• Anonym (Undrar)

Exet galen efter att barnen fick träffa min nya under en nödsituation

För en tid sedan blev jag väldigt sjuk. Jag fick bland annat hög feber och hade svårt att andas i annat läge än liggande. Jag var flera gånger nära att svimma.

Jag var ensam med barnen som jag har varannan vecka. Jag frågade honom om han hade möjlighet att hjälpa till, men det kunde han inte. Mina föräldrar var bortresta, men startade genast sin hemresa för att avlasta mig. Ingen annan var intresserad av att hjälpa någon som var sjuk (fullt förståeligt).

Sen ett drygt halvår har jag träffat en ny man. Barnen hade ännu inte träffar honom, även om vi planerade detta på jullovet. Han erbjöd sig genast att komma över och se till att barnen fick mat och kom i säng ordentligt. Allt gick jättebra. Barnen var förtjusta i mammas kompis, de blev mätta och jag slapp svimma. Sent på natten kom mina föräldrar och han åkte hem till sig. Dagen efter blev jag inlagd med lunginflammation.

Mitt ex är nu helt galen över det som skedde. Han upprepar gång på gång att man inte kan lita på mig, att jag svikit ett förtroende (vi hade bestämt att vi skulle träffa nya partners innan barnen) och att jag hade tusen lösningar, men valde den sämsta. Dessutom hade jag kunnat bita ihop, menar exet. Han hotar med att försöka dra ner mitt umgänge och få boendet, eftersom man som sagt inte kan lita på mig.

En av anledningarna till att jag lämnade honom, var att han ständigt tryckte ner mig och ville berätta på vilka sätt jag var dålig och opålitlig. Därför blir jag fortfarande osäker av hans utbrott.

Gjorde jag verkligen så fel, och har han något att komma med kring detta?

• Svar på tråden Exet galen efter att barnen fick träffa min nya under en nödsituation
  • Anonym (Nej)
    Anonym (XXX) skrev 2021-11-13 08:50:06 följande:
    Du tror inte att barnmisshandel, sexuella övegrepp på barn och till och med barnamord förekommer, eller..? Bara fantasier... tänk om det vore så väl!
    Med det utgångsläget att män kan vara pedofiler mm så kan en kvinna aldrig skaffa sig en ny, eller någon alls för den delen! Ja, pedofiler, barnamördare och barnmisshandlare existerar, men hur stor är sannolikheten att man träffar en sån...?
  • Pope Joan II

Jag tycker att du helt ska bortse från och strunta i hans känsloutbrott kring den här saken. Du fick ett svårt problem, du löste det och med det får han låta sig nöja. 

• Anonym (L)

Han bör snarare skämmas för att han inte kom och tog hand om sina barn.

Ignorera honom. Svara inte. Du har inte gjort något fel, det var en nödsituation.

• Anonym (Nej)

Apropå förra inlägget...

TS: Vad hade exet för anledning att inte ta hand om sina barn när du var så sjuk?

• Anonym (Gj)
    Anonym (XXX) skrev 2021-11-13 08:50:06 följande:

Du tror inte att barnmisshandel, sexuella övegrepp på barn och till och med barnamord förekommer, eller..? Bara fantasier... tänk om det vore så väl!

Ok. Lite väl nojigt borde det stå istället.
  • Xenia
    Anonym (Undrar) skrev 2021-11-12 08:27:09 följande:

För en tid sedan blev jag väldigt sjuk. Jag fick bland annat hög feber och hade svårt att andas i annat läge än liggande. Jag var flera gånger nära att svimma.

Jag var ensam med barnen som jag har varannan vecka. Jag frågade honom om han hade möjlighet att hjälpa till, men det kunde han inte. Mina föräldrar var bortresta, men startade genast sin hemresa för att avlasta mig. Ingen annan var intresserad av att hjälpa någon som var sjuk (fullt förståeligt).

Sen ett drygt halvår har jag träffat en ny man. Barnen hade ännu inte träffar honom, även om vi planerade detta på jullovet. Han erbjöd sig genast att komma över och se till att barnen fick mat och kom i säng ordentligt. Allt gick jättebra. Barnen var förtjusta i mammas kompis, de blev mätta och jag slapp svimma. Sent på natten kom mina föräldrar och han åkte hem till sig. Dagen efter blev jag inlagd med lunginflammation.

Mitt ex är nu helt galen över det som skedde. Han upprepar gång på gång att man inte kan lita på mig, att jag svikit ett förtroende (vi hade bestämt att vi skulle träffa nya partners innan barnen) och att jag hade tusen lösningar, men valde den sämsta. Dessutom hade jag kunnat bita ihop, menar exet. Han hotar med att försöka dra ner mitt umgänge och få boendet, eftersom man som sagt inte kan lita på mig.

En av anledningarna till att jag lämnade honom, var att han ständigt tryckte ner mig och ville berätta på vilka sätt jag var dålig och opålitlig. Därför blir jag fortfarande osäker av hans utbrott.

Gjorde jag verkligen så fel, och har han något att komma med kring detta?

Nej, du gjorde inget fel. Varför kunde inte han själv komma och hämta barnen?

Dina barn tror väl fortfarande att det var "mammas kompis" som kom och tog hand om dem. När han introduceras som "mammas nye kille" är de redan positivt inställda till honom.

Allt ordnade sig väl. Om du blivit jättedålig hade din nye kunnat ringa till sjukhuset också. Du valde den enda lösningen som fanns. De bättre lösningarna som ditt ex yrar om fanns inte.

Men jag tycker faktiskt överenskommelsen att exet ska träffa den nya/e är konstig. Ska han godkänna din nye kille och tvärtom/? Tror han att han på ett möte ska kunna avgöra om den nya är missbrukare/kvinnomisshandlare/pedofil/psykiskt sjuk/livsstilskriminell/whatever?

En bättre överenskommelse vore "barnen får inte träffa den nya/nya förrän ni varit ett par i minst sex månader".
  • Anonym (prussiluskan)

Jag brukar inte använda sådana ord alls men vilken jävla skitnödig tarmtomte ditt ex är!

Hjälper man inte till så får man ta att det blir som det blir i en nödsituation, tycker jag.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Nej) skrev 2021-11-22 16:02:53 följande:

Hur går det ts?

Det har gått ganska bra och vi har prata en del om det som hände. Vi har båda en förståelse för vad som hände.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-11-22 16:07:56 följande:
    Det har gått ganska bra och vi har prata en del om det som hände. Vi har båda en förståelse för vad som hände.
    Skönt att höra! :)
Svar på tråden Exet galen efter att barnen fick träffa min nya under en nödsituation