• Anonym (Ont!)

Men för i h... Tandvärk OCH havandeskapförgiftning

Jag ger upp snart! Är beräknad om ett par dagar och mår skit i övrigt pga begynnande havandeskapförgiftning. Planen var att ringa in till fl idag efter inrådan av läkare på specmvc då mitt mående inte blivit bättre. Och vad händer då? Jo, en jävla tand börjar göra sådär panikskitont igår kväll! Vill bara gråta!

Tanden ska ryckas men då bedövningen inte tog så skulle vi vänta till efter graviditeten för att ev använda lugnande också. Har inte känt av något alls förutom då igår.

Jag mår skit, blodtrycket bråkar så jag blir antagligen igångsatt, men hur fan kan man föda med tandvärk när Alvedon inte hjälper? Funderar faktiskt starkt på att skita i att ringa in och avvakta, men frågan är om det kan bli mer akut för bebisen då? Snälla hjälp!

• Svar på tråden Men för i h... Tandvärk OCH havandeskapförgiftning
  • Jemp

Havandeskapsförgiftning kan bli riktigt akut så ring in till förlossningen. Du kan ju ställa samma fråga kring tandvärken till dem.

• Anonym (Ont!)
    Jemp skrev 2022-01-13 09:43:28 följande:

Havandeskapsförgiftning kan bli riktigt akut så ring in till förlossningen. Du kan ju ställa samma fråga kring tandvärken till dem.

Ja, jag ringde in ändå. Bebisens hälsa går först, och ska in om ett par timmar. Men blir så frustrerad och ledsen. Vet inte hur jag ska klara en igångsättning med detta.
  • Fjäril kär
    Anonym (Ont!) skrev 2022-01-13 10:05:38 följande:

Ja, jag ringde in ändå. Bebisens hälsa går först, och ska in om ett par timmar. Men blir så frustrerad och ledsen. Vet inte hur jag ska klara en igångsättning med detta.

Du kan trösta dig med att lustgas är väldigt effektivt mot tandvärk... Det är ju liksom smärtstillande..
Svar på tråden Men för i h... Tandvärk OCH havandeskapförgiftning