Du som outbildad som jobbar i förskoleklass/fritids - lön?
Du som jobbar som lärarassistent eller som resurs i en förskoleklass och på fritids men som saknar formell utbildning - vad har du för lön?
Du som jobbar som lärarassistent eller som resurs i en förskoleklass och på fritids men som saknar formell utbildning - vad har du för lön?
125 kr/h
Vill du ha fler svar så kan du ringa till kommunen där du bor samt till grannkommunerna och begära ut lönelistor. Det är offentlig uppgift (för kommunala skolor då ).
Det varierar nog också mycket beroende på vart i Sverige det är, samt ålder och annan erfarenhet. Dock lär det inte vara så väl betalt arbete.
Nej, lönerna verkar minst sagt låga.
Jag har många års erfarenhet av ett arbete inom socialpsykiatrin. Men noll erfarenhet av skolvärlden.
Blev nyss typ erbjuden en tjänst I förskoleklass sär jag hade varit den ansvariga för gruppen. Men lönen var 27'. Jag vill verkligen prova men sänker samtidigt min lön med drygt 4000. Känns som att gå åt fel håll på nåt sätt.
Om du som outbildad barnskötare blir erbjuden 27000 i lön är det högt i jämförelse med många andra som har barnskötarutbildning och lång erfarenhet. Själv hade jag svårt att få mer än 24000 trots utbildning och 10 års erfarenhet. Nu i våras kom jag äntligen upp till 28000 före skatt på ett vikariat. Men på intervjuer när jag begärt 25000 före skatt tycker arbetsgivare jag begär för mycket och det i storstaden...
Men som nån annan skrev det är olika i olika stadsdelar trots samma kommun. Kolla upp löneläget på de förskolor och skolor du vill jobba på.
Förskollärare och lärare kan komma upp till 30 -35000, kanske t.o.m. till 40 000. Men barnskötare eller outbildad nej nej nej vore oerhört förvånad isåfall.
Lycka till
Har annat jobb nu men jobbar som timvikarie och har timlön mellan 137kr-162kr/timmen beroende på vart jag jobbar.