AndreaBD skrev 2021-10-16 19:31:51 följande:
Det är en web-shop, men jag vill inte säga vad jag säljer. Men som sagt, jag har inte räknat med att det skulle ge tillräckligt med pengar för att kunna syssla bara med det. Dessutom varierar det en del.
Bra kombo - jo..... De flesta säger ju att det inte är en bra idé att jobba heltid som lärare, eftersom det är för mycket. Och då är man inte längre så kreativ utan det är risk att man går runt som en hamster i hjulet.... Dock är också eget företag oftast relativ mycket jobb. Man lägger ner fler timmar än vad man borde för pengarna man får. Fördelen är att det inte är med människor, inte direkt. Dvs. att man tar en paus från oväsendet i skolan och får jobba i lugn och ro.
Jag har suttit hela sommaren och hösten och funderat över detta.
Dock måste jag komma på vad i så fall.
Känner att jag behöver göra något där jag slipper människor i form av elever. Låter kanske hårt, men jag orkar inte med hur det blivit i skolan. Det är dock en helt annan diskussion.
Tror också att jag blivit mer introvert med åren samt pandemin. Tyckte det var rätt skönt att slippa sociala krav det var ett skönt avbrott med distansundervisning.
Jag skulle inte vilja jobba mer än halvtid som lärare. Då skulle man orka och ha drivkraften kvar. Det många inte förstår är att det är ett kreativt jobb som kräver sin tid.