• Anonym (Anonym ts)

Jag vill behålla, han vill inte

Jag har blivit gravid och min sambo är inte redo för barn. Jag tror att jag kommer behålla barnet, trots att förutsättningarna inte är de bästa. Han säger att det är upp till mig men att han kommer att lämna mig om jag behåller barnet. Vilken roll han vill ha i barnets liv har han inte bestämt sig för än.

Det är min sambos lägenhet så jag kommer behöva flytta ut. Jag studerar och har inte haft ett fast jobb innan så jag kommer få lägsta möjliga föräldrapenning. Har inga egna sparpengar heller. Förstår att mina förutsättningar inte är bra alls men GÅR det? Jag vill verkligen behålla barnet.

• Svar på tråden Jag vill behålla, han vill inte
  • Anonym (lol)
    Anonym (Kille) skrev 2021-11-24 18:32:32 följande:
    Låter fint, jag är öppen för förslag!
    Härligt att du är så öppensinnad. F*n vad najsFlört
  • Anonym (XXX)
    Anfield12 skrev 2021-11-24 13:25:26 följande:
    Fattigdom (eller låg inkomst, som det kallas i Sverige) är en fast gräns, faktiskt. 16800 kronor ut i månaden för en ensamstående förälder med två barn, närmare bestämt.

Jag har för övrigt pluggat med småbarn hemma och det du säger är verkligen inte någon generell sanning: det är ingen jävla picknick och hade jag varit ensamstående hade det troligtvis inte gått eller så hade jag fått sluta sova och därmed blivit en betydligt sämre förälder. Men du har troligtvis aldrig pluggat på universitet så det där är nog oklart för dig.

Rätt till FÖRSKOLA har man för övrigt från 12 månader och vad TS ska leva på under den tiden med minimiersättning från Försäkringskassan kan man ju fråga sig. Du kanske går in och stöttar ekonomiskt då?

Fast allt det där är ju fakta och sånt verkar du vara lite resistent emot, du vill av oklara skäl så himla gärna att TS behåller sin bebis. Jättekonstigt.