Anonym (Jag) skrev 2022-01-16 22:55:58 följande:
Ehm... frågan är.. ser du din dotter utöver hennes diagnoser!?
Autism är väldigt vanlig diagnos som de flesta har numera. Du lägger många kommentarer om diagnoser... din dotter, din granne, du själv. Så man ska endast utgå ifrån alla prognoser? Din dotter vill inte gå i affärer? Eller det är egentligen DU som inte vill ta me din dotter i affärer för det blir jobbigt för dig?
Den här tråden ger många frågetecken men ärligt talat, och inte för att vara elak. Det känns som du behöver hjälp. Om du faktiskt bara kan handla en gång i månaden och den gången få hjälp av din granne betyder väl ändå något? Och att sedan du ger grannen skit och skyller på att den är bipolär när den inte vill handla till dig längre?
Det verkar som att du endast skyller på din dotters diagnoser för att du inte orkar med vardagen... en normal människa som har barn med autism kan gå å handla åtmindstonde . Är du inte ute med barnet för hon har autism? Nej det låter faktiskt som du tycker saker är jobbigt. Förstår om din granne fick varningsklockor i huvudet, visst pissigt gjort att anmäla men antagligen var det ett vettigt beslut. Hoppas dom tar upp LVU igen om du inte ändrar din inställning till diagnoser
Ännu en korkad kommentar från någon som döljer sig under Anonym
Nej hon får panik i affärer. Därför utsätter jag inte henne för att gå i affärer. Varför skulle jag det? Människor, starka lampor, lukter, ljud hon inte klarar av . Hon åker heller inte buss och har rätt till färdtjänst, taxi, när vi åker iväg
Det går inte att träna bort autism om du tror det. Ditt inlägg är ett bevis på hur inkompetent du är. Grannen är snäll men hon har sina perioder när hon mår dåligt, och hon är medveten om det. Vi handlar tillsammans 1 gång i månaden med bil sen köper jag det jag behöver. Med tanke på att dotterns pappa jobbar som kurator på bup har vi många fina tips och råd . Blir lite chockad av dina påståenden om mig som mamma. Ven har sagt att jag vill att grannen handlar till mig och att jag skulle bli sur och ge henne skit om hon inte gör det ? Lägg aldrig någonsin ord i någons mun.