• AnonymÖrebro

    Söker namnet på en barnbok

    Jag hade en bok som barn som jag hur jag än försöker inte kan komma på namnet på. I boken hade man en liten pappfigur (minns inte ens vad figuren föreställde) som man under hela berättelsen förde igenom ett litet "hål"/smal öppning i varje blad. Figuren kom alltså ut på nästa uppslag. Någon som känner igen detta eller vet vad den heter? Var barn under 90/tidigt 00-tal om det hjälper?

  • Svar på tråden Söker namnet på en barnbok
  • Anonym (90-talist)

    Föreställde pappfigurerna kaniner och träd? Var det en s.k popup-bok?

  • AnonymÖrebro

    Det var ingen popup-bok. 


    Minns inte exakt vad figuren var, men minns att det endast var en figur, som man tog med sig genom hela boken. Figuren var sagans "huvudkaraktär" som när man stoppade den i springan/smala hålet i sidan så dök den upp på nästa sida i boken.


    Mycket vaga minnen att gå på jag vet Skrattande

  • AnonymÖrebro

    Historien om någon lästes också flitigt när jag var liten, men den var det inte tyvärr. Utan boken hade en liten "glipa" i varje blad där man själv förde pappfiguren vidare till nästa uppslag. 

  • AnonymÖrebro

    Har också för mig att boken slutar med att man stoppar ner pappfiguren i en liten "ficka" i boken som föreställer en säng.

  • Hyllemor

    Min bror, född år 2000, hade någon liknande bok med kaninen Miffy, som man på sista sidan "bäddade" ner i en säng. Exakt vad boken hette minns varken han eller jag.

Svar på tråden Söker namnet på en barnbok