• Anonym (Amanda)

Vad ska jag göra?

Jag var vän med kvinna som jag nu har tagit avstånd till som utnyttjade mig och snacka skit bakom min rygg när jag alltid funnits där för henne.. iallafall våra barn är bästa kompisar. Hennes man berätta att hon vill lämna honom och han är helt förkrossad av att familjen ska splittras han berätta även att han misstänker henne för att vart otrogen mot han under många år.. grejen är att jag vet allt hon gjort mot han ett flertal gånger med otrohet osv. Det gör ont i hjärtat att se min dotters bästa väns pappa så ledsen och inte förstå varför hon vill lämna.. jag sitter ju på svaret han vill veta för att kunna gå vidare.. men jag vet inte om jag ska säga eller låta det vara bara.

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (R A) skrev 2021-09-29 09:54:17 följande:
    Det här skulle du ha berättat för länge sedan. Förstår inte varför du har dragit ut på det när du vetat om att hon varit otrogen mot honom.

Vänd på det istället, om din man hade varit otrogen hade du själv inte viljat veta det?

Andra runt omkring dig vet det men inte du själv.
    Been there, done that och ja det är riktigt jävla vidrigt när man inser att man varit den enda idioten i stan som inte vetat, "truman show" känsla deluxe.

Personligen sa jag upp bekantskapen med varenda en som vetat men valt att inte säga nåt. Vem behöver fienden med såna "vänner"?
  • Anonym (L)
    Anonym (Amanda) skrev 2021-09-29 00:20:40 följande:

Jag håller med om att jag borde berätta men vill inte sätta mig i problem det är det jag grubblar på.

Vad ska du få för problem bara för att du berättar, menar du? Vem bryr sig om din före detta vän blir sur? Vad ska hon göra? Berätta bara.
  • Anonym (Berätta)
    Anonym (jaha) skrev 2021-09-29 10:40:14 följande:

Been there, done that och ja det är riktigt jävla vidrigt när man inser att man varit den enda idioten i stan som inte vetat, "truman show" känsla deluxe.

Personligen sa jag upp bekantskapen med varenda en som vetat men valt att inte säga nåt. Vem behöver fienden med såna "vänner"?

Ja fy fan jag skulle inte prata med någon av mina s.k vänner om de vetat att min man varit otrogen och inte har berättat något för mig. Då har ju de tagit hans parti enligt mig. Jag skulle aldrig i livet lita på dem någonsin igen, de skulle vara döda för mig!
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Berätta) skrev 2021-09-29 17:48:16 följande:
    Ja fy fan jag skulle inte prata med någon av mina s.k vänner om de vetat att min man varit otrogen och inte har berättat något för mig. Då har ju de tagit hans parti enligt mig. Jag skulle aldrig i livet lita på dem någonsin igen, de skulle vara döda för mig!
    Ingen av dem var mina vänner, utan snarare hennes vänner som delvist blev mina "vänner" by assosiation, ens partners vänner bli ju ofta ens vänner eller bekanta.  Hon visste mycket väl att ingen av mina vänner skulle ha dolt det för mig så dem var hon noga med att hålla det hemligt för.

Dock fick tanken på att dessa rövhål suttit och sett mig rakt i ansiktet, umgåts med mig ofta, haft trevlig,tillsammans och hela tiden vetat exakt vad hon höll på med bakom min rygg och valt att låta mig fortsätta bli blåst det att vända sig i magen på mig och jag bad varenda en av dem att dra åt helvete och har inte pratat med någon av dem sen dess.
  • Anonym (+++)

Har du vetat detta ett tag alltså? Då tycker jag verkligen du borde berättat för länge sen. 

• Anonym (A)
    Anonym (+++) skrev 2021-09-29 20:05:38 följande:
    Har du vetat detta ett tag alltså? Då tycker jag verkligen du borde berättat för länge sen. 
    Verkligen
  • Anonym (Amanda)

Jag är rädd att sätta våra barns vänskap på spel hon kanske förbjuder dom att leka ihop... Samt hon har berättat en del för mig men inte allt utan jag har fått höra av en annan vän till henne om mer saker och den vännen vill inte att jag säger det till hennes man för hon vill inte ha problem hon anser att om han redan misstänkt henne så räcker det och att hon ändå lämnar han nu. Men det ända han pratar om är att han ser i allas ögonen att det är nått vi vet men inte säger han vill bara höra sanningen så han aldrig öppnar dörren igen till henne.

• Anonym (Håll tyst)
    Anonym (Amanda) skrev 2021-10-01 08:56:14 följande:

Jag är rädd att sätta våra barns vänskap på spel hon kanske förbjuder dom att leka ihop... Samt hon har berättat en del för mig men inte allt utan jag har fått höra av en annan vän till henne om mer saker och den vännen vill inte att jag säger det till hennes man för hon vill inte ha problem hon anser att om han redan misstänkt henne så räcker det och att hon ändå lämnar han nu. Men det ända han pratar om är att han ser i allas ögonen att det är nått vi vet men inte säger han vill bara höra sanningen så han aldrig öppnar dörren igen till henne.

Lägg dig verkligen inte i.

Det där är bara för geggigt. Han sa, och hon sa.

Nej, låt barnen leka och sätt inte det på spel.

Om något par skiljer sig beror det ju allt som oftast inte på en grej. Vad hjälper det honom att få veta. Dessutom av nån annan. Låter som väldigt omoget resonemang.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Håll tyst) skrev 2021-10-01 09:04:54 följande:
    Lägg dig verkligen inte i.

Det där är bara för geggigt. Han sa, och hon sa.

Nej, låt barnen leka och sätt inte det på spel.

Om något par skiljer sig beror det ju allt som oftast inte på en grej. Vad hjälper det honom att få veta. Dessutom av nån annan. Låter som väldigt omoget resonemang.
    Kanske att han får klart för sig vad det är för bottennapp han lever med och snabbare kan gå vidare.
  • Anonym (Håll tyst)
    Anonym (FYI) skrev 2021-10-01 11:11:53 följande:

Kanske att han får klart för sig vad det är för bottennapp han lever med och snabbare kan gå vidare.

Fast utgår man då från sig själv eller den person som faktiskt är drabbad?

Du vet liksom jag vad en otrohet kan förstöra. Bryta ner en annan människa totalt. Varför?

För att döva sitt eget samvete att man som jag ändå förstått att TS blivit anförtrodd med information..

Skulle tycka att det var en helt annan sak om paret faktiskt skulle fortsätta leva ihop.

Här finns det barn som leker med varann. Så så oskönt att gå in och förstöra det.

Så tänker jag

. Risken att dessutom bli jäkligt bitter är ju tyvärr överhängande stor vare sig det handlar om kvinnor eller män i dessa otrohetshistorier.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Håll tyst) skrev 2021-10-01 11:27:11 följande:
    Fast utgår man då från sig själv eller den person som faktiskt är drabbad?

Du vet liksom jag vad en otrohet kan förstöra. Bryta ner en annan människa totalt. Varför?

För att döva sitt eget samvete att man som jag ändå förstått att TS blivit anförtrodd med information..

Skulle tycka att det var en helt annan sak om paret faktiskt skulle fortsätta leva ihop.

Här finns det barn som leker med varann. Så så oskönt att gå in och förstöra det.

Så tänker jag

. Risken att dessutom bli jäkligt bitter är ju tyvärr överhängande stor vare sig det handlar om kvinnor eller män i dessa otrohetshistorier.
    Det beror ju kanske på hur man är som person. Om man är en sån som hellre stoppar huvudet i sanden och undviker allt som kan tänkas göra ont... eller om man är en sån som frontar verkligheten som den är oavsett hur ont den gör?

Det spelar väl ingen roll om de ska fortsätta bli ihop eller inte. De kommer fortfarande behöva ha ett samarbete som skilda föräldrar och då är det kanske bra att han vet vem han har att göra med`?

Varför skulle barnen inte kunna fortsätta leka med varandra? 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Amanda) skrev 2021-10-01 08:56:14 följande:

Varför skulle barnens vänskap äventyras? Hon kan väl tycka vad hon vill men pappan är ju lika mycket förälder till dem som hon är?

OM den andra vännen är ett asshole som bara tänker på sitt eget välmående och skiter i honom så betyder det väl inte att du måste göra likadant? Ditt samvete är väl ditt eget?

Om han uttryckligen sagt att han VILL veta sanningen så vill han väl det. Varför skulle ni inte kunna respektera det?

Och att INTE berätta sanningen är ju detsamma som att ljuga honom rakt i ansiktet och då är ni väl inte mycket bättre än mamman för då har ni ju aktivt val att ta hennes sida och hjälpa henne dölja sanningen för honom.
Svar på tråden Vad ska jag göra?