• elxmx

    Vanligt att RFSU testa ofta ger spökstreck?

    Hade många test på lager denna månad, trots att mensen är sen så är jag 99,9% säker att jag inte är gravid då alla test är negativa. Men då och då dyker det upp ett spökstreck, så därför testar jag alltid med två test varje gång jag testar.

    Det jag är fundersam över nu, är det fler som upplever att RFSU ger spökstreck ofta? Jag tycker det varit mer vanligt än ovanligt senaste tiden. Dessa test doppade jag i samma kopp, samma tid. Tror jag kommer bojkotta RFSU framöver nu ????

  • Svar på tråden Vanligt att RFSU testa ofta ger spökstreck?
  • elxmx
    Isolines skrev 2021-10-27 19:02:55 följande:

    Jag handlade på mig förra månaden så hade detta 8-pack kvar till den här cykeln - men nu har jag äntligen testat upp skiten och tänker hålla mig till predictor early. Har heller aldrig fått tillstymmelse till plus på dem när det inte varit något så får hoppas det ökar. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst (en dag sen).


    Ja jag lär ju testa upp alla jag har kvar så småningom också bara för att haha. Men nästa cykel ska jag testa andra märken (ska bara vänta på att mensen ska komma igång nångång).

    Här har jag förresten justerat kontrasten lite, så sjukt att det är samma märke testade i samma urin vid samma tillfälle. Man blir ju tokig för mindre haha

  • Isolines
    elxmx skrev 2021-10-27 20:12:59 följande:

    Ja jag lär ju testa upp alla jag har kvar så småningom också bara för att haha. Men nästa cykel ska jag testa andra märken (ska bara vänta på att mensen ska komma igång nångång).

    Här har jag förresten justerat kontrasten lite, så sjukt att det är samma märke testade i samma urin vid samma tillfälle. Man blir ju tokig för mindre haha


    Nej men alltså helt SJUKT, att det kan bli sådär!! Syns ju verkligen på den övre och den undre är helt blank. Det har varit exakt likadant för mig, fattar liksom inte om stickorna bara är olika känsliga trots att de kommer ur samma paket eller om de bara är skit xD Kunde varit jag som la ut bilden ovan.

    Känner mig otroligt förvirrad pga detta. Hade jag bara tagit predictor early igår och sett det svaga positiva hade jag känt mig lugn nu och tänkt att allt nog är i sin ordning, men eftersom jag tagit typ 8-10 rfsu-stickor också (jo jag vet, beroende....) sen äl+6/7 och idag är på äl +10/11 och fått positiva/negativa om vartannat tänker jag ju då att det är en kemisk graviditet och att hcg inte ökar som det borde. Första rfsu som jag tog på kvällen på äl+6/7 syndes som det du la ut ovan och det känns ju faktiskt inte ens möjligt att få ett äkta plus så tidigt - därför tror jag att det är nåt produktionsfel som leder till den här ryska rouletten :p
  • elxmx
    Isolines skrev 2021-10-28 10:17:14 följande:

    Har du testat något mer ts? :)


    Nej inte idag, tänkte imorgon om mensen ännu inte dykt upp (på cykel dag 39 idag..) och jag klarar att hålla mig haha. Själv då? :)
  • Isolines
    elxmx skrev 2021-10-28 10:44:57 följande:

    Nej inte idag, tänkte imorgon om mensen ännu inte dykt upp (på cykel dag 39 idag..) och jag klarar att hålla mig haha. Själv då? :)


    Uppdatera om du tar något!

    Jag tog ett predictor early, fortfarande svagt men kom upp fortare än i förrgår och gick att fota nu iallafall (syns säkert inte här men). Vet inte om det är för svagt för att vara runt äl+11.

  • elxmx
    Isolines skrev 2021-10-28 18:34:48 följande:

    Uppdatera om du tar något!

    Jag tog ett predictor early, fortfarande svagt men kom upp fortare än i förrgår och gick att fota nu iallafall (syns säkert inte här men). Vet inte om det är för svagt för att vara runt äl+11.


    Syns absolut ett svagt streck! Kommer nog bli starkare om du testar igen i helgen :D
  • svansmamman
    22maria skrev 2021-11-26 10:03:30 följande:

    Någon som ser något här? Beräknad mens idag, kan vara felmarginal på +-3 dagar.


    Jag ser absolut ett streck men kan inte riktigt bedöma vilken färg det är på bild. :)
  • 22maria
    svansmamman skrev 2021-11-27 22:37:18 följande:

    Jag ser absolut ett streck men kan inte riktigt bedöma vilken färg det är på bild. :)


    Tack för att du svarade. :) Tyvärr kom mensen med buller och brak några dagar senare, med de sjukaste humörsvängningarna jag någonsin haft. Vet inte om det berodde på besvikelsen. Men lita alltså inte på dessa RFSU-testerna, eller använd dem först när det gått veckor efter utebliven mens. Jag testade samma dag som mensen var beräknad, och fick svaga positiva streck på bägge men de var alltså spökstreck! ????
  • svansmamman
    22maria skrev 2021-12-01 18:11:59 följande:

    Tack för att du svarade. :) Tyvärr kom mensen med buller och brak några dagar senare, med de sjukaste humörsvängningarna jag någonsin haft. Vet inte om det berodde på besvikelsen. Men lita alltså inte på dessa RFSU-testerna, eller använd dem först när det gått veckor efter utebliven mens. Jag testade samma dag som mensen var beräknad, och fick svaga positiva streck på bägge men de var alltså spökstreck! ????


    Så tråkigt att höra! Det kan ju ha varit spökstreck men det behöver ju inte ha varit det även om mensen kom, det kan ju vara så att det blev ett suuuupertidigt missfall (ägget började fästa men lossnade - typ). Jag har som sagt var bojkottat allt som heter manuella tester. Tolkandet av streck, dess styrka, färg osv är helt enkelt för energikrävande och jag litar inte på mig själv. Jag har kört uteslutande på digitala så slipper jag fundera alls. Det är bättre för både psyket och plånboken, haha. :)
Svar på tråden Vanligt att RFSU testa ofta ger spökstreck?