• Anonym (Orolig)

Lvu polishandräckning

Hej mitt barn fick lvu I förvaltningsrätten för 3 veckor sedan

Jag åkte iväg med barnet, gömde oss i 3 veckor. Idag kom ett beslut från kammarrätten en överklagan från advokat om att de häver lvuet interimistiskt fram till kammarrätten förhandling. Får inte tag på min advokat . Men kan vi åka hem? Barnet har inte lvu

Kan soc sätta nytt lvu nu . Tänk om de gör det. Polisen har varit hemma hos mig i mitt hus när barnet var efterlyst. Får polisen det ?

• Svar på tråden Lvu polishandräckning
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Jag) skrev 2022-01-16 22:55:58 följande:

Ehm... frågan är.. ser du din dotter utöver hennes diagnoser!?

Autism är väldigt vanlig diagnos som de flesta har numera. Du lägger många kommentarer om diagnoser... din dotter, din granne, du själv. Så man ska endast utgå ifrån alla prognoser? Din dotter vill inte gå i affärer? Eller det är egentligen DU som inte vill ta me din dotter i affärer för det blir jobbigt för dig?

Den här tråden ger många frågetecken men ärligt talat, och inte för att vara elak. Det känns som du behöver hjälp. Om du faktiskt bara kan handla en gång i månaden och den gången få hjälp av din granne betyder väl ändå något? Och att sedan du ger grannen skit och skyller på att den är bipolär när den inte vill handla till dig längre?

Det verkar som att du endast skyller på din dotters diagnoser för att du inte orkar med vardagen... en normal människa som har barn med autism kan gå å handla åtmindstonde . Är du inte ute med barnet för hon har autism? Nej det låter faktiskt som du tycker saker är jobbigt. Förstår om din granne fick varningsklockor i huvudet, visst pissigt gjort att anmäla men antagligen var det ett vettigt beslut. Hoppas dom tar upp LVU igen om du inte ändrar din inställning till diagnoser

Ännu en korkad kommentar från någon som döljer sig under Anonym

Nej hon får panik i affärer. Därför utsätter jag inte henne för att gå i affärer. Varför skulle jag det? Människor, starka lampor, lukter, ljud hon inte klarar av . Hon åker heller inte buss och har rätt till färdtjänst, taxi, när vi åker iväg

Det går inte att träna bort autism om du tror det. Ditt inlägg är ett bevis på hur inkompetent du är. Grannen är snäll men hon har sina perioder när hon mår dåligt, och hon är medveten om det. Vi handlar tillsammans 1 gång i månaden med bil sen köper jag det jag behöver. Med tanke på att dotterns pappa jobbar som kurator på bup har vi många fina tips och råd . Blir lite chockad av dina påståenden om mig som mamma. Ven har sagt att jag vill att grannen handlar till mig och att jag skulle bli sur och ge henne skit om hon inte gör det ? Lägg aldrig någonsin ord i någons mun.
  • Anonym (Orolig)

Socialen kommer inte överklaga kammarrättens beslut. Fick mejl av advokaten ikväll. Vi är fria ?.

• Anonym (Inte doktor)
    SweeneyToad skrev 2022-01-16 20:50:30 följande:
    Vad innebär det? Anledningen till att jag undrar är för att jag har diagnosen AS, och jag har svår autism enligt en överläkare. Jag pratar, äter växlande rätter, men har ändå svår autism?
    Kanske vet du något som jag inte vet. 
    Kan det ha blivit något missförstånd? Personer med svår autism brukar ha bristande tal, totalt oflexibla, funkar inte alls i samhället, i många fall utvecklingsförsenade eller svagbegåvade och måste ha stöd i allt personen gör. Nu gäller detta absolut inte alla. Läkaren menade kanske att dina svårigheter låg i toppen av nivå 1?
  • Anonym (Ole-Gunnar)
    SweeneyToad skrev 2022-01-16 20:50:30 följande:
    Vad innebär det? Anledningen till att jag undrar är för att jag har diagnosen AS, och jag har svår autism enligt en överläkare. Jag pratar, äter växlande rätter, men har ändå svår autism?
    Kanske vet du något som jag inte vet. 
    Din bild av autism är ifrån 50-talet. Idag pratar man om autistiskt spektra, eftersom man blivit betydligt klokare/förstående kring denna diagnos, och att man kan faktiskt ha lite av en, och mycket av något annat och inget av det 3:e för att få diagnosen autistiskt spektra.
  • anonym2005

Att du själv inte verkar tycka att du har gjort nånting fel kommer att bita dig i häcken när det blir dags för förhandlingar.

Du tror att kammarrätten bara går över huvudet på förvaltningsrätten och river upp deras beslut till föräldrarnas fördel?

Oj, vad fel du har? De kommer givetvis ta upp det du har gjort: Hållit dig undan med barnet i 3 veckor för att undvika LVU. Det kommer inte att vara till din fördel.

Jag har en socialsekreterare och barnutredare i familjen som verkställt flertalet LVU?s, jag vet vad jag pratar om.

Och en förälder som inte kan erkänna sin egen bidragande del och brister, förlorar oftast.

Vad gäller kammarrätten kan de mycket väl fastställa att det ska bli LVU eller också om du har tur blir det inte, men tro inte att du sitter säkert bara för att ni ska upp i kammarrätten!

• Anonym (Orolig)
    anonym2005 skrev 2022-01-18 08:11:23 följande:

Att du själv inte verkar tycka att du har gjort nånting fel kommer att bita dig i häcken när det blir dags för förhandlingar.

Du tror att kammarrätten bara går över huvudet på förvaltningsrätten och river upp deras beslut till föräldrarnas fördel?

Oj, vad fel du har? De kommer givetvis ta upp det du har gjort: Hållit dig undan med barnet i 3 veckor för att undvika LVU. Det kommer inte att vara till din fördel.

Jag har en socialsekreterare och barnutredare i familjen som verkställt flertalet LVU?s, jag vet vad jag pratar om.

Och en förälder som inte kan erkänna sin egen bidragande del och brister, förlorar oftast.

Vad gäller kammarrätten kan de mycket väl fastställa att det ska bli LVU eller också om du har tur blir det inte, men tro inte att du sitter säkert bara för att ni ska upp i kammarrätten!

Lilla du. Kammarrätten tar inte upp det
    ...  soc överklagar inte
      Vad är det du inte förstår ? 
  • Anonym (Orolig)

Det är jättejobbigt med människor som inte har någon hum om vad de  pratar 
    Om
     Kammarrätten är en högre distans förvaltningsrätten.  De ser fel förvaltningsrätten gjort, och självklart häver inte kammarrätten  ett lvu om det inte finns uppenbara fel i utredningen.  Tur drt, vi har ett rättssystem som fungerar
     Man måste tänka på barnens bästa. Och att hålla sig ifrån i 3 veckor för att skydda barnen är nog... 

• Anonym (Orolig)

Skönt att du känner någon som verkställer lvu. De flesta socionomer försöker jobba med barn i deras hem för att det är för barnets bästa 

• Anonym (Orolig)

Skönt att du känner någon som verkställer lvu. De flesta socionomer försöker jobba med barn i deras hem för att det är för barnets bästa

• Anonym (Jag)

Så det är jag som är inkompetent?  Du har suttit och besvarat massa med inlägg i den här tråden som  jag utgick ifrån när jag kommenterade min förra kommentar... och du vill få det till att jag är inkompetent? Hahaha okej. Jag kommenterar ej mer än så. Okej.

Men sen vill jag också skriva... du vet om att man aldrig äger sitt barn? Du har rätt till att ha din dotter men du äger inte henne.  Sen vad jag menar med det får du själv lista ut. Men det borde ju inte vara så svårt med tanke på att du säger att alla e inkompetenta... så då e väl du smart då? 

Löjligt. 

Svar på tråden Lvu polishandräckning