• Anonym (Neka ?)

Kan man neka ett vändningsförsök ?

Jag är i v 37 och ska göra ett vändningsförsök imorgon.

Min bebis ligger med rumpan nedåt .

Jag börjar tveka efter allt jag läst. Jag har även gallsten och har lidit av det sen v 20 och har väldigt ont överlag.

Kan jag vägra och välja snitt?

Någon med erfarenheter?

• Svar på tråden Kan man neka ett vändningsförsök ?
  • EpicF
    Anonym (He) skrev 2021-09-19 21:40:22 följande:

Om du läser så ser du min rättelse precis under mitt inlägg.

Jag vet mycket väl att du hävdar att östra inte är hårda. Och detta är totalt felaktigt. Precis som din inställning att man generellt får sjukskrivning efter snitt

Enda du inte förstår är att det inte är ett felaktigt påstående.

De läkare jag har haft kontakt med har det som rutin.
  • Anonym (He)
    EpicF skrev 2021-09-19 21:41:35 följande:

Enda du inte förstår är att det inte är ett felaktigt påstående.

De läkare jag har haft kontakt med har det som rutin.

Synd att du inte på något sätt kan bevis det då. Och att de läkare du isf träffat är undantagen som bekräftar regeln.

Det är liksom ett PROBLEM att det inte går att få sjukskrivning efter snitt. Läs gärna motionen jag länkade tidigare?

Jag tror absolut på att DU träffat läkare som sjukriver. Men detta är undantag. Det händer i princip inte. Och det borde du förstå om du läst motionen jag länkade
  • EpicF
    Anonym (He) skrev 2021-09-19 21:44:18 följande:

Synd att du inte på något sätt kan bevis det då. Och att de läkare du isf träffat är undantagen som bekräftar regeln.

Det är liksom ett PROBLEM att det inte går att få sjukskrivning efter snitt. Läs gärna motionen jag länkade tidigare?

Jag tror absolut på att DU träffat läkare som sjukriver. Men detta är undantag. Det händer i princip inte. Och det borde du förstå om du läst motionen jag länkade

Jag har läst motionen. Men du verkar inte vara medveten att en läkare kan ha som rutin att sjukskriva efter exempelvis snitt även om andra inte har det. Så jo, det går utmärkt att få sjukskrivning efter snitt så länge man antingen har en bra läkare eller är påatridig.
  • EpicF
    Anonym (He) skrev 2021-09-19 21:44:18 följande:

Går inte att bevisa att en läkare inte ger sjukskrivning heller.
  • Anonym (He)
    EpicF skrev 2021-09-19 22:17:23 följande:

Jag har läst motionen. Men du verkar inte vara medveten att en läkare kan ha som rutin att sjukskriva efter exempelvis snitt även om andra inte har det. Så jo, det går utmärkt att få sjukskrivning efter snitt så länge man antingen har en bra läkare eller är påatridig.

Du har missat att jag pratar generellt inte på individuell nivå?

Allt detta började med att jag uppmanat ts att stå på sig gällande sjukskrivning, eftersom detta inte göra på rutin (det ser du i motionen att det GENERELLT inte görs) och många inte ens får det efter att ha bett om det.

Jag har aldrig någonsin sagt att det inte finns en enda läkare som resonerar på annat sätt. Men de som gör det är ytterst ovanliga. Om du hade varit intresserad av att förstå detta så att du gått med i fb-gruppen jag nämt och sökt där och på ungefär en halv minut insett att det jag hävdar stämmer
  • Anonym (V)
    EpicF skrev 2021-09-19 20:31:39 följande:

Jaha. Finns många som föder barn i vecka 26. Inget unikt. Vi var 4 familjer på neo som alla hade född I v 26. Vad är det jag har fel? Jag har fått planerat snitt på Östra. Jag också många andra som fått det på Östra. Inget fel där.

Ja det klart det är. Men det är inte många som jobbar inom vården, har barn fött i v 26 och sitter på familjeliv och STÄNDIGT hävdar felaktigheter och ALDRIG GER SIG. Så jävla tröttsamt.
  • EpicF
    Anonym (V) skrev 2021-09-21 18:59:04 följande:

Ja det klart det är. Men det är inte många som jobbar inom vården, har barn fött i v 26 och sitter på familjeliv och STÄNDIGT hävdar felaktigheter och ALDRIG GER SIG. Så jävla tröttsamt.

Jag känner flera stycken. På min avdelning är vi 5 som fått barn i v 26 under olika år. Många är på FL och också.

Det är inte unikt att föda barn i v 26.
  • Anonym (K)
    Anonym (Neka ?) skrev 2021-09-18 06:21:37 följande:

Om jag får samma läkare som sist så kommer hon vara lika stenhård på att göra ett nytt vändningsförsök eller övertala mig att föda i säte, hennes motivering var att det var alldeles för synd eftersom jag haft fina snabba vaginala förlossningar förut.

Kan jag be om ny läkare eller ska jag vara så hårt och byta förlossning? För läkaren jag träffa igår var som sagt hård och kall och menade på KS var sista alternativet.

Blir så förvirrad då vissa jag känner fått KS för tex rädsla och jag blir nekad vid stort behov.

Ring och byt läkare bara. Det har du rätt till.
  • Anonym (Q)

Nu var det ett tag sedan (sonen är 9 år gammal) men jag fick en ryggmärgsbedövning inför vändningsförsöket. Nu förelåg det lite andra komplikationer med och tyvärr slutade det hela med ett snitt, men det var ju inte den ursprungliga planen.

• Anonym (V)
    EpicF skrev 2021-09-21 19:03:04 följande:

Jag känner flera stycken. På min avdelning är vi 5 som fått barn i v 26 under olika år. Många är på FL och också.

:D du fattar verkligen ingenting!
  • EpicF
    Anonym (V) skrev 2021-09-21 21:22:49 följande:

:D du fattar verkligen ingenting!

Förstår mer än dig iallfall. Och jag nöjer mig med det.
  • Aniiee
    EpicF skrev 2021-09-21 19:03:04 följande:

Rätt fantastisk egentligen att hela 5 av de ca 150 barn som föds i vecka 26 har föräldrar som jobbar med just dig. Och lika många medan ni låg inne? Om jag minns rätt vad jag läste? Har alla barn som överlevde?
    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • EpicF
    Aniiee skrev 2021-09-22 14:45:10 följande:

Rätt fantastisk egentligen att hela 5 av de ca 150 barn som föds i vecka 26 har föräldrar som jobbar med just dig. Och lika många medan ni låg inne? Om jag minns rätt vad jag läste? Har alla barn som överlevde?

Nu är det mer än 150 barn som är födda i v 26. Så nej, det är inte alls unikt.
  • EpicF
    Aniiee skrev 2021-09-22 14:45:10 följande:

Du kanske syftar per år? Då kan jag tala om för dig att ingen av mig eller mina kollegor födde samma år, vilket jag också skrev.
Svar på tråden Kan man neka ett vändningsförsök ?