• Anonym (Tobias)

Kan du ha sex med någon utan känslor inblandade?

En liten undersökning kring detta med att skilja på sex och känslor. Kan du ha sex med någon som du inte är känslomässigt bunden till, typ kär? Kan du ha sex med någon som du blir sexuellt attraherad av men som du inte skulle vilja bli ihop med? Eller förutsätter det att du även är känslomässigt attraherad av personen innan du har sex med hen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du ha sex med någon utan känslor inblandade?
  • Anonym (A)
    Anonym (Vill) skrev 2021-09-17 09:40:06 följande:
    Vill kvinnor ibland bara ha sex?
    Absolut
  • Anonym (...)

Jag blir bara kär... Men tillsammans med min hemliga partner kan jag ha sex med en tredje part utan att blanda in känslor.

• Mimosa86

Absolut, sex och kärlek är olika saker.

Bäst såklart om det kombineras men funkar även att ha sex med någon jag inte är kär i.

Däremot skulle jag aldrig kunna ha sex med en person som jag inte tycker om eller bryr mig om. Det funkar inte att killen ifråga enbart är snygg och trevlig, det måste klicka på ett djupare plan.

Så... jag kan bara ha sex men någon jag skulle kunna ha som vän kort och gott.

• Anonym (Räkan)

Nu är jag rätt oerfaren så jag alltid varit kär i min partner.

Men jag tror att jag skulle få känslor av att ha sex.

Just där och då.

• Anonym (Bubben)

Har själv aldrig testat att ha sex med någon annan än en partner, har även i tidigare förhållanden väntat minst någon månad in i att det blivit officiellt. Förmodligen för att jag behöver trygghet? Vet inte helt själv ahahah 

Själv kan jag ju som singel ha mina stunder där jag bara vill dra hem någon från klubben, men har även svårt med att kyssa och hångla med någon jag inte känner. Har inga problem med att hångla upp mina tjejvänner, det händer ju lite titt som tätt, men har svårt att se mig själv hålla på med någon främmande. Varje gång man är på klubben kommer det ju fram massa killar och härom dagen stod jag och flörtade med en kille jag väldigt ytligt kände till sedan tidigare. Han kom fram till mig 3 gånger under kvällen och var väldigt intresserad, men kunde inte ens tänka mig att hålla på med honom när tillfället väl fanns. För mig personligen kan jag vara attraherad av någon, tycka den är sexig, men jag kan inte gå längre än att flörta utan någon form av känslomässig koppling och trygghet. 

Tror jag är mer av en person som attraheras till personlighet och söker emotionella band snarare än en kk, eller ett engångsligg. Har haft pojkvänner som var mer och mindre konventionellt attraktiva, men kan på efterhand och även i relationen inte säga att jag tyckte att någon var mer attraktiv än en annan. 

Har många tjej vänner som kan fånga upp någon random kille på klubben eller dejting appar och köra på ett one night stand utan några problem alls, så det är väldigt olika. 

Såg ett svar i tråden som jag håller med i! Hade nog tekniskt sett absolut kunnat ha en friends with benefits grej, är själv attraherad av en av mina killvänner. Så kärlek och sex kan säkert gå utan varandra för mig, men någonstans handlar det väl också lite om vad man själv ser värde i och söker. Har fått tillfällen där killen i fråga har uttryckt attraktion för mig, men trots jag känner likadant har det aldrig varit något som jag har varit villig att påbörja 

• Anonym (Nej, funkar inte för mig.)

Nej, jag vet att det inte funkar. Med sex kommer också känslor. Jag vet det för jag träffade en tjej som hade världens jobbigaste personlighet, öppet narcissistisk (Hon tror sig vara snyggast i världen) och var verkligen superstörig. Men snygg, så då tänkte jag att det borde väl vara riskfritt att vara med henne när jag känner så. Jag sa det rent ut till henne, jag gillar inte dig alls, du är både narcissist och irriterande. Hon sa att jag ljög och att jag var kär i henne.

Men efter att vi haft sex 2-3 ggr eller kanske bara en enda gång så tänkte jag helt annorlunda. Jag tyckte att hon var rolig med sin narcissism, sitt enorma ego, charmig och helt underbar på alla sätt och vis. Den känslan höll i sig som par i 3 år, sedan gifta i 3 så 6 år totalt. Sedan lämnade hon mig. Inte vice versa. Sedan gick det över.

Så jag vet att jag inte kan det. Hur störig en tjej än är.

• Anonym (Vän av ordning)

Är inte frågan konstigt ställd? Jag kan ha sex med en kvinna utan några romantisk känslor för henne men det krävs att jag är kåt vilket är en känsla.

• R3al

Nej! 

Sex är för mig något man har med någon man älskar. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Tobias) skrev 2021-09-12 10:46:05 följande:
    Kan du ha sex med någon utan känslor inblandade?

En liten undersökning kring detta med att skilja på sex och känslor. Kan du ha sex med någon som du inte är känslomässigt bunden till, typ kär? Kan du ha sex med någon som du blir sexuellt attraherad av men som du inte skulle vilja bli ihop med? Eller förutsätter det att du även är känslomässigt attraherad av personen innan du har sex med hen?

Absolut. För en stor summa pengar.
  • Anonym (Lopez)

Ja någon form av attraktion måste finnas så klart. Men jag behöver inte vara kär eller förälskad i personen.

• Anonym (Mansgubbe)

Ja, det kan jag och har jag haft.
    Hade en kk i två år. 
    Vi hade sex ett par gånger i månaden utan några djupare känslor än att vi båda var kåta. 
    Vi umgicks inte utanför sängen så att säga. 
    Och anledningen till att vi slutade var för att hon fick känslor, men för en annan och ville satsa på det förhållandet. 

Funkar alldeles utmärkt för mig då jag är kåtare än vad jag är kär. 
    Men, jag skulle aldrig kunna ha en kärleksrelation utan sex. 

• Anonym (A)
    Anonym (Lopez) skrev 2024-12-23 21:57:24 följande:

Ja någon form av attraktion måste finnas så klart. Men jag behöver inte vara kär eller förälskad i personen.

Ja, attraktion måste finnas 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (A) skrev 2024-12-23 22:51:28 följande:
    Ja, attraktion måste finnas 
    Men säg att någon lägger fram 250 000 kronor i 500-lappar.
  • Anonym (Lopez)
    Anonym (Ja) skrev 2024-12-23 22:58:20 följande:
    Men säg att någon lägger fram 250 000 kronor i 500-lappar.
    Bara det hade i sig varit så oattraktivt att musslan hade slutit sig permanent. Jag tjänar nog med pengar för att inte behöva prostituera mig. Vilken otrolig förolämpning det hade varit...
    Och vilket bevis på bristande attraktionskraft hos torsken som försöker med ett sånt drag. Blä.
  • 044Quinnan
    Anonym (Tobias) skrev 2021-09-12 10:53:49 följande:

Egentligen för att förtydliga frågan, skulle du kunna ha en KK relation när du samtidigt är i ett förhållande där det är uttalat att detta är okej och inte ses som otrohet. Dvs. du har en KK som du vänder dig till för enbart sex och njutning men att det är hos din primära partner du finner kärlek. Ni behöver inte ta mig på orden men så ni förstår skillnaden och frågeställningen jag vill komma åt!

Oh ja det funkar så bra för mig. Det tog mig lite tid att erkänna att jag älskar sex och kan ha det både med känslor med en älskad men absolut även med en eller flera män som bara är ute efter sex?. Det är enormt upphetsande på ett sätt som aldrig finns i ett förhållande?
Svar på tråden Kan du ha sex med någon utan känslor inblandade?