• Sat 4 Dec 2021 13:45
    2511 visningar
    35 svar
    +4
    35
    2511

    Oempatiska svar på Familjeliv

    Hej. Varför är det så många människor som skriver här och är så oempatiska och elaka? Jag har läst ganska många trådar här dom sista tre dagarna, där människor som inte mår bra och ber om råd.

    Många av svaren är så elaka så man bara baxnar. De verkar vara på modet att trycka ner människor som ber om hjälp..

    vilka är det egentligen som sitter bakom en skärm och njuter av att trycka ner andra? Är det människor som i grund och botten mår dåligt själva och har låg självkänsla? Är det människor som är bittra. Är det människor som mår bättre själva när de får trycka ner andra?

    Man blir ibland helt förskräckt av att läsa en del inlägg. Detta fenomen är helt oförstående för mig. Fattar inte vad det är för fel på dessa människor.

    Har dom en inneboende grymhet i sig eller är dom bara olyckliga?

  • Svar på tråden Oempatiska svar på Familjeliv
  • Sun 5 Dec 2021 19:08
    #23

    Jag håller med. Solklara personangrepp när de sakliga argumenten tryter. Istället för att ignorera så får många ta emot en hel del okvädningsord och tolkningar hur man är som person för att man är osäker eller ställer en fråga. Rör mig hellre på flashback där många håller högre nivå. I alla fall de trådar jag läser.

  • Magica de Hex
    Sun 5 Dec 2021 19:38
    #24
    Anonym (K) skrev 2021-12-05 10:49:49 följande:

    Personligen är jag trött på idioter, kort sagt. Själviska idioter, dumma idioter, trångsynta idioter, bråksjuka idioter... 


    Och du har ingen del i att trådar urartar..?
  • Anonym (K)
    Sun 5 Dec 2021 22:04
    #25
    Magica de Hex skrev 2021-12-05 19:38:31 följande:
    Och du har ingen del i att trådar urartar..?
    Talar man om trollen så står de i farstun... Suck.
  • Mon 6 Dec 2021 02:38
    #26
    Deceree1 skrev 2021-12-04 13:45:41 följande:
    Oempatiska svar på Familjeliv
    Hej. Varför är det så många människor som skriver här och är så oempatiska och elaka? Jag har läst ganska många trådar här dom sista tre dagarna, där människor som inte mår bra och ber om råd.

    Många av svaren är så elaka så man bara baxnar. De verkar vara på modet att trycka ner människor som ber om hjälp..

    vilka är det egentligen som sitter bakom en skärm och njuter av att trycka ner andra? Är det människor som i grund och botten mår dåligt själva och har låg självkänsla? Är det människor som är bittra. Är det människor som mår bättre själva när de får trycka ner andra?

    Man blir ibland helt förskräckt av att läsa en del inlägg. Detta fenomen är helt oförstående för mig. Fattar inte vad det är för fel på dessa människor.

    Har dom en inneboende grymhet i sig eller är dom bara olyckliga?
    Har bara skummat tråden men måste deffo säga jag håller med dig här. Klart man måste kunna tycka olika och inte bara hålla med varandra MEN man kan väl ändå försöka va sjysst och respektfull på personnivå?! Typ diskutera hårt i sak men inte person. Och visa empati och då särskilt om ämnet är av det känsliga, personliga slaget. Hur svårt kan det va?
  • Anonym (Hehe)
    Mon 6 Dec 2021 10:05
    #27

    Det senaste! Det är så kul att trycka ner folk! Människor är idioter och förtjänar också idiotiska svar

  • Mon 6 Dec 2021 11:04
    #28

    Problemen uppstår väl ofta när folk generellt inte "kan" diskutera, eller gör det av "fel" anledning,
    Det blir oftast rätt olika typer av diskussioner om den som diskuterar gör det för att "vinna", eller ser argumentationen som ett gräl.
    Jämfört då man diskuterar i avsikt att lära sig något nytt, och är öppen för vad andra skriver.
    Men på just Familjeliv är det rätt svårt, då många tycks ha forumen som ett terapeutiskt tillhåll för att ventilera sin frustration.

  • Mon 6 Dec 2021 11:13
    #29
    +1

    Kan bara hålla med. Många verkar mer intresserade av att trycka ner andra i skorna än att vara stöttande.

  • Mon 6 Dec 2021 14:06
    #30

    Jag tänker, vad skulle man kunna göra för att förändra klimatet här inne, går det ens att göra nåt..?

    Det är ju trots allt ett forum där man ska kunna be om råd. Inte bli påhoppad och nedtryckt.

  • Mon 6 Dec 2021 14:17
    #31

    Tror, med tanke på de två tidigare inläggen det är lite extra svårt på FL, eftersom de här forumen både är till för diskussion och rådgivning. Det är lätt att frågeställningar tas som en uppmaning till diskussion och ifrågasättande, vilket i bland behövs också.

  • Anonym (Tryck­)
    Mon 6 Dec 2021 14:23
    #32
    Pinnen2 skrev 2021-12-06 11:13:04 följande:

    Kan bara hålla med. Många verkar mer intresserade av att trycka ner andra i skorna än att vara stöttande.


    Mm. Det går nästan inte att göra ett inlägg i en tråd utifrån sin egna synvinkel utan att någon säger Jaha tror du att din erfarenhet är sanning? när man inte alls skriver det.

    Jag drar mig mer och mer för att deltaga i en tråd för det ska som misstolkas direkt. Ofta är det personer man känner igen från andra trådar.
  • Anonym (ID 579326­7-S)
    Mon 6 Dec 2021 14:26
    #33
    momjanet skrev 2021-12-04 20:05:50 följande:

    Det sprids även mycket propaganda och det bidrar också att många trådar spårar ut i att handla om mediavänstern, vaccinationstvång eller invandrarhat.


    Fast hör tycker jag du uttrycker dig lite otydligt. Propaganda från vilket håll?

    Jag tycker t.ex det är störigt att människor idag är i emot nazism men är ändå precis som nazister själva. Dom tror på allas lika värde så länge man är vaccinerad, om man är ovaccinerad och riskerar att bli utestängd från samhället så får man ?skylla sig själv? som ett djur dom är mindre värd.

    Jag är ärligt talat lite rädd att läsa vaccinationsbåtar Bode här och på Flashback där många verkar vilja hänga ovaccinerade.

    Men tror rädsla är vad samhället och media och politiken drivs av.

    ?Vi ska aldrig glömma historien? och här står människor 2021 och ber om ett uppdelat samhälle med vaccinationspass och vaccintvång och att dom där lömska jävla antivaxxarna borde fan gör vara glad att dom fortfarande får prata eller andas.

    Jag tycker samhällsklimatet idag liknar både DDR, sovjet, kina, nazityskland och Nordkorea på en och samma gång.
  • Anonym (ID 579326­7-S)
    Mon 6 Dec 2021 14:29
    #34
    Anonym (ID 5793267-S) skrev 2021-12-06 14:26:40 följande:

    Fast hör tycker jag du uttrycker dig lite otydligt. Propaganda från vilket håll?

    Jag tycker t.ex det är störigt att människor idag är i emot nazism men är ändå precis som nazister själva. Dom tror på allas lika värde så länge man är vaccinerad, om man är ovaccinerad och riskerar att bli utestängd från samhället så får man ?skylla sig själv? som ett djur dom är mindre värd.

    Jag är ärligt talat lite rädd att läsa vaccinationsbåtar Bode här och på Flashback där många verkar vilja hänga ovaccinerade.

    Men tror rädsla är vad samhället och media och politiken drivs av.

    ?Vi ska aldrig glömma historien? och här står människor 2021 och ber om ett uppdelat samhälle med vaccinationspass och vaccintvång och att dom där lömska jävla antivaxxarna borde fan gör vara glad att dom fortfarande får prata eller andas.

    Jag tycker samhällsklimatet idag liknar både DDR, sovjet, kina, nazityskland och Nordkorea på en och samma gång.


    Några stavfel på grund av att jag skriver på telefonen. Hoppas folk förstår. Men samtidigt känns det som ett argument för en av dagens nazister ?Typiskt antivaxxare att skriva fel. Dom är ju oftast obildade och lite dummare är än oss vaccinerade?
  • Tue 7 Dec 2021 07:50
    #35
    +1
    Anonym (ID 5793267-S) skrev 2021-12-06 14:26:40 följande:
    Fast hör tycker jag du uttrycker dig lite otydligt. Propaganda från vilket håll? Jag tycker t.ex det är störigt att människor idag är i emot nazism men är ändå precis som nazister själva. Dom tror på allas lika värde så länge man är vaccinerad, om man är ovaccinerad och riskerar att bli utestängd från samhället så får man skylla sig själv som ett djur dom är mindre värd. Jag är ärligt talat lite rädd att läsa vaccinationsbåtar Bode här och på Flashback där många verkar vilja hänga ovaccinerade. Men tror rädsla är vad samhället och media och politiken drivs av. Vi ska aldrig glömma historien och här står människor 2021 och ber om ett uppdelat samhälle med vaccinationspass och vaccintvång och att dom där lömska jävla antivaxxarna borde fan gör vara glad att dom fortfarande får prata eller andas. Jag tycker samhällsklimatet idag liknar både DDR, sovjet, kina, nazityskland och Nordkorea på en och samma gång.

    Du visar ju bara att propagandamaskiner bara försöker vända varenda tråd oavsett vad den handlar om... Nu handlar tråden om debattklimatet på familjeliv. Men fastän du är OT så har du missförstått vad allas lika värde betyder. Du ska inte fritt få riskera andras liv och hälsa, de har ju lika stor rätt att leva som du. Men det tycks du glömma när du måste ta konsekvenserna av ditt eget val.... Håll dig till sakfrågan i fortsättningen och sluta sprida falsk propaganda i varje tråd.
Svar på tråden Oempatiska svar på Familjeliv