• Anonym (Tjej, 29 år.)

Tjej som tänder på tjejer

Hej, jag är en bisexuell tjej som är gift med en man. Jag drömmer ofta om att ha en tjejkompis som man även kan vara intim med.

Frågor som kommer upp är, ska man vara öppen om sin önskan från början? Det riskerar ju att relationen blir stel och att det kanske skapas prestationsångest eller förväntningar.

Eller ska man inleda en oskyldig vänrelation och försöka leda det dit genom smicker och viss öppenhet som att bara berätta i allmänhet att man är bisexuell. Då kanske det sker naturligt och här känner man ju varandra mer än i början.

Tjejer får gärna svara,

Har du liknande fantasier?

Hur skulle du ta det om du inte har liknande fantasier?

Skulle du helst velat att man var öppen från början eller skulle du vilja att det bara hände? Föreställ er en typisk scen i en film där de får djup ögonkontakt och den ena tar initiativet till första kyssen.

• Svar på tråden Tjej som tänder på tjejer
  • Anonym (Mellis)
    Anonym (Jagärbi) skrev 2023-04-18 23:12:28 följande:
    Det är väldigt svårt oavsett för alla är olika! Någon tjej så betyder de flirt med en annan så betyder samma signal att man är trevlig eller bara allmänt social, mycket kan spela in förutom personlighet har vi kultur mm. 
    Ibland måste man bara fråga rätt ut. 

En tjej kompis till mig vill hålla hand, tar på mig mycket ex stryker mig på låret , kan lätt sitta extremt nära och "mysa"  men är inte bi eller lesbisk.  
    En del tycker att det är lätt att veta.

Om män ser två kvinnor som är nära på det sättet så tror vi att kvinnorna har något ihop.
  • Anonym (ML)

Känner igen mej så väl i denna fråga. Är 29 år och sambo de senaste 3 åren. Har i hela mitt liv varit helt säker på att jag aldrig någonsin skulle kunna tända på en annan tjej. Förra sommaren förändrades detta helt för mej. Av en mycket konstig händelse så hamnade jag i säng tillsammans med en annan tjej.Det var helt magiskt..Det var så fantastiskt att jag började gråta av lycka efter den första orgasmen. Jag har aldrig talat om detta för min kille.Men efter den natten har jag varje dag längtat efter att få röra vid en annan tjej igen. Vet inte hur jag ska hantera detta. Inte säker på att jag vill prata om detta med min kille. Vill samtidigt inte svika honom. Jag älskar ju honom. Men känner att jag bara måste få ta på en annan kvinna igen och självklart bli smekt själv av en tjej...Det är helt sjukt att ha hamnat i denna situation.

• Tjejeeeeen97

@ Anonym (ML) är i samma sits.. har lite frågor gällande det. kan du kontakta mig på pm?

• Tom Araya

Öppenhet tycker jag är en självklarhet, annars är det ju bara otrohet.

Som man hade jag uppskattat öppenhet kring hennes sexualitet och jag hade inte hindrat en bisexuell flickvän att uppleva sex med en tjej.

• Tom Araya
    Anonym (Mellis) skrev 2023-04-07 11:09:02 följande:
    Ja, varför ska män kontrollera kvinnors sexualitet? Livet är kort. Ska man inte få göra det man vill och känner lust för? 
    Man kan ju ställa samma fråga åt motsatt håll.
    Ska din pojkvän få knulla vem han vill?
    Om du inte vill och säger nej till sex som din pojkvän vill ha, kontrollerar du hans sexualitet då, eller är din vilja ett rimligt villkor i ert förhållande?
  • Anonymis100
    Anonym (ML) skrev 2023-04-21 08:53:18 följande:

Känner igen mej så väl i denna fråga. Är 29 år och sambo de senaste 3 åren. Har i hela mitt liv varit helt säker på att jag aldrig någonsin skulle kunna tända på en annan tjej. Förra sommaren förändrades detta helt för mej. Av en mycket konstig händelse så hamnade jag i säng tillsammans med en annan tjej.Det var helt magiskt..Det var så fantastiskt att jag började gråta av lycka efter den första orgasmen. Jag har aldrig talat om detta för min kille.Men efter den natten har jag varje dag längtat efter att få röra vid en annan tjej igen. Vet inte hur jag ska hantera detta. Inte säker på att jag vill prata om detta med min kille. Vill samtidigt inte svika honom. Jag älskar ju honom. Men känner att jag bara måste få ta på en annan kvinna igen och självklart bli smekt själv av en tjej...Det är helt sjukt att ha hamnat i denna situation.

Men oj! Man blir nyfiken, vad var det som var konstigt med händelsen? Livet överraskar en ibland
  • Dimpen

Om ni är öppna med varandra så kan ni förhoppningsvis leva tillsammans alla tre. Då slipper ni svartsjuka och otrohetsmisstankar. Viktigt dock att ni alla tre är överens och att äkta kärlek finns där. Har egna erfarenheter av detta då vi levt tillsammans MKK i mer än 5 år och vi nu är lyckigt förlovade. 🙂

• Anonym (Ärlighet)

Jag tycker absolut att du ska vara ärlig om det med din man.

Du behöver ju inte säga att du absolut vill eller "måste" testa sex med en tjej. För det vet du ju ändå inte om det kommer att hända eller om du verkligen skulle vilja, om situationen blir verklighet. 

Det räcker att du nämner att det är något som väcker din nyfikenhet, som du kanske fantiserat om någon gång och att du kan känna viss attraktion till kvinnor. Dela med honom att du har dessa känslor och tankar, men gör det på ett kravlöst sätt som inte gör att relationen ställs till sin spets.

Beroende på hur han tar emot det och hur ämnet känns att prata om för er, kan du ta det därifrån.

• Anonym (Anonym)

Jag har samma önskan,  men har aldrig fått till en flirt med en annan kvinna. Jag är alldeles för blyg och har aldrig uppfattat någon sådan signal från nån annan kvinna heller, tyvärr. 

• Itsmeeee

Jag har samma önskan om att få testa vara med en tjej, men det är svårt att veta hur och var man hittar någon som vill testa. 

Var ärlig mot din kille, föreslå att även han får vara med andra killar eller föreslå en trekant. Det kan ju vara så att han vill samma som du :)

• Anonym (Ida)
    Bohemstina skrev 2023-04-08 12:20:46 följande:

Håller helt med Mellis! Det bästa är om man har sex med sina väninnor tycker jag , typiska tjej kväller eller en utflykt , det broar ju ge sig av sig så att säga .

Hur får man till det utan att det blir konstigt? Jag tror mina tjejkompisar skulle springa  långt  om jag föreslog något sånt. 
Svar på tråden Tjej som tänder på tjejer