• Mon 10 Jan 2022 15:17
    99000 visningar
    170 svar
    +2
    170
    99000

    Vi som försöker bli gravida 2022

    Hej!

    Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (är 30 år) och jag slutade med p-piller i oktober 2021. Ännu har det inte tagit sig, vi testade ÄL-test förra månaden och då prickade vi in ÄL men fick min mens idag så inte gravida denna gången heller. Någon mer som försöker bli gravida och vill följas åt?

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022
  • Fri 22 Apr 2022 05:33

    Hur skulle ni göra om ni var i situationen som mig? Jag testade bara för skojs skull i förrgår på EM och fick ett svagt streck på gravidtestet. Men nu är allt bara negativt... Fattar nada.? 

  • Anonym ((Jonn­a))
    Sat 23 Apr 2022 00:35
    Missone skrev 2022-04-22 05:33:12 följande:

    Hur skulle ni göra om ni var i situationen som mig? Jag testade bara för skojs skull i förrgår på EM och fick ett svagt streck på gravidtestet. Men nu är allt bara negativt... Fattar nada.? 


    Jag var i liknande situation nu i veckan. Tog test bim-6 på morgonen som visade negativt, tog igen på eftermiddagen och blev svagt positivt. testade igen morgonen därpå på bim-5 och det blev negativt.. sen på em igen, positivt? nu bim-1 så är det positivt oavsett tid på dygnet :) har läst om fler kvnnor som har högre hcg på eftermiddagarna, så ge inte upp hoppet! Hoppas det går bra för dig. 
  • Mon 25 Apr 2022 06:32
    Anonym ((Jonna)) skrev 2022-04-23 00:35:42 följande:
    Jag var i liknande situation nu i veckan. Tog test bim-6 på morgonen som visade negativt, tog igen på eftermiddagen och blev svagt positivt. testade igen morgonen därpå på bim-5 och det blev negativt.. sen på em igen, positivt? nu bim-1 så är det positivt oavsett tid på dygnet :) har läst om fler kvnnor som har högre hcg på eftermiddagarna, så ge inte upp hoppet! Hoppas det går bra för dig. 
    Tog ett digitalt test i Lördags som sa inte gravid. Så nu får man vänta igen. 
  • Anonym (E)
    Tue 26 Apr 2022 12:06
    Missone skrev 2022-04-22 05:33:12 följande:

    Hur skulle ni göra om ni var i situationen som mig? Jag testade bara för skojs skull i förrgår på EM och fick ett svagt streck på gravidtestet. Men nu är allt bara negativt... Fattar nada.? 


    Hade liknande situation i januari. Hade haft MA I november och inte fått tillbaka mensen än så Hade ingen aning om var i cykeln jag var. Men Hade en känsla. Tog test som visade svagt positivt. Bekräftade med digitalt dagen efter som också visade positivt. Testade av någon anledning igen på två dagar senare. Inget sträck på stickan. Tog då även ett digitalt som även det var negativt igen. Närmaste förklaringen jag har är att det skulle vara en kemisk graviditet. Kom aldrig någon missfallsblödning eller så. Vet dock inte vad det skulle vara annars. 
  • Mon 2 May 2022 17:21
    Anonym (E) skrev 2022-04-26 12:06:00 följande:
    Hade liknande situation i januari. Hade haft MA I november och inte fått tillbaka mensen än så Hade ingen aning om var i cykeln jag var. Men Hade en känsla. Tog test som visade svagt positivt. Bekräftade med digitalt dagen efter som också visade positivt. Testade av någon anledning igen på två dagar senare. Inget sträck på stickan. Tog då även ett digitalt som även det var negativt igen. Närmaste förklaringen jag har är att det skulle vara en kemisk graviditet. Kom aldrig någon missfallsblödning eller så. Vet dock inte vad det skulle vara annars. 
    Vet faktiskt inte vad det kan vara. Hade en liten blödning förra veckan men sen blev det inte så mycket mer än så. Nu är mensen 8a dagar sen och inte en skymt av något än så länge. 
  • Anonym (L)
    Wed 4 May 2022 20:01

    Hej jag(24) och min sambo(25) försöker bli gravida nu igen, det blir vår 4 graviditet då jag har fått missfall 2018,2019 och 2021 alla efter vecka 12 :(


    Har APS och måste äta blodförtunnande då det skapar blodproppar i livmodern därav missfall, men visste inte det förens efter utredning vid tredje missfallet förra året. Men så nu tar vi nya tag och försöker igen, då jag längtar så efter att få bli mamma<3


    Vi har precis bestämt att börja försöka igen, Men kul att läsa denna tråden! Lycka till till alla så blivit gravida och försöker, håller tummarna <3

  • Anonym (E)
    Fri 3 Jun 2022 16:17

    Jag har inte orkat vara så aktiv här den senaste tiden då det har varit tungt att få mens efter mens efter mens trots aktiva försök. BIM idag och hade tänkt försöka vänta till imorgon med morgonurin men efter jobbet tog jag ändå ett test och nu kan jag inte sluta gråta. Jag kan verkligen inte fatta det. Bilden togs ganska tidigt och när hela testtiden gått så var sträcket ännu starkare. 



     Hoppas att detta kan ge lite hopp till er övriga, om det finns någon mer av er som känner som jag gjorde innan. 

  • Fri 3 Jun 2022 22:22
    Anonym (E) skrev 2022-06-03 16:17:39 följande:

    Jag har inte orkat vara så aktiv här den senaste tiden då det har varit tungt att få mens efter mens efter mens trots aktiva försök. BIM idag och hade tänkt försöka vänta till imorgon med morgonurin men efter jobbet tog jag ändå ett test och nu kan jag inte sluta gråta. Jag kan verkligen inte fatta det. Bilden togs ganska tidigt och när hela testtiden gått så var sträcket ännu starkare. 

     Hoppas att detta kan ge lite hopp till er övriga, om det finns någon mer av er som känner som jag gjorde innan. 


    Men Åå va fint!! Grattis verkligen. Ta ett digitalt också det är värt det. Denna månaden köpte jag inga test förrens dagen efter bim då min mens var sen, körde på digital så jag slapp stirra på streck, blev så chockad då det stod ?gravid?, inget före inget efter.
  • Anonym (E)
    Sun 5 Jun 2022 09:19
    +1
    Hopsanhejsan skrev 2022-06-03 22:22:12 följande:
    Men Åå va fint!! Grattis verkligen. Ta ett digitalt också det är värt det. Denna månaden köpte jag inga test förrens dagen efter bim då min mens var sen, körde på digital så jag slapp stirra på streck, blev så chockad då det stod ?gravid?, inget före inget efter.
    Tack! Jag körde allt digitalt med sen. Fick 2-3 på det. 

    Grattis till dig med! Glad
  • Sun 26 Jun 2022 23:05

    Här blir jag lika besviken varje gång mensen kommer... Har kört ägglossningstest för att kolla och jämföra med den app jag använder för att registrera mina perioder och det visar korrekt med beräknas ägglossning. Ännu har inget lyckats bli till i magen. Har försökt sedan december 2021... Så är kanske nu på sjunde misslyckade försöket. Googlar och läser om allt med hur man kan göra för att förbättra sina chanser att bli gravid. Nu blir det att äta mera grönt, frukter och andra nyttigheter, lättare på sommaren med större utbud bland frukt och grönt. Sen blir det att prova andra ställningar i sängen... ????????

  • Anonym (E)
    Tue 28 Jun 2022 20:55

    För mig blir det nog att hoppa tillbaka in i den här gruppen. Sedan vi började försöka i september -21 har jag alltså fått ett MA, en kemisk graviditet och nu vad som misstänks vara en ofostrig graviditet. Ska in på nytt ultraljud på torsdag för att troligtvis bekräfta denna bedömning. Känner mig helt besegrad  denna gång. 

  • Wed 29 Jun 2022 15:48
    Anonym (E) skrev 2022-06-28 20:55:13 följande:

    För mig blir det nog att hoppa tillbaka in i den här gruppen. Sedan vi började försöka i september -21 har jag alltså fått ett MA, en kemisk graviditet och nu vad som misstänks vara en ofostrig graviditet. Ska in på nytt ultraljud på torsdag för att troligtvis bekräfta denna bedömning. Känner mig helt besegrad  denna gång. 


    Beklagar :( vad tråkigt att höra. Jag vet hur det känns med så många bakslag. Själv insåg jag precis att jag måste hoppa ut ur denna grupp då jag pga cellgifterna jag får nu med mitt utomkveds inte får lov att bli gravid igen på 6 månader. Så vi satsar på tredje gången gillt 2023. 


    Hoppas att allting går bra för dig på torsdag <3

  • Anonym (Förvä­ntansf­ull95)
    Sun 3 Jul 2022 23:47

    håller på att bli galen på min kropp.. superglad att jag inte fick min mens, men jag får heller inget positivt gravtest. Vad är det för fel Rynkar på näsan har ni varit med om att ni plussat senare? 

  • Mon 4 Jul 2022 11:33

    Idag kom de positiva testet!! Jag är såå glad! Gjorde två från rfsu som var positiva, men ett clearblue (inte det digitala) och det visade negativt. Kan ett positivt test visa fel? Så rädd att det inte är något Rynkar på näsan skickar med en bild 

  • Wed 6 Jul 2022 12:32
    Cassi92 skrev 2022-07-04 11:33:50 följande:

    Idag kom de positiva testet!! Jag är såå glad! Gjorde två från rfsu som var positiva, men ett clearblue (inte det digitala) och det visade negativt. Kan ett positivt test visa fel? Så rädd att det inte är något Rynkar på näsan skickar med en bild 


    Ta ett digitalt testa tidigt!!
  • Tue 12 Jul 2022 08:31

    Hej!!
    jag hakar på här :)
    33 år och har en 1 åring och nu försöker vi bli gravida igen.
    Har gjort två aborter tidigare (innan dottern) och då blev jag gravid direkt när jag hade oskyddat sex. Även dottern blev till på första försöket.
    o nu när vi vill bli gravida har det varit två månader utan att det går.
    Första gången (maj) avfärda jag det som att det inte gick pga att jag använt Lactal balans som tydligen skapar ogynnsam miljö för spermierna.
    men nu senast j juni så tog jag ägglossningstest och hade sex före och efter men sen kom mensen :( 
    sjukt hur stressad och orolig man blir att det inte ska gå igen!

  • Anonym (Längt­ar)
    Thu 11 Aug 2022 10:41
    Cocomelon skrev 2022-07-12 08:31:05 följande:

    Hej!!
    jag hakar på här :)
    33 år och har en 1 åring och nu försöker vi bli gravida igen.
    Har gjort två aborter tidigare (innan dottern) och då blev jag gravid direkt när jag hade oskyddat sex. Även dottern blev till på första försöket.
    o nu när vi vill bli gravida har det varit två månader utan att det går.
    Första gången (maj) avfärda jag det som att det inte gick pga att jag använt Lactal balans som tydligen skapar ogynnsam miljö för spermierna.
    men nu senast j juni så tog jag ägglossningstest och hade sex före och efter men sen kom mensen :( 
    sjukt hur stressad och orolig man blir att det inte ska gå igen!


    Hur har det gått? Jag kan till viss del relatera. Första barnet (som snart är 11 månader) blev till på första försöket och jag har BIM nu på söndag den 14/8, vilket blir vårt första försök med barn nr 2, men jag har liksom känslan av att det inte kommer gå igen. Så ologiskt egentligen men jag har bara en så dålig känsla. 
  • Mon 15 Aug 2022 08:58

    Hej. Jag hänger med här om det är okej. sambon och jag har börjat försöka, första gången tog inte sig så hoppas verkligen det går nu i augusti. Är så nervös och har graviditetsrädsla/fobi men har fått en del hjälp av en fantastisk barnmorska nu innan, det är ändå min största dröm att bli mamma. Är 30 och min sambo 28, hoppas hoppas 

  • Mon 15 Aug 2022 10:05

    Plussade 2+3 förra veckan på digitalt, men började att blöda på söndagen (ljusa blödningar) och mycket litet. Var och gjorde ett vul i torsdags men de visade inget alls. Tog ett hcg blodprov som visade 156 vad nu detta betyder?

    BM trodde på att jag var gravid i v6. Men då borde de väll ha setts på vul?

    Tog ett till hcg idag + ett nytt digitalt som fortfarande visar 2+3 gravid. 
    Har skit ont i brösten kan knappt ta på dessa. 

    Vet inte riktigt vad jag ska tro längre om det är MA eller inte. 

  • Anonym (12345­6)
    Thu 17 Nov 2022 07:01


    Tog detta test idag , 6 dagar kvar till BIM. Är de negativt?
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022