Funderingar kring tredje dosen :-)
Jag tog den tredje dosen i måndags. Har fått alla tre Pfizer. När jag skulle ta den så frågade de mig vilket vaccin jag fått de andra doserna och tog fram Pfizer just för att jag hade fått det tidigare. Samma sak gäller för andra vänner och familj som fått sin tredje här i Västra Götaland. De har fått frågan vilket vaccin det fått tidigare och fått samma igen. Eller ja även om de inte fått frågan har de fått samma efter att man tittat i deras journaler.
Har en vän i Stockholm och han berättade att där gjorde de tvärtom. Han fick frågan och när han berättade att han hade fått två Pfizer fick han Moderna som tredje dos och de påpekade att han fick det för att de första var Pfizer.
Jag har sett i flera trådar att det finns fler som fått två Pfizer och en Moderna eller två Moderna och en Pfizer.
Är det någon som vet om vad man egentligen tänker kring det hela? Har jag fått en LITE sämre hand som fått alla tre av samma eller är det bättre att ha kört samma? Eller spelar det absolut ingen roll? Och varför verkar det då som man i tex Stockholm aktivt ger en annan som tredje dos om det inte spelar någon roll?
Jag är mest nyfiken på det och inte orolig, tredje dosen är ju bra oavsett tänker jag (och ja dyker det upp en fjärde dos kommer jag ta den också..........)