• Anonym (Ella)

Olyckligt kär..

Jag är en gift kvinna som har länge haft en oskyldig crush för en gift manlig bekant. Jag blir alltid lite rädd för honom men samtidigt facinerad. Det är svårt att tyda honom. Nu är det så att han råkade rädda mig från ett ungdomsgäng och jag har blivit kär i honom. Jag vet inte vad jag vill men jag vill ta reda på om han känner samma sak för mig. Hur gör man det?

• Svar på tråden Olyckligt kär..
  • Anonym (Kärlek?)

Känner instinktivt att jag undrar om det verkligen är kärlek du upplever. Du skriver att du är rädd för honom, men kanske menar att du är rädd för dina känslor? Annars känns det som något annat. Tänker även det angående att han "räddade" dig. Finns en risk att man projicerar situationen som uppstod över till sina känslor.

Med det sagt, är det troligen inte så ovanligt att gifta personer får små förälskelser i andra personer. Finner det själv fullkomligt naturligt och har varit förälskad i en mängd män under mitt äktenskap. Har dock alltid varit medveten om att det är det "förbjudna" som lockar och aldrig spelat ut på det utan njutit av känslan istället.

Avseende din fråga om han känner samma sak eller inte. Hur gör man det? Att fråga tänker jag, tycker ändå att vuxna personer ska kunna vara öppna med sin kommunikation. Dock bör du ta en tankeställare avseende din nuvarande relation. Jag är kanske lite gammalmodig men tycker att förhållanden bygger på tillit, kärlek och trohet ifall inget annat avtalats inom förhållandets gränser

• V69

Det är skillnad mellan att vara kär och kär. Om du känner stark (vilket de flesta kvinnor inte gör) för honom så ta en fika eller något och tacka honom för att han skyddade dig från att vara rånad/våldtagen whatever..

• Anonym (Hjälten)
    Anonym (Ella) skrev 2021-12-03 06:17:53 följande:
    Olyckligt kär..

Jag är en gift kvinna som har länge haft en oskyldig crush för en gift manlig bekant. Jag blir alltid lite rädd för honom men samtidigt facinerad. Det är svårt att tyda honom. Nu är det så att han råkade rädda mig från ett ungdomsgäng och jag har blivit kär i honom. Jag vet inte vad jag vill men jag vill ta reda på om han känner samma sak för mig. Hur gör man det?

I en annan tråd kan man läsa att kvinnor kan försvara sig själva om de blir påhoppade ute. Det behöver dom inte män till.
  • Anonym (Kärlek?)
    Anonym (Hjälten) skrev 2021-12-03 07:31:53 följande:

I en annan tråd kan man läsa att kvinnor kan försvara sig själva om de blir påhoppade ute. Det behöver dom inte män till.

Tyvärr är det så att det inte är alltid man kan försvara sig själv, varken som man eller kvinna. Sanningen är att det finns styrka i siffror, desto större grupp, desto mindre risk för att bli attackerad
  • Anonym (Hjälten)
    Anonym (Kärlek?) skrev 2021-12-03 07:42:08 följande:
    Tyvärr är det så att det inte är alltid man kan försvara sig själv, varken som man eller kvinna. Sanningen är att det finns styrka i siffror, desto större grupp, desto mindre risk för att bli attackerad
    Ja, en yrkesmilitär som även går MMA-matcher sa att han hellre vänder och går därifrån, om han blir attackerad av två män på gatan. För stor risk att bli skadad.
    Men kvinnor kan försvara sig själva. Det behöver dom inte män till.
    Kvinnorna fördömde män som tar till nävarna, han ska inte ens försvara sig.
  • Anonym (Kärlek?)
    Anonym (Hjälten) skrev 2021-12-03 08:00:06 följande:

Ja, en yrkesmilitär som även går MMA-matcher sa att han hellre vänder och går därifrån, om han blir attackerad av två män på gatan. För stor risk att bli skadad.

Men kvinnor kan försvara sig själva. Det behöver dom inte män till.

Kvinnorna fördömde män som tar till nävarna, han ska inte ens försvara sig.

Fast aktuellt uttalande är såklart oerhört Individuellt och bör därmed inte användas som ett generalisersnde uttryck, framförallt inte i en tråd som behandlar ett helt annat ämne där koppling saknas mellan aktuella individuella uttalanden och trådatartaren. För det är ju ändå så bra, att vi alla tycker och tänker olika.
  • Anonym (Hjälten)
    Anonym (Kärlek?) skrev 2021-12-03 08:02:38 följande:
    Fast aktuellt uttalande är såklart oerhört Individuellt och bör därmed inte användas som ett generalisersnde uttryck, framförallt inte i en tråd som behandlar ett helt annat ämne där koppling saknas mellan aktuella individuella uttalanden och trådatartaren. För det är ju ändå så bra, att vi alla tycker och tänker olika.
    Anmärkningsvärt dock att alla kvinnorna tyckte så i den tråden. Inte bara en.
  • Anonym (Kärlek?)
    Anonym (Hjälten) skrev 2021-12-03 08:08:53 följande:

Anmärkningsvärt dock att alla kvinnorna tyckte så i den tråden. Inte bara en.

Fortfarande bara en tråd :) Inte en hel population. Grupptryck Inte att förglömma. Sen kan det vara anmärkningsvärt, visst.

Personligen skulle jag uppskatta all hjälp jag kan få, med det sagt skulle jag även försöka mitt bästa för att försvara mig själv. I slutändan är det överlevnadsinstinkten som styr, inte stoltheten. Så vem vet, ts kanske också har överlevandsinstinkt.
  • Anonym (Hjälten)
    Anonym (Kärlek?) skrev 2021-12-03 08:11:20 följande:
    Fortfarande bara en tråd :) Inte en hel population. Grupptryck Inte att förglömma. Sen kan det vara anmärkningsvärt, visst.

Personligen skulle jag uppskatta all hjälp jag kan få, med det sagt skulle jag även försöka mitt bästa för att försvara mig själv. I slutändan är det överlevnadsinstinkten som styr, inte stoltheten. Så vem vet, ts kanske också har överlevandsinstinkt.
    Personligen så tror jag att dom flesta män skulle vilja försvara både sig själv och sin flickvän. Sedan om kvinnor fördömer det...
  • Anonym (Va)
    Anonym (Hjälten) skrev 2021-12-03 08:35:53 följande:
    Personligen så tror jag att dom flesta män skulle vilja försvara både sig själv och sin flickvän. Sedan om kvinnor fördömer det...
    Snacka om OT. Kan du inte ta upp det med kvinnorna i den tråden, vars åsikter uppenbarligen är vad du har problem med? Vi är ju helt andra människor. Alla kvinnor är inte likadana, vet du.
  • Anonym (Hjälten)
    Anonym (Va) skrev 2021-12-03 18:18:27 följande:
    Snacka om OT. Kan du inte ta upp det med kvinnorna i den tråden, vars åsikter uppenbarligen är vad du har problem med? Vi är ju helt andra människor. Alla kvinnor är inte likadana, vet du.
    Många kvinnor vill inte erkänna att dom tänder på manlighet. Att han kan beskydda henne.
    Läs gärna i trådstarten där hon skriver: Nu är det så att han råkade rädda mig från ett ungdomsgäng och jag har blivit kär i honom.

• Anonym (Hjälten)

Vem tror du att de flesta kvinnor blir kära i, mannen som skyddar henne, eller mesen som springer därifrån?

• Anonym (hannapannasannananna)
    Anonym (Hjälten) skrev 2021-12-04 08:40:59 följande:

Vem tror du att de flesta kvinnor blir kära i, mannen som skyddar henne, eller mesen som springer därifrån?

Beskyddaren givetvis. Män som beskyddar en från någonting, även från sig själv är väldigt lätt att bli förälskad i. När jag var simultant manisk och hade drogutlöst psykos blev jag hejdlöst kär i psykiatrikern på avdelningen efter jag hade förstått att han nog inte ville mörda mig ändå utan istället hjälpa mig. Var tyvärr inte besvarat dock   :)

Men det är något visst med beskyddande, stabila, vänliga, snälla, hjälpsamma män. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Hjälten) skrev 2021-12-04 08:40:59 följande:

Vem tror du de flesta män vill slå sönder knäskålarna på, mannen som ger fan i att knulla andras partners eller egoisten som knullar allt som har en puls och tror att han slipper ta konsekvenserna för det?
  • Anonym (sådär)

Varför sitter alla och diskuterar hjältar eller mesar förresten?

Oavsett om snubben är en hjälte eller mes så är väl det ingen anledning för TS att bete sig som ett svin mot sin partner?

Svar på tråden Olyckligt kär..