• Galrof­81
    Sun 28 Nov 2021 23:14
    3336 visningar
    3 svar
    3
    3336

    Var är alla föräldrar?

    Ditt barn är ute på kvällarna/nätterna, var är du?

    Ta reda på det och bry dig lite mer om ditt barn! släpp telefonen, surfplattan,datorn eller tvn. Se till att vara en närvarande förälder istället för frånvarande!

  • Svar på tråden Var är alla föräldrar?
  • Sun 28 Nov 2021 23:23
    #1
    Galrof81 skrev 2021-11-28 23:14:51 följande:

    Ditt barn är ute på kvällarna/nätterna, var är du?

    Ta reda på det och bry dig lite mer om ditt barn! släpp telefonen, surfplattan,datorn eller tvn. Se till att vara en närvarande förälder istället för frånvarande!


    Vadå "alla" föräldrar ? Och vadå "ta reda på var jag är" ?
  • sextio­talist
    Mon 29 Nov 2021 08:32
    #2
    Galrof81 skrev 2021-11-28 23:14:51 följande:

    Ditt barn är ute på kvällarna/nätterna, var är du?

    Ta reda på det och bry dig lite mer om ditt barn! släpp telefonen, surfplattan,datorn eller tvn. Se till att vara en närvarande förälder istället för frånvarande!


    Var du med dina föräldrar genom hela tonåren, hängde dina föräldrar med dig och dina kompisar?
  • Mon 29 Nov 2021 08:50
    #3

    Jag nattvandrar regelbundet med andra föräldrar. Dels genom den idrottsförening där sonen är aktiv. Men sen har kommunen även fördelat fredag + lördagkvällar till alla skolklasser i högstadiet så att det varje kväll är en uppsättning föräldrar som är ute och rör sig. SUPERBRA!!
    En fredag eller lördag under ett läsår kan alla, verkligen alla avvara. Schemat får man vid terminsstart så jag vet tex. redan nu att vi har ansvar för en fredag i början av februari. Dels får man en chans att umgås med övriga föräldrar. Väldigt tacksam för detta upplägg. 
    Vuxna behöver vara synliga på stan, skapa kontakt och bara finnas där.
    Sen att jag skulle följa specifikt min son? Nej det tror jag inte. Dels är han inte ute utan umgås hemma hos sin flickvän eller hos ett par nära vänner. Dels behöver ungdomar sin frihet. Men vi har regelbundet kontakt och vi har bra dialog kring var han får röra sig på kvällstid och var vi inte vill att han är.

Svar på tråden Var är alla föräldrar?