• 5älskadeillrar

Ledsen, besviken och desperat...

Hej alla, jag har satt mig själv i en katastrof och vill inte bolla med någon i min närhet...

Har inte så många och flera är gemensamma bekanta med den det gäller...

Saken är den att nu vid jul lånade jag ut en större ( för mig) summa till barnens andra förälder för att denne skulle kunna köpa julklappar, blev lovad att få igen allt före nyår... Jag lånade även ut en gång till efter första gången, som jag också skulle få innan nyår... Men har inte fått tillbaka ett öre och nu går jag själv på knäna...bokstavligen och rejält! Ja, jag va dum som lånade ut mer än jag kunde förlora, det vet jag...

Har till och med pratat med socialen men då jag har tillräcklig inkomst så är jag inte berättigad att söka. Det är två veckor kvar och jag vet inte vad jag skall göra??

Fick låna 200 för några dagar sedan av en bekant men vi är 6 i familjen och det är för lång tid kvar... Jag hatar mig själv för jag va så dum, men det ger inte mat på bordet, så vad kan jag göra?? Tack om någon orkar läsa...

• Svar på tråden Ledsen, besviken och desperat...
  • Anonym (-)
    5älskadeillrar skrev 2022-01-18 10:55:39 följande:
    Tack, är ganska krokig nu...men bara till imorgon på morgonen, då ska jag fylla upp allt och barnen har fått vara med och skriva lista:+)
    Det va rätt fascinerande att deras förslsg varken innehöll chips eller godis utan saker som apelsin juice och kardemummaskorpor med smör! 
    Barn är väldigt kloka och mer medvetna än man egentligen vill många gånger.
    Krama dem lite extra bara för att de är så himla duktiga och ansvarstagande. Hjärta

Jag förstår att det är jobbigt för jag har varit där själv. Men håll fast i tanken att det kommer bättre tider. Det gör det oftast alltid.
  • 5älskadeillrar

Kramat dem massor, de har inte klagat mycket på dessa veckor, så grymma är de! 
    En middag, en kvällsmat och en frukost kvar att trolla fram..men ser iaf slutet på det nu! 
    Tack verkligen för alla svar jag fått under tiden  

• Ocdmänniska
    5älskadeillrar skrev 2022-01-18 12:55:33 följande:

Kramat dem massor, de har inte klagat mycket på dessa veckor, så grymma är de! 
    En middag, en kvällsmat och en frukost kvar att trolla fram..men ser iaf slutet på det nu! 
    Tack verkligen för alla svar jag fått under tiden  

Stort lycka till nu för dig och bra jobbat!
  • Anonym (-)
    5älskadeillrar skrev 2022-01-18 14:05:20 följande:

Tack, går både klokare och ödmjukare ur detta! 

Verkligen, verkligen lycka till.

Och du, kom ihåg att du är ofantligt rik. Du har dina barn. Hjärta
  • Anonym (Jo)
    5älskadeillrar skrev 2022-01-18 14:05:20 följande:
    Tack, går både klokare och ödmjukare ur detta! 
    Skönt att höra
  • Anonym (Teddy)
    5älskadeillrar skrev 2022-01-19 16:02:59 följande:

Tillbaka på banan, mätta goa ungar,lugn och glad mamma Tack åter för alla svar <3

Vad skönt att höra. Vilken pärs ni har gått igenom, bra jobbat. Vilken mamma du är! Se nu till att inte hjälpa den där "pappan" fler gånger. Han är trubbel. 
    Är det barnbidraget som har kommit idag?
  • Anonym (-)
    5älskadeillrar skrev 2022-01-19 16:02:59 följande:

Tillbaka på banan, mätta goa ungar,lugn och glad mamma Tack åter för alla svar <3

Grattis till dig! Verkligen.
    Starkt jobbat! {#emotions_dlg.flower}
  • 5älskadeillrar

Tack! Och nej, nu ser jag om mitt eget hus i fortsättningen, i förstahand iaf  
    Idag kom barnbidraget, men jag får ett omvårdnadsbidrag dagen före varje månad  

• Anonym (8)
    5älskadeillrar skrev 2022-01-20 09:09:56 följande:

Jättekul att det löste sig för dig ts och måste bara säga att det är kul när ts är kvar och uppdaterar hur det gått!
  • Anonym (-)
    5älskadeillrar skrev 2022-01-20 09:09:56 följande:

Se det som något positivt. Det är genom misstagen man lär sig och blir bättre. Ocg genom att erkänna, reflektera och diskutera sina misstag blir man än en bättre människa.
    Grattis till dina barn som har dig! {#emotions_dlg.flower}
  • 5älskadeillrar

Tack!! Att få höra att jag är bra som mamma är absolut det bästa och tacksammaste av allt, för det är det sista jag känt mig som under tiden... Så det värmer massor <3 

• Anonym (Teddy)
    5älskadeillrar skrev 2022-01-20 21:18:06 följande:

Tack!! Att få höra att jag är bra som mamma är absolut det bästa och tacksammaste av allt, för det är det sista jag känt mig som under tiden... Så det värmer massor <3 

Att du, trots egen ansträngd ekonomi, lånade ut pengar till en hopplös förälder så att dina barn skulle känna sig älskade av honom, det är mammakärlek det!
Svar på tråden Ledsen, besviken och desperat...