• Anonym (Vigor)

Vaginal orgasm? Får du eller ej?

Får du vaginal orgasm genom penetrering? (Med kuk el. dildo)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vaginal orgasm? Får du eller ej?
  • Anonym (Vaginaldrig)
    Anonym (111) skrev 2021-12-10 17:17:31 följande:

Varför har du inte med alternativet "aldrig"? Varför står det " i princip aldrig"?
    Antingen kan man väl eller inte.

Jag har aldrig fått vaginal orgamsm men det är inget problem för jag har så trevliga orgasmer ändå 

Undrade också var det alternativet var. ALDRIG fått vill säga?!
  • Anonym (Aldrig 2)
    Anonym (f) skrev 2021-12-10 22:13:00 följande:
    Ja den blev man ju inte klokare av direkt. Där verkar de heller inte riktigt veta om dessa orgasmer skiljer sig åt och om det finns olika sorter.
    Fast de har ju listat typerna. För övrigt så ser du ju att folk skriver här i tråden att de får olika och känner skillnad.
  • Anonym (HH)

Finns inget alternativ för mig att rösta på: Det har aldrig nånsin hänt, inte ens i närheten.

• Anonym (Glam)
    Anonym (HH) skrev 2021-12-11 08:53:24 följande:

Finns inget alternativ för mig att rösta på: Det har aldrig nånsin hänt, inte ens i närheten.

Jag var över 50 när det hände första gången. Glad
  • Anonym (Lisa)

Jag får orgasm vid penetrering om killen knullar mig hårt  

• Anonym (Sanna)
    Anonym (f) skrev 2021-12-10 15:03:37 följande:

Det är ingen skillnad i känsla. Orgasmerna bara uppkommer på lite olika sätt.

För mig känns det väldigt olika. Klitorisorgasm är en intensiv explosion i ett begränsat område. Vaginal orgasm (som jag får om killen kommer åt g-punkten vid penetration) är mer som varma vågor som går genom större delen av kroppen.
  • Anonym (f)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-12-11 11:20:00 följande:
    För mig känns det väldigt olika. Klitorisorgasm är en intensiv explosion i ett begränsat område. Vaginal orgasm (som jag får om killen kommer åt g-punkten vid penetration) är mer som varma vågor som går genom större delen av kroppen.
    Jag har aldrig i ett begränsat område, utan det som du skriver vid vaginal orgasm har jag alltid. Så det är kanske skillnad på hur kvinnor fungerar då.
  • Anonym (Honan)

Vet inte om jag ska svara ja eller nej. Jag har aldrig fått orgasm av att knulla. Jag kan inte få orgasm om inte klitoris stimuleras. Däremot får jag bäst orgasmer av att bli slickad och pullad samtidigt. Kan inte komma av att endast bli pullad. 

Så tunga och fingrar är bäst. Kuken ger inget alls. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (f) skrev 2021-12-10 17:13:46 följande:

Jag tror det är en manlig åsikt.

Jag får olika orgasmer beroende på om jag enbart stimulerar klitoris eller om jag blir penetrerad och får klitoris stimulerad samtidigt. Det är mycket skönare orgasmer med penetrering och klitorisstimulans samtidigt - inte alls samma känsla
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Vigor) skrev 2021-12-10 12:34:33 följande:
    Vaginal orgasm? Får du eller ej?
    Får du vaginal orgasm genom penetrering? (Med kuk el. dildo)
    Jag är 46, har aldrig fått orgasm av enbart penetrering. Får däremot superlätt orgasm om stimulerar klitoris samtidigt. Går oftast minst 2-3 orgasmer i följd under penetrering så lider inte :) Får otroligt sköna orgasmer under penetrering så det är superviktigt för mig även om inte enbart det ger mig orgasm
  • Anonym (Kul)
    Anonym (zxcv) skrev 2021-12-10 21:52:52 följande:

Har fått vaginal orgasm två gånger i mitt 40åriga liv. Första var jag runt 20 och andra gången runt 28.

Båda killarna var små i kukstorleken. Var även väldigt kär i båda.

Tror att en stor kuk töjer ut mig för mycket och därmed inte ger rätt stimulans för mig, medan det för andra kan vara tvärtom. 

Skönt att höra att den finns tjejer som inte kräver en bamse. Få av oss män har det
  • Anonym (Irkutsk)

Min fru får det i princip alltid

• Anonym (W)
    Anonym (Irkutsk) skrev 2021-12-11 17:22:15 följande:

så hur märker du skillnad mellan vaginal och klitorisorgasm?
  • Anonym (HH)
    Anonym (Glam) skrev 2021-12-11 09:51:52 följande:

Jag var över 50 när det hände första gången. 

//

Jaha..?
  • Anonym (Glam)
    Anonym (HH) skrev 2021-12-11 18:31:21 följande:
    Jaha..?
    Ja?
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-12-11 11:20:00 följande:

Precis så känns det för mig också. Bra formulerat.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Irkutsk) skrev 2021-12-11 17:22:15 följande:

Det vet du inte.
  • Anonym (Malin)

Japp vid ägglossning kan enkelt att få till. Ca 3 dagar när kroppen är på gång inför det, och man går runt och är som en brunstig häst el nåt. Herregud det är otroligt.

Annars krävs kombination av klitoris stimulans därtill.

• Anonym (Irkutsk)
    Anonym (W) skrev 2021-12-11 17:24:53 följande:

så hur märker du skillnad mellan vaginal och klitorisorgasm?

Blir inte så mycket klitoris, utom vid förspel.

Hon vill helst komma när jag är i henne, och vill inte bli pillad på då.

Ibland tar jag en orgasms av henne med oralsex ändå. Skillnaden i själva orgasmen vet jag inte, kanske att hon kommer längre och flera gånger vid vaginal.
Svar på tråden Vaginal orgasm? Får du eller ej?