• Miisery

Mensliknande blödning sen plussat

Hej,

Jag undrar om det är fler som fått sin mens innan ni plussat?

Min kom 4 dagar för tidigt och betedde sig lite underligt. Hade nog en dag med riklig blödning sedan bara bruna flytningar *ursäkta*

Jag har haft lite udda symptom och eftersom vi har försökt testade jag mig igår.

Svagt plus.. Stack till apoteket och köpte clearblue och testade imorse "Gravid 1-2 veckor"

Jag har aldrig varit gravid förut och är sjuuuukt nervös just nu.

Tankar om att det kan ha varit ett tidigt missfall kryper fram såklart.

Ska ringa mvc på måndag men tills dess... Är det någon som startat en lyckad graviditet med mensliknande blödning? ??

Kram

• Svar på tråden Mensliknande blödning sen plussat
  • svansmamman
    Miisery skrev 2021-10-29 11:10:21 följande:

Hej,

Jag undrar om det är fler som fått sin mens innan ni plussat?

Min kom 4 dagar för tidigt och betedde sig lite underligt. Hade nog en dag med riklig blödning sedan bara bruna flytningar *ursäkta*

Jag har haft lite udda symptom och eftersom vi har försökt testade jag mig igår.

Svagt plus.. Stack till apoteket och köpte clearblue och testade imorse "Gravid 1-2 veckor"

Jag har aldrig varit gravid förut och är sjuuuukt nervös just nu.

Tankar om att det kan ha varit ett tidigt missfall kryper fram såklart.

Ska ringa mvc på måndag men tills dess... Är det någon som startat en lyckad graviditet med mensliknande blödning? ??

Kram

Hej! 

Är du säker på när du hade ägglossning och därmed när din mens skulle komma? Och hur långt efter blödningen testade du med graviditetstest? 

De gånger jag blött när jag varit gravid, vilket är totalt tre gånger, har det alltid inneburit missfall eller MA. Den första gången var det en tvillinggraviditet där missfall först skedde på det ena, och några veckor senare på det andra. 

Vissa blöder under graviditeten utan att något behöver vara fel så det behöver givetvis inte vara missfall bara för att du blött.

Som jag ser det finns det tre möjligheter: 1. Du har blött utan att något är fel 2. Du har fått ett missfall och är inte längre gravid 3. Du har fått ett missfall men ett foster finns kvar.

De gånger jag haft missfall har det tagit olika länge innan graviditetstesterna visat negativt. Första missfallet skedde ungefär lika tidigt som för dig och en vecka efter den sista blödningen var testet negativt. Det är dock olika för alla hur snabbt hormonerna försvinner ur kroppen. Om jag var du skulle jag vänta en vecka och sedan ta ett nytt test och se om det är starkare eller svagare alternativt om det helt visar negativt. Min erfarenhet är att BM inte gör så mycket när det är sådär tidigt, på sin höjd kan de erbjuda blodprov med ett par dagars mellanrum för att mäta vad som händer med HCG. Vid en normal graviditet fördubblas det nämligen varannan dag. 

Jag önskar dig lycka till och hoppas att din blödning inte innebär missfall! Hjärta
  • ElaineBenes

Jag har vid båda mina graviditeter fått en mindre blödning ca 2-3dagar före BIM.

Första graviditeten slutade dock i missfall efter ett par veckor med en rejäl blödning.

Andra graviditeten är en sprallig 2 åring nu.

Som inlägget innan sa så gör inte mvc något nu tror jag. När jag fick missfallet ringde jag dem och fick till svar att det är bara att vänta och se.

• Miisery

Tack för era svar <3

Det visade sig vara en tidigt missfall.. :/
  • svansmamman
    Miisery skrev 2021-11-09 14:47:14 följande:

Tack för era svar <3

Det visade sig vara en tidigt missfall.. :/

Åh så tråkigt att läsa! Det positiva i allt det dåliga är ju att kroppen dels tog hand om det på egen hand och dels att det gick så pass snabbt tills allt var ute, i och med det är det inte lika lång väntan till nästa försök.

Jag hoppas verkligen det tar sig för er nästa gång!
  • Miisery
    svansmamman skrev 2021-11-09 17:26:47 följande:

Åh så tråkigt att läsa! Det positiva i allt det dåliga är ju att kroppen dels tog hand om det på egen hand och dels att det gick så pass snabbt tills allt var ute, i och med det är det inte lika lång väntan till nästa försök.

Jag hoppas verkligen det tar sig för er nästa gång!

Jo, men precis! Första gången jag är/var med om det så var bokstavligen livrädd. Har en ångestproblematik och hela grejen med att ens försöka bli gravid är väldigt stort. Livrädd för att något ska bli fel och när jag då började blöda kom ju rädslan och tankarna som en raket.

Naw, vad gullig du är! Tack ??

Är ganska säker på att jag har ägglossning igen nu men väljer att vänta en månad innan vi gör nytt försök.

Landa lite...

Tack igen för dina fina svar!
  • svansmamman
    Miisery skrev 2021-11-10 11:09:57 följande:
    Jo, men precis! Första gången jag är/var med om det så var bokstavligen livrädd. Har en ångestproblematik och hela grejen med att ens försöka bli gravid är väldigt stort. Livrädd för att något ska bli fel och när jag då började blöda kom ju rädslan och tankarna som en raket.

Naw, vad gullig du är! Tack ??

Är ganska säker på att jag har ägglossning igen nu men väljer att vänta en månad innan vi gör nytt försök.

Landa lite...

Tack igen för dina fina svar!
    Men fy jag förstår att det tar extra hårt att gå igenom något sådant då! Jag började må jättedåligt psykiskt efter mitt första missfall, fastän graviditeten inte alls var planerad och fastän det var väldigt tidigt. Jag ifrågasatte mig själv och min kropp och under många veckor funderade jag på hur det hade varit om jag inte fått missfall. De andra två missfallen har såklart också varit jobbiga och jag har varit ledsen när det hänt men då har det ändå gått väldigt snabbt tills jag mått bra psykiskt igen.

Det är nog klokt att vänta en cykel för både kropp och knopp. Sååå skönt att ägglossningen kom igång så snabbt ju! 

Jag ser framemot att få följa dig här framöver! Hjärta
  • Miisery
    svansmamman skrev 2021-11-10 13:07:16 följande:

Men fy jag förstår att det tar extra hårt att gå igenom något sådant då! Jag började må jättedåligt psykiskt efter mitt första missfall, fastän graviditeten inte alls var planerad och fastän det var väldigt tidigt. Jag ifrågasatte mig själv och min kropp och under många veckor funderade jag på hur det hade varit om jag inte fått missfall. De andra två missfallen har såklart också varit jobbiga och jag har varit ledsen när det hänt men då har det ändå gått väldigt snabbt tills jag mått bra psykiskt igen.

Det är nog klokt att vänta en cykel för både kropp och knopp. Sååå skönt att ägglossningen kom igång så snabbt ju! 

Jag ser framemot att få följa dig här framöver! 

Något jag tyckte var läskigt var hur snabbt man tillåter sig tanken! Även om det var precis i starten så någon dag efter testet hade man ju börjat se fram emot det.

Man planerade massa saker i huvudet.

Och när det då försvinner igen så blir man verkligen ledsen, trots kort stund.

Du hade haft flera missfall? <3

Vart efter varandra eller? :/

Tack, jag är inte så hemma på sidan men kan man "följa" folk så följer jag gärna dig med :)
  • svansmamman
    Miisery skrev 2021-11-18 22:11:04 följande:
    Något jag tyckte var läskigt var hur snabbt man tillåter sig tanken! Även om det var precis i starten så någon dag efter testet hade man ju börjat se fram emot det.

Man planerade massa saker i huvudet.

Och när det då försvinner igen så blir man verkligen ledsen, trots kort stund.

Du hade haft flera missfall? <3

Vart efter varandra eller? :/

Tack, jag är inte så hemma på sidan men kan man "följa" folk så följer jag gärna dig med :)
    Jag har haft tre missfall i rad. De två första var dock en tvillinggraviditet och jag gick då på p-piller. Det var således inte alls planerat. I somras hade vi oskyddat sex vid ett tillfälle och blev då gravida men det slutade i missfall. Efter det sista missfallet bestämde vi oss för att vi ville börja försöka skaffa barn och det resulterade i den nuvarande graviditeten. Jag har fortfarande inte kunnat glädjas åt denna graviditet då jag tänker att den ska sluta som tidigare, om än jag gått mycket längre nu än någonsin tidigare och inget egentligen är likt de tidigare graviditeterna. Förhoppningsvis kan jag snart slappna av och landa i att det kanske kan gå vägen denna gången ändå. Glad
  • Miisery
    svansmamman skrev 2021-11-19 08:52:51 följande:

Jag har haft tre missfall i rad. De två första var dock en tvillinggraviditet och jag gick då på p-piller. Det var således inte alls planerat. I somras hade vi oskyddat sex vid ett tillfälle och blev då gravida men det slutade i missfall. Efter det sista missfallet bestämde vi oss för att vi ville börja försöka skaffa barn och det resulterade i den nuvarande graviditeten. Jag har fortfarande inte kunnat glädjas åt denna graviditet då jag tänker att den ska sluta som tidigare, om än jag gått mycket längre nu än någonsin tidigare och inget egentligen är likt de tidigare graviditeterna. Förhoppningsvis kan jag snart slappna av och landa i att det kanske kan gå vägen denna gången ändå. 

Hej igen, ledsen för mitt sena svar.

Åh okej, var de tre missfallen också i tidigt stadie? <3

Och Wow, vad kul att du väntar barn nu!

I vilken vecka befinner du dig i? :)

Jag kan förstå att det måste vara en enorm rädsla när man äntligen blivit gravid, att något ska bli fel. Hela den resan är en enda boll av oro.

Men om allt flyter på som det ska så skulle jag nog bara försöka vara i nuet och njuta av det som sker. Kommer säkert gå jätte bra <3

Du säger att denna graviditet skiljer från de andra, vad är det som skiljer tycker du? :) Bara nyfiken. Kram
  • svansmamman
    Miisery skrev 2021-12-16 09:48:52 följande:

Hej igen, ledsen för mitt sena svar.

Åh okej, var de tre missfallen också i tidigt stadie? <3

Och Wow, vad kul att du väntar barn nu!

I vilken vecka befinner du dig i? :)

Jag kan förstå att det måste vara en enorm rädsla när man äntligen blivit gravid, att något ska bli fel. Hela den resan är en enda boll av oro.

Men om allt flyter på som det ska så skulle jag nog bara försöka vara i nuet och njuta av det som sker. Kommer säkert gå jätte bra <3

Du säger att denna graviditet skiljer från de andra, vad är det som skiljer tycker du? :) Bara nyfiken. Kram

Ja precis alla har skett tidigt, omkring vecka 6. Det sista kom dock inte igång förens kring vecka 8.

Jag är nu i vecka 15 så det tuffar på. Det senaste ultraljudet var i vecka 11+6 och då såg allt superbra ut, ändå börjar man nu fundera på om allt verkligen är som det ska. Haha man kan bli knäpp för mindre!

Dels har jag inte haft någon blödning alls denna gång, jag har haft enorma bröst som ömmat sedan BIM och svullnaden runt magen kom rätt tidigt. De tidigare gångerna har jag bara varit trött och dessutom ganska ont, vilket jag varit förskonad från nu. Sen har jag känt mig mer gravid denna gång och haft ett större lugn kring allt. Mycket sitter säkert psykiskt också, att man jämför allt och känner av minsta lilla grej.

Jag har beställt en doppler så att jag förhoppningsvis kan lyssna på bebis hjärta, jag hoppas jag kan känna ett större lugn därefter. Men då börjar man väl noja för något annat istället sen, haha.

Hur mår du nu? Känns det lättare? Kram!
Svar på tråden Mensliknande blödning sen plussat