• Dalaa

Borde jag tvätta ur lådan?

Jag vill börja med att säga att jag har grov ocd och är väldigt stressad över sådana saker jag ska berätta jag hade köpt nya sängkläder och lagt dom i en låda där jag brukar lägga mina sängkläder men dom var otvättade, jag har läst att de är kemikalier och liknande i nya sängkläder och när jag använt dom inatt har jag blivit som röd i ansiktet min fråga då är borde jag tvätta ur den lådan, borde dessa kemikalier sätta sig i träet eller borde jag släppa det? Klockan är fem och kan inte sluta tänka på detta, svar uppskattas väldigt mycket

• Svar på tråden Borde jag tvätta ur lådan?
  • Dethärärmittnamn

Det märks att du är stressad över detta. Du skriver en text utan en enda punkt. Som att du talar i ett enda andetag.

Det måste vara jobbigt.

Endast du kan svara på detta. Jag hade inte gjort det. Kanske beror det på din inre stress istället?

• Dalaa
    Dethärärmittnamn skrev 2021-11-26 06:28:37 följande:

Det märks att du är stressad över detta. Du skriver en text utan en enda punkt. Som att du talar i ett enda andetag.

Det måste vara jobbigt.

Endast du kan svara på detta. Jag hade inte gjort det. Kanske beror det på din inre stress istället?

Lever ett skit liv stress hela tiden vill inte ens leva pågrund av all stress inget kul liv att leva alls
  • Magical

Hej TS. Du har skrivit många trådar senaste veckan om örngott, kuddar mm. Vi har nog alla som läst förstår att du har det jobbigt. Dock måste jag uttrycka att det blir som spam på ett forum när man ideligen startar trådar på ungefär samma tema (och får ungefär samma svar). Det vore bättre om du fortsatte i samma tråd, så får folk som läser också en bättre förståelse att det är samma person och samma underliggande problem. 

Sedan hoppas jag att du har någon typ av vårdkontakt för detta, för det här kan inte vi, random personer på ett forum, hjälpa dig så mycket med. Det tror jag att du förstår? 

• Dalaa
    Magical skrev 2021-11-26 06:53:19 följande:

Hej TS. Du har skrivit många trådar senaste veckan om örngott, kuddar mm. Vi har nog alla som läst förstår att du har det jobbigt. Dock måste jag uttrycka att det blir som spam på ett forum när man ideligen startar trådar på ungefär samma tema (och får ungefär samma svar). Det vore bättre om du fortsatte i samma tråd, så får folk som läser också en bättre förståelse att det är samma person och samma underliggande problem. 

Sedan hoppas jag att du har någon typ av vårdkontakt för detta, för det här kan inte vi, random personer på ett forum, hjälpa dig så mycket med. Det tror jag att du förstår? 

Vilka medmänniskor man har, jag mår skitdåligt och du bryr dig om spamm? Really
  • Erika71
    Dalaa skrev 2021-11-26 07:08:54 följande:
    Vilka medmänniskor man har, jag mår skitdåligt och du bryr dig om spamm? Really
    Men du kommer inte att få några andra svar än de du redan har fått, ingen som mår bra agerar som du eller oroar sig för sådant som du gör. Alla dina tankar kommer från din OCD och din ångest och därför behöver du höra att du inte behöver starta fler trådar om att städa, tvätta eller byta ut örngott.

Det finns ingen reell logik bakom din oro, jag hoppas att du förstår det i dina lugna stunder, du behöver riktig hjälp från en psykolog och troligtvis medicinering.

Och nej, du behöver inte tvätta lådan.
  • Lönnsirap

Det är ditt tvång som talar. Du behöver och ska inte tvätta hela lådan där sängkläderna legat. Utifrån hur mycket du behöver bolla, tycker jag också att du ska ringa kommunen och fråga om boendestöd.

Jag vet ju inte om det är att du just nu är tillfälligt i mer behov av att bolla tankar och funderingar, eller om det kan hjälpa att ha nån som kommer hem och hjälper dig lite.

• moaguuun

Går snabbt att tvätta ur lådan isåfall

Svar på tråden Borde jag tvätta ur lådan?