Dalaa skrev 2021-11-20 05:12:05 följande:
Tack så mycket för ditt svar det uppskattas nu när du skrev allt detdär blev jag faktiskt lugnare men nu vart det ett problem till tyvärr, nu du säger veck på kudden menar du alltså att kudd överkastet är för stort eller något för min kudde har alltid som små veck för kuddöverdraget jag har har jag båda en 50x60 som kudden men jag har också en 40 x 60 x 11 vilken borde jag använda för kudden jag ska köpa är 50x60x10 och de finns ej någon som matchar den, tycker du de ska sitta jätte tajt eller lite lösare, sorry om jag snör in mig på detta nu men kan ej rå för det. För nu tänker jag på vecken i kudden vad ska jag göra?
Det va så lite så. Meeen jag märker att du nog inte kommer bli lugn hur många svar du än får utan bara grubblar vidare. För du skapar ju bara nya trådar med ångestladdade frågor.

Jag förstår det är din OCD som spökar och därför tänker jag att din oro kommer inifrån och tyvärr inte kommer kunna lösas hur många kuddar eller örngott du än provar, hur noga du än stryker örngottet osv.
Jag hoppas du tar upp allt det här med din behandlare så ni gemensamt kan försöka få dig att funka och må bättre. Försök att lita mer till din egen förmåga att bedöma va som blir bäst för dig (fast jag som sagt förstår det inte är lätt när man har OCD).
Va gäller själva örngottet skulle jag nog föredra ett som är aningens större än kudden än aningens för litet. Inte för det skulle va nåt farligt med någotdera utan för det är enklare få in kudden i det större örngottet. Simple as that. Och några bestående märken i ansiktet kommer du inte få oavsett kuddtyp eller örngott. Tro mig! Inget farligt kommer hända dig, jag svär.