Hjälp, min sambo förstör barnen!
Jag har levt ihop med min sambo i 3 år. Vi har två barn var. Mina barn är äldre. Jag har varit väldigt engagerad i att mina barn ska ha egna intressen och fantasier, lek och aktiviteter. Mina barn hat alltid varit trygga i att leka självständigt så länge jag har funnits i närheten.
Jag har otroligt svårt för att sambons barn ALDRIG leker utan att någon vuxen styr leken. Barnen är 4 och 5 år och det är 11 månader emellan dom.
Om min sambo behöver göra något som ex laga mat, klippa gräset, snickra, så sätter han på TV eller padda till barnen för att han ska få vara ifred. Gör han inte detta springer ungarna och hänger på hans ben och tjatar/gnäller på att han ska vara med dom.
Om jag går in och försöker säga att de kan leka själva och att dom ska låta pappa vara så vill dom åka hem till mamma. Hemma hos mamma är TV på hela tiden om man inte åker iväg och leker med kusiner.
Nu fick jag precis ett utbrott när barnen hat fått julklappar som inte ens är öppnade för att dom hellre vill kolla på TV.
Allt går bra när pappa inte är hemma. Då kan dom leka och busa och vi har väldigt trevligt ihop.
Jag vill inte att mina barn blir såhär! Jag vill inte leva under ett tak med ungar som sitter framför en TV eller hänger påig så fort jag sätter gränser av skärm. Min yngsta är 6 år och uppskattar allt! Från kottar och lera till sina nya julklappar. Min dotter är äldre och syr kläder och tapetserar om i dockskåp.