Lämnad på grund av graviditet
Känner att jag vill skriva av mig lite och få andras synpunkter på min situation då jag känner mig så ledsen.
Min pojkvän lämnar mig för att jag inte vill göra abort och har känt mig tvingad till det av honom. Jag började använda p-piller när vi vart tillsammans som jag har använt förut som funkat bra men för ett tag sedan började jag må illa och hade några andra symtom som gjorde att jag tog ett graviditet test. Det visade att jag var gravid och jag vart ganska rädd och ledsen och berättade de för honom samma dag som jag tog testet. Vi pratade och jag sa att om det var tidigt kunna jag göra abort som han så gärna ville. några dagar senare får jag åka till sjukhuset och kolla hur långt gånget det var, det visade sig att jag var 15 veckor gravid. Jag var så rädd och jag visste att jag skulle aldrig kunna genomgå en abort när det gått så långt, efter att jag vart på sjukhuset berättade jag för honom hur långt det gått och att jag inte vill göra abort, han skriker gråter, står och skakar mig och säger att han inte är redo att bli förälder (vi båda är 23) och hotar att han ska lämna mig om jag inte gör abort, han sa att det är han eller misstaget. Jag blir helt förkrossad och han åker därifrån, efter några dagar när jag sitter hos mina föräldrar och gråter skickar han meddelande att han pratat med sina föräldrar och att dom håller med honom att de är för tidigt och ända valet är att göra abort, jag sitter och vet inte om jag ska skratta eller gråta hans föräldrar ringer sedan till mina samma kväll och försöker övertala dom att säga till mig att jag ska göra abort, min familj vart helt chockad och väldigt arga hur människor kan ens försöka med något sådant. Vi pratar på telefon och jag säger igen att jag inte vill göra abort han säger då att han måste tänka och prioritera sig själv, han säger att han älskar mig men vill inte ha barn nu och om jag gör abort vet jag vart han finns. Vi har inte pratat på ett tag nu och jag känner mig bara så ledsen.
Förlåt om de är nå stavfel bllr så ledsen när jag tänker på det hela igen.