Anonym (XXX) skrev 2021-10-27 23:55:07 följande:
"det godaste"? Det är också det ytligaste du får. Din älskare kommer att välja sin fru, om han måste välja mellan er. Och han kommer definitivt att lämna dig, när ålderstecknen sätter in på dig, eftersom ert förhållande bara bygger på sex. Han kommer att åldras med sin fru, och de kommer att ha ett lång, gyllene tid framför sig med barn och barnbarn runt sig... Medan du kommer att sitta där bitter, barnlös och ensam när ingen karl vill ha dig längre.
För övrigt är det mycket du inte vet, och aldrig kommer att veta. Jag har vuxna barn nu, och jag kan säga att livet är aldrig mer levande, än under den tiden
då barnen är små och man har dem nära sig... Du missar massor, i din jakt på snabba kickar och ett bekvämt och ansvarslöst liv.
Du kommer aldrig att få veta hur det är att bygga något RIKTIGT tillsammans med någon du älskar. Att planera framtiden tillsammans, bli klar med sina utbildningar skaffa jobb, spara till kontantinsatsen på ett hus... och sedan när man går runt och tittar på hus, tills man hittar det där man vill bo. Tillsammans! Som man renoverar och inreder tillsammans, och sätter bo - och sedan kommer barnen, som man har bäddat för med hårt arbette... Det är liksom det som ÄR livet - även om champagne och jordgubbar och sexiga underkläder också kan vara trevligt någon sällsynt gång.

Jag tycker faktiskt synd om dig!
Söta lilla frun, jag förstår att du inte är en av alla som läst min gamla tråd där jag berättat mycket, mycket mer än jag har gjort i denna!
Men ok, lite snabbt då.
Jag vill inte överta honom! Frun får mer än gärna tillbaka honom, tack för lånet liksom.

Jag är ingen ungdom, jag har vuxna barn även jag. Är ingen ungjänta som vickar på röven inte, jag är en "sofisticated lady" skulle jag snarare säga.
Det har hänt att älskaren lämnat frun för mig. Trots att jag sagt att jag inte vill ha honom.
Och, vet du vad... jag har gjort det där du radar upp. Klart liksom!
Är det länge sen din gubbe bedrog dig?
Jag tycker synd om dig också som drar så förhastade slutsatser om någon som du inte vet ett dugg om. Tänk så fel du hade gumman!