• Anonym (Trådstartaren)

Oplanerat gravid och vet inte vem pappan är

Hej! Jag har precis fått reda på att jag blivit oplanerat gravid trots att jag gick på preventivmedel.. och jag vet inte vem som är pappan.

Jag fick bekräftat med ultraljud idag att jag är i vecka 10+0..

Jag har haft sex med två olika killar, en 26-27 augusti och en 8-10 september..

Finns det risk att båda skulle kunna vara pappan till barnet?

• Svar på tråden Oplanerat gravid och vet inte vem pappan är
  • Anonym (L)

Troligtvis han i september.

Men båda är inom "konceptionstiden" , så det blir faderskapstest när faderskapet ska fastställas i familjerätten sen.

• Anonym (Joy)
    Anonym (?) skrev 2021-11-08 20:01:37 följande:

Vågar inte ens tänka på vilka horrykten hon kan skapa åt sig själv, särskilt om hon bor på en mindre ort. Vem vill bli betraktad som en h*ra.

Dra nåt gammalt över dig och flytta tillbaks till stenåldern.
  • Anonym (2:an)

nästa gång avsluta sexet i 2:an så är du säker att sånt inte händer

• Anonym (Kim)

Ja du! Du har två val.

Behåll barnet och gör faderskapstest. Räkna med att bli ensam förälder.

Du kan göra abort. Du hinner än.

• Anonym (H)
    elin1989 skrev 2021-11-08 18:51:27 följande:

Det är ju inte ca 10, det är ganska exakt 12 dagar emellan!

Men även om hon blev befruktad 7 dagar efter sexet (och de 10 första källorna när jag googlar säger att de kan leva i upp till 5 dagar, inte 7) så skulle ultraljudet behöva ha fel med 10 dagar för att den första mannen skulle kunna vara pappan, inte några få dagar. Och det händer liksom inte! Om vi inte kan vara 100% säkra så skulle jag säga att vi nog kan vara över 99% iaf.

Det händer absolut att ultraljud har fel 10 dagar. Finns många som vittnar om det som med temp har exakt koll på när de haft äl.

Alltså även vid ivf när man vet exakt datum för att ägget fäste så kan det diffa flera dagar vid ul
  • Anonym (Trådstartaren)

Oj jag får tacka för alla svar (iallafall dom hjälpsamma och vänliga svaren, väljer att ignorera det där med hora och slampa osv då det inte riktigt var det jag undrade över)

Första killen kom aldrig i mig, men jag är självklart medveten om att det kan finnas spermier även i försatsen.

Jag insåg även nu att jag tog ett negativt graviditetstest 19 september.. vet inte om det kan ha någon betydelse? Förstår att ingen av er kan ge mig några garantier såklart.. men alltid skönt att ha någon att bolla tankar med

• Anonym (Trådstartaren)

Kan även tillägga att den 23 september hade jag en liiiten blödning.

• Anonym (H)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2021-11-09 10:44:51 följande:

Oj jag får tacka för alla svar (iallafall dom hjälpsamma och vänliga svaren, väljer att ignorera det där med hora och slampa osv då det inte riktigt var det jag undrade över)

Första killen kom aldrig i mig, men jag är självklart medveten om att det kan finnas spermier även i försatsen.

Jag insåg även nu att jag tog ett negativt graviditetstest 19 september.. vet inte om det kan ha någon betydelse? Förstår att ingen av er kan ge mig några garantier såklart.. men alltid skönt att ha någon att bolla tankar med

Då är det naturligtvis väldigt troligt att det är kille nummer två.

Ett gravtest borde visat positivt den 19e om det var den första. Men. Säker kan du naturligtvis inte vara
  • Anonym (BM)
    Anonym (2:an) skrev 2021-11-09 05:32:40 följande:

nästa gång avsluta sexet i 2:an så är du säker att sånt inte händer

Du är väl medveten om alla inte vill ha analsex.
  • Anonym (Ö)

Spelar det någon roll vem som gjort dig gravid?

• Anonym (B)
    Anonym (Ö) skrev 2021-11-09 18:39:40 följande:

Spelar det någon roll vem som gjort dig gravid?

Den ena är kanske rik?
  • Anonym (B)

Varför gör du inte abort ? Är man mot abort är det inte så jättelyckat att ha flera olika sexpartners.

• Anonym (Prevention)
    Anonym (B) skrev 2021-11-09 18:57:46 följande:

Varför gör du inte abort ? Är man mot abort är det inte så jättelyckat att ha flera olika sexpartners.

Hon använde preventivmedel.

Vad har abort med flera sexpartners att göra?
  • Anonym (Ö)
    Anonym (B) skrev 2021-11-09 18:52:49 följande:

Den ena är kanske rik?

Varför skulle det spela någon roll?
  • Anonym (Stämmer ej)

Jag blev en gång i tiden gravid på min 5:e mensdag! Tog då reda på fakta, att längsta man uppmätt livslängden på en spermie var 9 dagar. Fattade då att det skulle bli en flicka, eftersom flickspermier lever längre medan pojkspermier simmar snabbare. Och mycket riktigt blev det en flicka.

Med andra ord är det hugget som stucket vem som är fadern.

• Anonym (Sk)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2021-11-09 10:44:51 följande:

Om det bara var den sista som kom i dig och dessutom är det ju det som stämmer bäst med UL.. plus att du tog negativt grav test så tror jag att det är mycket större chans att det är han.. Nästan uteslutet att det skulle vara den första (men kan ju såklart inte säga helt säkert).

Jag gjorde VUL i vecka 9+5 och sen i vecka 11+ några dagar tror jag som stämde ganska exakt med vad de kom fram till sen på KUB och RUL.

Du kanske kan fråga läkare eller barnmorska också vad de tror? Men som sagt lutar det verkligen åt den sista.

Lycka till!
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Prevention) skrev 2021-11-09 19:00:05 följande:

Hon använde preventivmedel.

Vad har abort med flera sexpartners att göra?

Men hur fräscht och säkert det att ha oskyddat sex med flera olika sexpartners på kort tid? TS kan ju ha smittat killarna med alla möjliga könssjukdomar eller kanske själv blivit smittad med något!
  • Anonym (Prevention)
    Anonym (Ida) skrev 2021-11-10 17:07:13 följande:

Men hur fräscht och säkert det att ha oskyddat sex med flera olika sexpartners på kort tid? TS kan ju ha smittat killarna med alla möjliga könssjukdomar eller kanske själv blivit smittad med något!

Det är inte mer ofräscht eller osäkert än om det vore under lång tid. Hur länge måste det gå mellan tillfällena för att vara "fräscht och säkert"?

Fräscht....vad menar du med det?

Är det inte det faktum att hon hade sex utan förhållande som är ditt problem?

Jag är singel men har ett aktivt sexliv.

Det är varken "ofräscht" eller osäkert.
Svar på tråden Oplanerat gravid och vet inte vem pappan är