• Svar på tråden Hur många har blivit gravid med akut p-piller?
  • Oroligastetjejensomfinns
    Misscaswell skrev 2021-11-23 09:09:35 följande:

Betedde mensen sig normalt? Jag har blivit gravid efter akut-p-piller, och då fick jag som en mellanblödning som kom lite tidigare och varade lite kortare än en normal mens innan jag plussade.

Min mellanblödning var som en mellanblödning, den varade i tre dagar eller något.

När min mens kom så tog den en paus i 12h och sedan fortsatte den som vanligt med samma mängd som vanligt (Totalt då 5-6 dagar).
  • Anonym (.)
    Oroligastetjejensomfinns skrev 2021-11-22 21:47:49 följande:

Jo det vet jag. Men är lite orolig för jag tog ett akut p-piller, fick min mens och sitter nu och väntar tålmodigt på att den ska komma igen.

Har du haft oskyddat samlag efter att du tog dagen efter pillret? Mensen kan bli försenad ifall man är stressad, det verkar du vara eftersom du går och väntar på den.
  • Anonym (.)
    Oroligastetjejensomfinns skrev 2021-11-23 10:42:01 följande:

Min mellanblödning var som en mellanblödning, den varade i tre dagar eller något.

När min mens kom så tog den en paus i 12h och sedan fortsatte den som vanligt med samma mängd som vanligt (Totalt då 5-6 dagar).

Hur gammal är du?
    Anonym (.) skrev 2021-11-23 10:55:09 följande:

Hur gammal är du?

19. Och jag har inte haft någon form av samlag efter jag tog pillret. Det är snart två månader sedan jag tog pillret. Och är försenad med min mens med fyra dagar.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-11-23 09:11:41 följande:

Jag blev, men hade sex när ett ägg redan släppt, så det akuta ppillret var ju utan verkan. Fick ingen mens, utan plus två veckor senare. Hon är 10,5 månader och sussar här bredvid mig, fjärde barnet

Har du fått mens är du ju inte gravid.

Hur visste du att du redan haft ägglossning?

Ifrågasätter inte, är bara nyfiken :)
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Sara) skrev 2021-11-23 11:53:31 följande:

Hur visste du att du redan haft ägglossning?

Ifrågasätter inte, är bara nyfiken :)

Jag får väldiga ägglossningssmärtor! Och det fick jag kvällen efter vårt oskyddade samlag (samlag runt 17, ägglossningssmärtor vid 19). När jag dagen efter åkte och köpte det akuta ppillret visste jag ju att oddsen var att ägget väldigt troligt redan släppt och att det troligen var kört.
  • Anonym (.)
    Oroligastetjejensomfinns skrev 2021-11-23 11:08:50 följande:

19. Och jag har inte haft någon form av samlag efter jag tog pillret. Det är snart två månader sedan jag tog pillret. Och är försenad med min mens med fyra dagar.

Gör ett graviditetstest så får du det svart på vitt och slipper fundera och gå runt och oroa dig mer.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-11-23 11:56:05 följande:

Jag får väldiga ägglossningssmärtor! Och det fick jag kvällen efter vårt oskyddade samlag (samlag runt 17, ägglossningssmärtor vid 19). När jag dagen efter åkte och köpte det akuta ppillret visste jag ju att oddsen var att ägget väldigt troligt redan släppt och att det troligen var kört.

Ok! Jag hade inga känningar, och beräknade ägglossningen skulle vara ett par dagar senare.

Tog tabletten tidigt, inom 12 timmar, och trodde det var säkert. Men det var det inte, och resultatet tog studenten i år!
  • svansmamman
    Visst ställde du en liknande fråga härom veckan? Är det den gången du pratar om att du tagit akut p-piller eller har du gjort det ytterligare en gång? Om det är den tidigare gången du pratar om är det ju möjligt att ta ett gravtest nu för att få besked om du är gravid eller ej, Det är omöjligt för någon att svara på om blödningar du haft varit mens eller om det är en blödning pga graviditet. Ett gravtest kan ju vara vettigt att ta oavsett för att utesluta det. Glad
  • Anonym (L)
    Anonym (Jag med) skrev 2021-11-23 09:32:09 följande:

Trodde jag var den enda som blev gravid trots akut p piller men här var det fler som blev det. Min BM tyckte att det var så ovanligt men men. Tar man den i tid så hjälper den.

Inte ett dugg ovanligt om man tar den när ÄL redan pågår eller varit.
    svansmamman skrev 2021-11-23 13:23:44 följande:

Visst ställde du en liknande fråga härom veckan? Är det den gången du pratar om att du tagit akut p-piller eller har du gjort det ytterligare en gång? Om det är den tidigare gången du pratar om är det ju möjligt att ta ett gravtest nu för att få besked om du är gravid eller ej, Det är omöjligt för någon att svara på om blödningar du haft varit mens eller om det är en blödning pga graviditet. Ett gravtest kan ju vara vettigt att ta oavsett för att utesluta det. 

Jag har inte skrivit här häromveckan.

Jag tog gravtest tre veckor efter jag tog pillret och det var neg. Tog ett ytterligare en vecka senare o h det var också neg. Men jag har läst om människor varit gravida trots neg g-test svar och det är det som gör mig orolig
  • Anonym (Jag med)
    Oroligastetjejensomfinns skrev 2021-11-23 14:05:05 följande:

Jag tog gravtest tre veckor efter jag tog pillret och det var neg. Tog ett ytterligare en vecka senare o h det var också neg. Men jag har läst om människor varit gravida trots neg g-test svar och det är det som gör mig orolig

Tror verkligen du kan slappna av om du har tagit fler tester 3-4 veckor efter tabletten, ta det bara lugnt, jag kan inte säga på rak arm men jag har svårt att tro att du skulle vara gravid.
  • Anonym (.)

Men du skulle ha haft din mens för 4 dagar sedan skrev du. Gravtest är ca 99 % tillförlitliga om du testar från och med den dagen som du skulle ha haft mens. Så tar du ett test nu så kan du vara nästan 100 % säker på att gravtestet visar rätt.
  • svansmamman

Jag hittade nu igen inlägget jag tänkte på och det skrev du den 18 oktober. Det var absolut inte i något anklagande syfte jag frågade utan endast för att bättre kunna svara på din fråga. 

Det finns absolut människor som plussar sent men då brukar det oftast röra sig om några dagar efter BIM istället för innan eller på BIM. Sannolikheten för att man är gravid när gravtest fortfarande visar negativt fyra veckor efter ägglossning är liten. Så du behöver nog inte oroa dig om du inte haft något mer oskyddat sex efter det att du tog det akuta p-pillret men det är ju alltid bra att säkra upp med ytterligare ett gravtest för att vara säker. Glad
Svar på tråden Hur många har blivit gravid med akut p-piller?