• Anonym (anonym)

Ligga med någon som har partner

Hej, jag har en fråga angående otrohet.
    Hur ställer ni er till att ligga med någon som är i ett förhållande? Gör man själv fel eller är det den andres ansvar, den som är i förhållandet?

Har jobbat på samma jobb i 4år. Kommer in en ny kollega som uppenbart flörtar och är intresserad av mig och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är det tillbaka. Den sexuella attraktionen finns. Jag är singel. Hon är i förhållande.
    Gör jag fel om jag ligger med personen? Någon som varit i samma situation?

• Svar på tråden Ligga med någon som har partner
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2021-10-27 11:10:22 följande:
    Han må vara ett svin i hennes ögon, för mig är han min leksak.
    Mycket bättre än en "man i byrån".

Sen tycker jag faktiskt att grisar är väldigt söta.
    Han är ett svin i många andras ögon också.
    För frun som kanske inte ens vet att han ligger med andra så är han kanske inte alls ett svin.
  • Anonym (Älskarinna)
    molly50 skrev 2021-10-27 20:00:11 följande:
    Han är ett svin i många andras ögon också.
    För frun som kanske inte ens vet att han ligger med andra så är han kanske inte alls ett svin.
    Vad har du emot svin, hatar du andra djurarter också?
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2021-10-27 20:03:01 följande:
    I rest my case...
  • Anonym (Älskarinna)
    molly50 skrev 2021-10-27 20:03:54 följande:
    I rest my case..
    Jag förstår det. 
    Vem vill framstå som en djurhatare?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2021-10-27 19:47:31 följande:
    ---------------- 

Som älskarinna får jag det godaste och slipper det vardagliga, gråa och ungar som gnäller och tjatar.
    Jag får hans kropp, hans fantasier och utnyttjar det för att tillfredsställa mig själv.

Du anar inte hur skönt jag har det med din man, du får så gärna behålla honom. Jag vill inte dela vardagen med min leksak.

Nästan så jag blir lite kåt bara av tanken... ouch.

"det godaste"? Det är också det ytligaste du får. Din älskare kommer att välja sin fru, om han måste välja mellan er. Och han kommer definitivt att lämna dig, när ålderstecknen sätter in på dig, eftersom ert förhållande bara bygger på sex. Han kommer att åldras med sin fru, och de kommer att ha ett lång, gyllene tid framför sig med barn och barnbarn runt sig... Medan du kommer att sitta där bitter, barnlös och ensam när ingen karl vill ha dig längre. 

För övrigt är det mycket du inte vet, och aldrig kommer att veta. Jag har vuxna barn nu, och jag kan säga att livet är aldrig mer levande, än under den tiden då barnen är små och man har dem nära sig... Du missar massor, i din jakt på snabba kickar och ett bekvämt och ansvarslöst liv.

Du kommer aldrig att få veta hur det är att bygga något RIKTIGT tillsammans med någon du älskar. Att planera framtiden tillsammans, bli klar med sina utbildningar skaffa jobb, spara till kontantinsatsen på ett hus... och sedan när man går runt och tittar på hus, tills man hittar det där man vill bo. Tillsammans! Som man renoverar och inreder tillsammans, och sätter bo - och sedan kommer barnen, som man har bäddat för med hårt arbette... Det är liksom det som ÄR livet - även om champagne och jordgubbar och sexiga underkläder också kan vara trevligt någon sällsynt gång. Jag tycker faktiskt synd om dig!
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (XXX) skrev 2021-10-27 23:55:07 följande:
    "det godaste"? Det är också det ytligaste du får. Din älskare kommer att välja sin fru, om han måste välja mellan er. Och han kommer definitivt att lämna dig, när ålderstecknen sätter in på dig, eftersom ert förhållande bara bygger på sex. Han kommer att åldras med sin fru, och de kommer att ha ett lång, gyllene tid framför sig med barn och barnbarn runt sig... Medan du kommer att sitta där bitter, barnlös och ensam när ingen karl vill ha dig längre. 

För övrigt är det mycket du inte vet, och aldrig kommer att veta. Jag har vuxna barn nu, och jag kan säga att livet är aldrig mer levande, än under den tiden
    då barnen är små och man har dem nära sig... Du missar massor, i din jakt på snabba kickar och ett bekvämt och ansvarslöst liv.

Du kommer aldrig att få veta hur det är att bygga något RIKTIGT tillsammans med någon du älskar. Att planera framtiden tillsammans, bli klar med sina utbildningar skaffa jobb, spara till kontantinsatsen på ett hus... och sedan när man går runt och tittar på hus, tills man hittar det där man vill bo. Tillsammans! Som man renoverar och inreder tillsammans, och sätter bo - och sedan kommer barnen, som man har bäddat för med hårt arbette... Det är liksom det som ÄR livet - även om champagne och jordgubbar och sexiga underkläder också kan vara trevligt någon sällsynt gång. Jag tycker faktiskt synd om dig!
    Söta lilla frun, jag förstår att du inte är en av alla som läst min gamla tråd där jag  berättat mycket, mycket mer än jag har gjort i denna!

Men ok, lite snabbt då.

Jag vill inte överta honom! Frun får mer än gärna tillbaka honom, tack för lånet liksom. Skål
    Jag är ingen ungdom, jag har vuxna barn även jag. Är ingen ungjänta som vickar på röven inte, jag är en "sofisticated lady" skulle jag snarare säga.

Det har hänt att älskaren lämnat frun för mig. Trots att jag sagt att jag inte vill ha honom.

Och, vet du vad... jag har gjort det där du radar upp. Klart liksom!

Är det länge sen din gubbe bedrog dig? 
    Jag tycker synd om dig också som drar så förhastade slutsatser om någon som du inte vet ett dugg om. Tänk så fel du hade gumman! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Jaha?)

[quote=81459094][quote-nick]Anonym (XXX) skrev 2021-10-27 23:55:07 följande:[/q7uote-nick]"det godaste"? Det är också det ytligaste du får. Din älskare kommer att välja sin fru, om han måste välja mellan er. Och han kommer definitivt att lämna dig, när ålderstecknen sätter in på dig, eftersom ert förhållande bara bygger på sex. Han kommer att åldras med sin fru, och de kommer att ha ett lång, gyllene tid framför sig med barn och barnbarn runt sig... Medan du kommer att sitta där bitter, barnlös och ensam när ingen karl vill ha dig längre. 

För övrigt är det mycket du inte vet, och aldrig kommer att veta. Jag har vuxna barn nu, och jag kan säga att livet är aldrig mer levande, än under den tiden då barnen är små och man har dem nära sig... Du missar massor, i din jakt på snabba kickar och ett bekvämt och ansvarslöst liv.

Du kommer aldrig att få veta hur det är att bygga något RIKTIGT tillsammans med någon du älskar. Att planera framtiden tillsammans, bli klar med sina utbildningar skaffa jobb, spara till kontantinsatsen på ett hus... och sedan när man går runt och tittar på hus, tills man hittar det där man vill bo. Tillsammans! Som man renoverar och inreder tillsammans, och sätter bo - och sedan kommer barnen, som man har bäddat för med hårt arbette... Det är liksom det som ÄR livet - även om champagne och jordgubbar och sexiga underkläder också kan vara trevligt någon sällsynt gång. Jag tycker faktiskt synd om dig![/quote]

Jag är 56, utbildad, fast anställning, 3 vuxna barn och varit gift i 26 år med kåk, stuga, hundar, häst, båt och skoter. Vad tror du vi är? 25 år med silikonbröst, extensions och fake lashes? Kvinnan som är med din man kan vara grannfrun.

Det scenario du målar upp är din rosa dröm som inte har mycket med verkligheten och hur människor lever att göra. Sen levde de lyckliga i alla sina dagar? Jojo....

• Anonym (sådär)
    Du är en bedragen liten fru misstänker jag. Däreav bitterheten.

---------------- 

Som älskarinna får jag det godaste och slipper det vardagliga, gråa och ungar som gnäller och tjatar.
    Jag får hans kropp, hans fantasier och utnyttjar det för att tillfredsställa mig själv.

Du anar inte hur skönt jag har det med din man, du får så gärna behålla honom. Jag vill inte dela vardagen med min leksak.

Nästan så jag blir lite kåt bara av tanken... ouch.

Nope, jag är man, och om att inte vara en narcissist och bry sig om andra människor är detsamma som "bitterhet" så tar jag det som en komplimang.

Tja, om att bli knullad av skithögar är din version av "det godaste" så har du nog väldigt låga förväntningar av livet och dig själv.

Jag är som sag man och inte bög så dina försök att provocera faller ju ganska platt och framstår mest som ganska patetiska Flört

Jo jag har förstått att du tänder på att delta i att såra och förnedra andra det är ju det som gör dig så störd.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2021-10-27 20:03:01 följande:
    Du är inte den vassaste kniven i lådan va?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2021-10-27 19:47:31 följande:
    Det är vad du tror ja.
    Jag tror inte, era handlingar tala för sig själva
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2021-10-27 20:17:09 följande:
    Jag förstår det. 
    Vem vill framstå som en djurhatare?
    Det vi förstår är att du snackar goja för att du inte har några vettiga argument.
  • Dirtyminded
    Anonym (Jaha?) skrev 2021-10-28 09:32:29 följande:

[quote=81459094][quote-nick]Anonym (XXX) skrev 2021-10-27 23:55:07 följande:[/q7uote-nick]"det godaste"? Det är också det ytligaste du får. Din älskare kommer att välja sin fru, om han måste välja mellan er. Och han kommer definitivt att lämna dig, när ålderstecknen sätter in på dig, eftersom ert förhållande bara bygger på sex. Han kommer att åldras med sin fru, och de kommer att ha ett lång, gyllene tid framför sig med barn och barnbarn runt sig... Medan du kommer att sitta där bitter, barnlös och ensam när ingen karl vill ha dig längre. 

Du kommer aldrig att få veta hur det är att bygga något RIKTIGT tillsammans med någon du älskar. Att planera framtiden tillsammans, bli klar med sina utbildningar skaffa jobb, spara till kontantinsatsen på ett hus... och sedan när man går runt och tittar på hus, tills man hittar det där man vill bo. Tillsammans! Som man renoverar och inreder tillsammans, och sätter bo - och sedan kommer barnen, som man har bäddat för med hårt arbette... Det är liksom det som ÄR livet - även om champagne och jordgubbar och sexiga underkläder också kan vara trevligt någon sällsynt gång. Jag tycker faktiskt synd om dig![/quote]

Jag är 56, utbildad, fast anställning, 3 vuxna barn och varit gift i 26 år med kåk, stuga, hundar, häst, båt och skoter. Vad tror du vi är? 25 år med silikonbröst, extensions och fake lashes? Kvinnan som är med din man kan vara grannfrun.

Det scenario du målar upp är din rosa dröm som inte har mycket med verkligheten och hur människor lever att göra. Sen levde de lyckliga i alla sina dagar? Jojo....

Fast... på allvar? Ska DU allmänt diktera för andra människor vad som "är livet"? 

Vad är det som säger att alla vill ha det DU vill ha??? Obestämd
  • Anonym (.)
    Anonym (XXX) skrev 2021-10-27 23:55:07 följande:

Det här vill jag bara kommentera lite snabbt...

Det du har kan också vara väldigt ytligt! Jag har en kompis som har partner, barn, villa och faktiskt också häst. Barnen är nästan vuxna men de skjutsar dem ibland till träningar/fester. De umgås med familjer de lärt känna genom barnen men eftersom barnen är så stora nu är det sällan de är med... De firar bröllopsdag, julafton och midsommar. Rena drömmen! Ett riktigt liv, inte sant! Djup och äkta kärlek och de kommer leva ihop tills döden skiljer dem åt. Vad jag vet, är att en av de vuxna i det förhållandet lever dubbelliv. Hen har helt enkelt ett förhållande vid sidan av som är så mycket mer än sex. Sexet är dessutom inte bara med en person åt gången... Hen älskar inte längre sin partner men vill inte öppet såra hen så då går dagarna. Livet! Så kan det också vara...

Tror många är otrogna och till största del ligger ansvaret hos den som är i ett förhållande. Jag skulle aldrig inleda något med någon jag visste var upptagen. Men jag kollar inte heller upp det innan, eller numer gör jag det då jag blivit lurad en gång innan. Vi umgicks, hade sex och blev kära, först då kom han på att han ju redan är gift!
Svar på tråden Ligga med någon som har partner