• Jveasn2

    Bonusmamma, planerar barn och jobb i annan stad. Hjälp mig!

    Hej,

    Jag är 31år och har träffat min 8år äldre kille i 3år. Han har från tidigare äktenskap en 4åring och en 8åring som jag precis börjat lära känna ordentligt, vi har tagit det otroligt lugnt och är så glad över det då vi klickar och trivs jättebra med varandra.

    Bakgrund:

    Min kille, barnen och barnens mamma bor i en liten stad på ca 5000 invånare 3 timmar från Stockholm, där jag bor. Min tanke har hela tiden varit att jag ska flytta ner och jobba på distans, då mitt jobb tillåter det.

    Min kille har jobbat inom en bransch som gör att han reser en längre period och sen kommer hem en längre period, men han kommer från och med nästa höst vara stationerad i Stockholm. Han är ganska van att vara ifrån barnen i perioder för att sen ge dom allt - kärlek, bus och tid under en tid. Han är därför optimistisk till att bosätta sig i Stockholm och skapa ett hem där för oss och barnen varannan helg och lov.

    Mitt dilemma är att vi planerar ett gemensamt barn, som såklart kommer att bo med oss i Stockholm på heltid. Jag får ont i magen av tanken på att 4åringen och 8åringen inte kommer ha en vardag på samma sätt med oss. De kommer att ha egna rum, vara inkluderade i alla resor och roligheter, men ändå kommer de inte kunna jämföras med om vi hade dom varannan vecka. Vårt gemensamma barn kommer inte ha sina storasyskon nära och jag är rädd att de inte kommer få en ordentlig syskonrelationen.

    Det finns förstås olika alternativ till lösningar, men efter mycket prat och samtal med barnens mamma som gärna tar barnen mer än varannan vecka, så verkar detta som vårt beslutet, även om det skär i mig att vi inte kommer bo på samma ställe.

    Har någon därute varit i liknande sits? Eller finns det en bonusmamma/pappa som kan ge lite pepp i detta ??????

  • Svar på tråden Bonusmamma, planerar barn och jobb i annan stad. Hjälp mig!
  • Anonym (Malus)

    För mig som inte är överförtjust i barn öht, förutom mina egna, hade jag bara tyckt att det var skönt att de kom vh.

    Fast  å andra sidan hade jag inte byggt något ihop med någon som har småbarn. Du vet, egna barn och andras ungar.

  • Törstiga tuppen

    Genuint nyfiken. Hur resonerade ni när ni kom på att det här skulle vara en vettig lösning? Skulle du vara ok med att han gjorde samma sak mot ert gemensamma barn?

  • Anonym (snus)

    Jag kanske låter krass, och det är inte min avsikt, men - ni måste ju utgå ifrån de barn som redan finns bästa.

    Det är inte alltid så lätt att skaffa barn, det är ju bara att läsa här på forumet om hur kämpigt många har det.

    Det verkar jättekonstigt att du börjar utgå från ett barn som inte finns känslor när det finns levande, verkliga barn som det verkar vettigare att utgå ifrån.

    Deras bästa är såklart att ha en vardaglig kontakt med sina föräldrar.

  • Anonym (Malus)
    Anonym (snus) skrev 2021-10-20 15:13:29 följande:

    Jag kanske låter krass, och det är inte min avsikt, men - ni måste ju utgå ifrån de barn som redan finns bästa.

    Det är inte alltid så lätt att skaffa barn, det är ju bara att läsa här på forumet om hur kämpigt många har det.

    Det verkar jättekonstigt att du börjar utgå från ett barn som inte finns känslor när det finns levande, verkliga barn som det verkar vettigare att utgå ifrån.

    Deras bästa är såklart att ha en vardaglig kontakt med sina föräldrar.


    Det är väl inte så konstigt?
    Var och en står sig själv närmast.

    Vem vill satsa på ett liv och en framtid med någon annans ungar om man kan få egna?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Malus) skrev 2021-10-20 17:03:18 följande:
    Det är väl inte så konstigt?
    Var och en står sig själv närmast.

    Vem vill satsa på ett liv och en framtid med någon annans ungar om man kan få egna?
    Sett ur TS perspektiv kan man resonera som du gör. Men det går ju inte ihop om man ska vara tillsammans med någon som redan har barn. 

    Skulle du själv vara bekväm med att din nya partner vill att du väljer bort umgänge med dina barn, eftersom hen inte känner så mkt för dina barn?
  • Anonym

    Flytta ni till Stockholm och upplev rosa babybubblan.
    Om ett par år dyker pigga Pernilla upp som ännu inte har kalvat. Då blir din kille stationerad i Lund och han och Pernilla bildar familj där och lever sin dröm.
    Då får du köra ner din unge till Lund på loven. Varannan helg blir nog för ofta.
    Lycka till!

  • Tow2Mater

    Att köra 3 timmar fredag eftermiddag och hämta barn och sen köra 3 timmar tillbaka med dem på Söndag kväll (det blir ju dubbelt upp dessutom för den som skjutsar) gör man bara en begränsad tid, det kommer snabbt bli jobbigt för alla. Vi provade ett tag innan vi hittade nya jobb närmare makens barn.

  • Anonym (Malus)
    Anonym (Anna) skrev 2021-10-20 18:12:18 följande:
    Sett ur TS perspektiv kan man resonera som du gör. Men det går ju inte ihop om man ska vara tillsammans med någon som redan har barn. 

    Skulle du själv vara bekväm med att din nya partner vill att du väljer bort umgänge med dina barn, eftersom hen inte känner så mkt för dina barn?
    Ts kille har själv gjort valet, det är ingen relevant jämförelse.
    Det är faktiskt ts, som själv kallar sig "bonusmamma", som tycker att det känns fel.

    Hur kan du då vinkla ditt exempel som du gör?
  • Anonym (Teddy)
    Anonym skrev 2021-10-20 18:32:11 följande:

    Flytta ni till Stockholm och upplev rosa babybubblan.

    Om ett par år dyker pigga Pernilla upp som ännu inte har kalvat. Då blir din kille stationerad i Lund och han och Pernilla bildar familj där och lever sin dröm.

    Då får du köra ner din unge till Lund på loven. Varannan helg blir nog för ofta.

    Lycka till!


    Ha ha roligt sagt men jag tror att Pernilla är i fyrtio-femtioårsålder! Hon kanske är pigg men hennes ägg är nog inte det :)
  • Anonym (snus)
    Anonym (Malus) skrev 2021-10-20 17:03:18 följande:

    Det är väl inte så konstigt?

    Var och en står sig själv närmast.

    Vem vill satsa på ett liv och en framtid med någon annans ungar om man kan få egna?


    Ts vet faktiskt inte om hon kan få egna. Eller om hon kan det men att det ligger flera år bort.

    Jag menar att det är bättre att utgå ifrån verkligheten än en dröm. De barn som faktiskt finns går såklart före barn som inte finns.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (snus) skrev 2021-10-20 18:40:24 följande:
    Ts vet faktiskt inte om hon kan få egna. Eller om hon kan det men att det ligger flera år bort.

    Jag menar att det är bättre att utgå ifrån verkligheten än en dröm. De barn som faktiskt finns går såklart före barn som inte finns.
    I ts sits skulle jag defintivt inte hålla med.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (J) skrev 2021-10-20 19:16:25 följande:

    Men varför vill han ens ha fler barn?


    Varför skulle han inte vilja det?
  • Anonym (J)
    Anonym (Malus) skrev 2021-10-20 19:31:14 följande:

    Varför skulle han inte vilja det?


    Han sticker ju från de han redan har.
Svar på tråden Bonusmamma, planerar barn och jobb i annan stad. Hjälp mig!