkelt att kroppen inte svarar. Ungefär som för en man. Dvs han får inte stånd. Den stora skillnaden är att män mycket sällan har sex utan stånd. (nu menar jag inte bara ett ge, tex oralsex)
Svar på tråden Prata om sexbrist utan att skapa press?