• Trädet och gräset

    Jag och min käresta har inte sex

    Inte helt lätt att skriva en snart rubrik till detta - för det handlar om mer än så. Men essensen är denna: vi har inte sex.

    Jag är en man på dryga 40 som har en partner och fantastiska barn.

    Vi är tillsammans sedan ett decennium och har två barn där vi är på väg att passera småbarnsåren.

    Innan vi fick barn ville min sambo ha sex väldigt ofta - mer än mig till och med.

    Men sedan vårt första barn kom för sex år sedan har vi kanske haft sex 4-5 gånger.

    I början kändes det ok för vi var så upptagna med att vara föräldrar.

    Men de senaste åren har det känts jäkligt jobbigt. Jag saknar närheten som sex ger något så otroligt mycket.

    Vår relation är annars bra och familjen betyder allt för mig så att lämna är inget alternativ.

    Men jag tänker ofta på att ha sex med någon utanför relationen. Vi har pratat lite om detta, men när jag förde det på tal, att ha en öppen relation eller att ha en sexpartner utanför, så avfärdade min sambo det kategoriskt. Det skulle vara slutet på vår relation.

    Så det som återstår då är ju att vara otrogen.

    Jag känner mig faktiskt bekväm med den tanken, för jag vet ju att jag älskar min partner och våra barn, och en sådan utsvävning skulle då vara på ett helt fysiskt plan.

    Men det skulle likväl vara otroligt riskfyllt, för jag vet ju att jag då riskerar allt som vi har.

    Men samtidigt är ju min längtan och mitt behov av att få ha sex med en annan kvinna (eller man) väldigt stark.

    Skulle gärna höra tankar och reflektioner från både kloka kvinnor och män om detta - ifall ni upplevt något liknande och vad ni tänker kring detta.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Jag och min käresta har inte sex
  • Anonym (Ue)
    Anonym (Ghj) skrev 2022-01-15 00:45:16 följande:

    Om du ser vad J skriver så behövs inga kraftuttryck om att tälta, utan det räcker och blir över om heteroparten gör slut för att man har olika läggning, då är man homofob. J var igång med att ropa homofob innan ditt tält :)


    Och du fortsätter med din pajkastning, ser jag. Summan av kardemumman är att ingen av er har lagt fram någon vetenskaplig fakta. Kan vi alla inte bara enas om att man får lov att tycka olika och det finns inget rätt eller fel svar här?
  • Anonym (Ghj)
    Anonym (Ue) skrev 2022-01-15 00:42:25 följande:

    Fult att ljuga eller så missförstår du. Jag har inte påstått att två nick är samma person. Var får du det ifrån?


    Du får väl gå tillbaka och se vad du hänvisar till. Är det bara andra du har svårt att hålla isär?
  • Anonym (Blyg tjej)
    Anonym (Ue) skrev 2022-01-15 00:38:35 följande:
    Inte vad jag har sett, nej. Ingen här har lagt fram någon vetenskaplig fakta och Ghj har förlöjligat och dumförklarat sin motståndare. Det har spårat ur, för länge sedan. Samma argument har alla kommit med, flera gånger. Det leder ingen vart och liknar nu bara pajkastning.

    Har inte J skrivit att hon är en kvinna? Varför skriver du isf han? Det blir ju också ganska förlöjligande. Oavsett om du tror på personen eller ej så kommer du ju inte få veta om det är en kvinna eller ej. Ingen idé att spekulera.
    J och oxå Klartsomvatten för motsvarande retorik typ en utnötningstaktik. Alla parter bör väl undvika den och förlägga den på hyllan, för den för oss som du säger inte framåt i samtalen.

    Då benämner jag J för hen i fortsättningen när jag ingen tanke haft bakom kön där. Ett slarv bara.
  • Anonym (AF)
    Anonym (Libli) skrev 2022-01-10 17:17:23 följande:
    Haha, hur kan du tolka det som skrevs så fel?

    Att som hetero vilja ha en partner som också är hetero är väl det bästa valet.
    Skulle inte heller vilja leva med den bisexuell man.

    Sen om mina vänner och bekant är bi- eller homosexuella bryr jag mig inte om, jag ska inte ha något sexuellt förhållande med dem.

    Förstår du verkligen inte skillnaden?
    Om din man är med dig och trogen, vad spelar det då för roll om han är hetero eller bi-sexuell? Han är ju bara med dig?
  • Anonym (Ue)
    Anonym (Ghj) skrev 2022-01-15 00:47:01 följande:

    Du får väl gå tillbaka och se vad du hänvisar till. Är det bara andra du har svårt att hålla isär?


    Jag har inte skrivit att två personer är samma nick. Antingen ljuger du eller misstolkar helt.
  • Anonym (Ue)
    Anonym (Blyg tjej) skrev 2022-01-15 00:47:01 följande:

    J och oxå Klartsomvatten för motsvarande retorik typ en utnötningstaktik. Alla parter bör väl undvika den och förlägga den på hyllan, för den för oss som du säger inte framåt i samtalen.

    Då benämner jag J för hen i fortsättningen när jag ingen tanke haft bakom kön där. Ett slarv bara.


    Jag har sett flera personer i tråden som för samma taktik. Det gäller båda lagen, eller hur man nu ska benämna det. Det upprepas bara en massa saker och det hela leder ingen vart, eftersom samtliga är ute efter att ha rätt och nu är det bara pajkastning.
  • Anonym (Blyg tjej)
    Anonym (Ue) skrev 2022-01-15 00:46:57 följande:
    Kan vi alla inte bara enas om att man får lov att tycka olika och det finns inget rätt eller fel svar här?
    Då och då har det goda argumentet förts i tråden - och nu är det väl dags att anamma det grabbar!
  • Anonym (Ghj)
    Anonym (Ue) skrev 2022-01-15 00:46:57 följande:

    Och du fortsätter med din pajkastning, ser jag. Summan av kardemumman är att ingen av er har lagt fram någon vetenskaplig fakta. Kan vi alla inte bara enas om att man får lov att tycka olika och det finns inget rätt eller fel svar här?


    Det är knappast pajkastning att hänvisa till inlägg där J skrev "du är homofob" till flera stycken. Du ger prov på en alldeles egen tendens att överdriva och bre på när det passar målen med "argumenten".
  • Anonym (Blyg tjej)
    Anonym (Blyg tjej) skrev 2022-01-15 00:50:43 följande:
    Då och då har det goda argumentet förts i tråden - och nu är det väl dags att anamma det grabbar!
    Alla gör en effort samtidigt! 
  • Anonym (Ue)
    Anonym (Blyg tjej) skrev 2022-01-15 00:50:43 följande:

    Då och då har det goda argumentet förts i tråden - och nu är det väl dags att anamma det grabbar!


    Jag tycker det, i alla fall. Det märks ju tydligt att deras diskussion inte kommer någon vart och det beror på att det inte finns något rätt eller fel i frågan. Det handlar bara om hur man tolkar negativa attityder och liknande och där sitter ingen på de exakta svaren. Båda sidorna har alltså rätt/fel och det handlar bara om hur man tolkar saker och vad man tycker. Man får lov att tycka olika.
  • Anonym (Ue)
    Anonym (Ghj) skrev 2022-01-15 00:52:11 följande:

    Det är knappast pajkastning att hänvisa till inlägg där J skrev "du är homofob" till flera stycken. Du ger prov på en alldeles egen tendens att överdriva och bre på när det passar målen med "argumenten".


    Du verkar fortfarande vara inriktad på att någon ska ha fel här, medan du ska ha rätt.

    Inse bara att ni tycker olika och lev med det. Det finns inget rätt eller fel här.
  • Anonym (Ue)
    Anonym (Ghj) skrev 2022-01-15 00:52:11 följande:

    Det är knappast pajkastning att hänvisa till inlägg där J skrev "du är homofob" till flera stycken. Du ger prov på en alldeles egen tendens att överdriva och bre på när det passar målen med "argumenten".


    Förresten, varför ljuger du eller misstolkar och säger att jag påstår att två nick är samma person?
  • Anonym (Vanessa)

    Suck, trots att det har skapats en ny tråd så fortsätter folk tjafsa i denna och kapa tråden. Hoppas att den blir borttagen snart. Har också anmält

  • Anonym (Ghj)
    Anonym (Ue) skrev 2022-01-15 00:54:55 följande:

    Förresten, varför ljuger du eller misstolkar och säger att jag påstår att två nick är samma person?


    Du upprepar saker jag skrivit, men hävdar att det är till ett annat nick än det var. Därför undrade jag om du kanske menade att dessa två (rörande överens) är samma person. Jag tänker inte göra sådana spekulationer men skulle i och för sig inte blinka om någon annan gjorde det. Helt utan dåligt samvete, då dessa två nick friskt spekulerat i att de som inte håller med, bl.a jag, måste vara en person med flera nick än två t.o.m
  • Anonym (Ue)
    Anonym (Ghj) skrev 2022-01-15 01:01:41 följande:

    Du upprepar saker jag skrivit, men hävdar att det är till ett annat nick än det var. Därför undrade jag om du kanske menade att dessa två (rörande överens) är samma person. Jag tänker inte göra sådana spekulationer men skulle i och för sig inte blinka om någon annan gjorde det. Helt utan dåligt samvete, då dessa två nick friskt spekulerat i att de som inte håller med, bl.a jag, måste vara en person med flera nick än två t.o.m


    Nej, jag menar absolut inte att dessa två är samma person. Jag spekulerar inte i sådant som ingen här har någon aning om.

    Jag visste att du hade skrivit dessa saker men jag tog fel och trodde att det var till J när det i själva verket var till ett annat nick. Det har hängt många olika personer i denna tråd.
  • Anonym (Anna)

    Var är moderator???

    Tråden är anmäld och de troll som fortsätter spamma med off-topic diskussionen om homofobi är anmälda! Hoppas ni blir avstängda ASAP!

    Familjeliv sköts så urdåligt, under all kritik alltså!

  • Anonym (Blyg tjej)
    Anonym (Anna) skrev 2022-01-15 14:52:54 följande:

    Var är moderator???

    Tråden är anmäld och de troll som fortsätter spamma med off-topic diskussionen om homofobi är anmälda! Hoppas ni blir avstängda ASAP!

    Familjeliv sköts så urdåligt, under all kritik alltså!


    HOPPAS OCH TROR  debattörer som gått överstyr avstängda av moderator något dygn. Merparten av vad som skrivits i tråden är annars av stort allmänintresse enligt min åsikt!

    Diskussionen om homofobi i systertråden på FL är förvisso bra men har inte alls samma engagemang eller så många läsare som i den här tråden. 

    Det står väl alla skribenter fritt att hjälpas åt med att återinföra ämnet på rätt spår... "Jag och min käresta har inte sex".  Annat finns verkligen att diskutera i tråden utöver homofobi inte sant? 
  • Anonym (Prova nytt)

    Tråkigt att höra.. Har ni provat att krydda till ert sexliv med sexleksaker? Kanske är det som behövs för en nytändning? Jag brukar handla mina sexleksaker från lustlet.com/ tror dom har 15% rabatt på utvalda grejer just nu till och med. Värt att fråga din käresta om det är något av intresse kanske?

  • Anonym (Blyg tjej)
    Trädet och gräset skrev 2022-01-07 00:10:12 följande:
    Jag och min käresta har inte sex

    Inte helt lätt att skriva en snart rubrik till detta - för det handlar om mer än så. Men essensen är denna: vi har inte sex.

    Jag är en man på dryga 40 som har en partner och fantastiska barn.

    Vi är tillsammans sedan ett decennium och har två barn där vi är på väg att passera småbarnsåren.

    Innan vi fick barn ville min sambo ha sex väldigt ofta - mer än mig till och med.

    Men sedan vårt första barn kom för sex år sedan har vi kanske haft sex 4-5 gånger.

    I början kändes det ok för vi var så upptagna med att vara föräldrar.

    Men de senaste åren har det känts jäkligt jobbigt. Jag saknar närheten som sex ger något så otroligt mycket.

    Vår relation är annars bra och familjen betyder allt för mig så att lämna är inget alternativ.

    Men jag tänker ofta på att ha sex med någon utanför relationen. Vi har pratat lite om detta, men när jag förde det på tal, att ha en öppen relation eller att ha en sexpartner utanför, så avfärdade min sambo det kategoriskt. Det skulle vara slutet på vår relation.

    Så det som återstår då är ju att vara otrogen.

    Jag känner mig faktiskt bekväm med den tanken, för jag vet ju att jag älskar min partner och våra barn, och en sådan utsvävning skulle då vara på ett helt fysiskt plan.

    Men det skulle likväl vara otroligt riskfyllt, för jag vet ju att jag då riskerar allt som vi har.

    Men samtidigt är ju min längtan och mitt behov av att få ha sex med en annan kvinna (eller man) väldigt stark.

    Skulle gärna höra tankar och reflektioner från både kloka kvinnor och män om detta - ifall ni upplevt något liknande och vad ni tänker kring detta.

    Tack på förhand!


    Konkreta tankar.

    Det finns skäl att gissa att även din partner saknar den fysiska närhet ni säkert en gång i tiden delade. Vad gäller samlivet med mycket inställt pga din partners hinder (smärtproblematik) finns en uppsjö av närhetsskapande övningar och sex ni kunde pröva som ingen penetration innebär. Innan handduken kastas in. Innan någon av er ens överväger fysiskt otrohet som du faktiskt spekulerade om i din trådstart.

    Massor kvarstår i att komma åt er gemensamma brist på intimitet och sexuell tillfredsställelse. Massage med väldoftande oljor till vacker musik i ny miljö, fjäder att stimulera huden med, mys, kyssar och smek utan några som helst krav på happy endings. Superviktigt med en mjukstart om lång tid passerat sedan ni varit intima tillsammans senast. Om ni båda känner er bekväma med övningarna, gå vidare med erotisk litteratur och fördjupa er i ex vis Kärlekens visdom. Om någon respons uppstår hos din partner testar ni efter en tid (stressa inte!) med stimulans av erogena zoner om klartecken ges. Om lusten till närhet och intimitet och erotik väcks finns oändliga möjligheter genom kroppskontakt, ögonkontakt, fingrar, smek och om ni vill oralt istället för vaginalt. En hotellövernattning med barnledigt och med besök i hotellets spa med bubbelbad, bubbel och ljus kan göra susen och sätta fart på slumrande erotik..

    Jättebra tips om sexleksaker av skribent i #429. :)          

      
Svar på tråden Jag och min käresta har inte sex