• Illusion

Försöker ni också bli gravida?

Hej! 

Nu vill jag starta en sådan här tråd igen där vi följer varandra mot ett efterlängtat plus. 

Jag vill inte sätta någon gräns för vilka som får skriva t ex ålder eller var man bor. Alla är således välkomna. 

Det är upp till en själv om man vill dela med sig av bakgrundsinformation. 
    Jag är i alla fall inne på min andra månad sedan kopparspiralen togs ut. Jag gjorde dock misstaget att gravidtesta mig innan förväntad mens, vilket bidrog till att vi fick uppleva en kemisk graviditet. Så nu har vi bestämt oss för att hålla oss till att testa efter BIM. Om jag känner mig själv rätt så kommer det beslutet att överträdas även denna gång. Vi har även ändrat vår kost och leverne för att öka chanserna till att bli gravida. Dessutom har vi satsat på ägglossningstester. Förra månaden använde vi oss av RFSUs men denna månad använder vi de digitala (advance) från Clearblue. Detta för att vi tyckte det var svårt att avläsa om jag hade ÄL eller inte. Jag fick aldrig ett tydligt starkt streck. 

Vi längtar så otroligt mycket till att få vår lilla bebis. ??

• Svar på tråden Försöker ni också bli gravida?
  • Hoppas 2012
    Anonym (Rd) skrev 2022-01-23 18:43:43 följande:

Ni som jag som försöker få till ett syskon.. När fick ni ert "senaste" barn? Vi försöker som sagt på syskon och fick vårt första 2020.

Senaste föddes 2017
    Första 2013
  • Lojsan DN
    Anonym (Rd) skrev 2022-01-24 12:13:31 följande:
    Tack! Så glad, detta blev vårt 9;onde försök och var sjuk i corona under och efter äl med feber i flera dagar så trodde verkligen inte att denna gång skulle gå! Det är nästan som man funderar på om bisolvon hjälper, första gången jag tagit det denna cykel... placebo effekt kanske 

Jag är på äl+10 bara... Nu vill man gå förbi BIM . hoppas hoppas hoppas!
    Då måste det ju varit menat om det satte sig nu när du varit sjuk :) 
    Bisolvon? (skäms lite) är det någon metod jag har missat här? Skrattande

Ja hoppas hoppas! 
  • Dalarna91

Kan inte citera. Rd;
    Va det bara du som tog bisolvon? Hur mycket?
    Och när tog du det kring din ägglossning? 
    Är inne på 8e försöker nu och vill gärna prova något denna gång. Tack för svar :)

• Anonym (Rd)
    Dalarna91 skrev 2022-01-24 13:48:12 följande:

Kan inte citera. Rd;
    Va det bara du som tog bisolvon? Hur mycket?
    Och när tog du det kring din ägglossning? 
    Är inne på 8e försöker nu och vill gärna prova något denna gång. Tack för svar :)

Japp bara jag. skulle aldrig få med mig min man på det hehe. 

jag började ta i slutet på mensen, 3 gånger per dag 5 ml per gång. jag slutade samma dag som äl :) men asså tänker inte gå i god för det. jag testa bara pga samma anledning som du, ville gärna testa något liksom? men när man blir gravid just den gången börjar man ju undra?.jag körde flytande.

• Anonym (Rd)
    Lojsan DN skrev 2022-01-24 13:38:55 följande:
    Då måste det ju varit menat om det satte sig nu när du varit sjuk :) 
    Bisolvon? (skäms lite) är det någon metod jag har missat här? Skrattande

Ja hoppas hoppas! 
    Ja det var nog så! 

hehe inget att skämmas över... jag snubbla över det precis innan denna cykeln skulle börja. Det är slemlösande hostmedicin som finns receptfritt. Det sägs då att det löser även upp slemmet där nere så att simmarna lättare simmar in eller något.  
  • Dalarna91

Rd; tror inte bisolvon är mirakel kuren. Men när man är inne på 8e försöket så vill man testa allt. har läst blandade inlägg där det funkar för vissa och för vissa funkar det inte. Jag vill gärna skapa med egen åsikt ocnså. Jag har fått min sambo att äta vitaminer. Tror inte jag får med han på bisolvon. 

• Anonym (Rd)
    Dalarna91 skrev 2022-01-24 16:40:04 följande:

Rd; tror inte bisolvon är mirakel kuren. Men när man är inne på 8e försöket så vill man testa allt. har läst blandade inlägg där det funkar för vissa och för vissa funkar det inte. Jag vill gärna skapa med egen åsikt ocnså. Jag har fått min sambo att äta vitaminer. Tror inte jag får med han på bisolvon. 

Ja men känns ju inte helt ologiskt ändå, att det skulle funka asså! Spännande att se om det funkar för dig med! 
  • Dalarna91

Uppdaterar om en månad. Ska ta en liten paus härifrån, va tufft att få sin mens idag och andra plussar. 
    Men lycka till alla, hoppas det är våran tur snart. 

• Anonym (Karro)
    Dalarna91 skrev 2022-01-24 18:28:43 följande:

Uppdaterar om en månad. Ska ta en liten paus härifrån, va tufft att få sin mens idag och andra plussar. 

Skickar massa kramar på en sån jobbig dag som mensens första dag alltid är Hjärta
    Gör det som du mår bäst av i stunden och fortsätt kämpa på för någon gång är det din tur!
  • Lojsan DN
    Anonym (Rd) skrev 2022-01-24 15:31:17 följande:
    Ja det var nog så! 

hehe inget att skämmas över... jag snubbla över det precis innan denna cykeln skulle börja. Det är slemlösande hostmedicin som finns receptfritt. Det sägs då att det löser även upp slemmet där nere så att simmarna lättare simmar in eller något.  
    Jag var tvungen att gå in och läsa lite om det :D 
    Skulle vara häftigt om det funkar, vilket det säkert gör på vissa. 

Nu känns det som att dagarna är otroligt många tills man själv ska börja testa maniskt ;D 
    Har känt av växtvärk eller nått nu i några dagar, hoppas hoppas 
  • Chilins

har följt dig så länge, vi började försöka ungefär samtidigt tror jag och har följt dig sen dess? så ledsen för din skull, vet hur det är när besvikelsen slår en i ansiktet hela tiden och alla andra plussar. ta en paus och kom tillbaka när du är redo igen, stor bamsekram. 

• Fyrklöverns
    Illusion skrev 2022-01-23 16:15:44 följande:
    Det var innan min mens som jag har nu. :) Då testade jag mig först med två Clearblue plus (tror jag de heter, dem ger ett +) som jag hade hemma. Dessa visade två svaga positiva resultat. Det var 6 dagar innan mens. Men jag nöjde mig inte där utan testade sedan varje dag morgon och kväll, varav ett bestod av ett digitalt test och ett annat av Clearblue early. Det digitala visade Ej gravid och då var det på BIM-5 med kvällsurin. Annars hade jag fem resultat som visade svagt positivt med en tydlig stegring. I alla fall, hela den veckan bestod bara av ett evigt testande och jag kunde knappt koncentrera mig på jobbet eller hemmet. Så då beslöt vi oss för att inte testa innan BIM mer. Sedan kan jag berätta att dagen innan mens så visade inte gravidtesterna positivt längre utan var blanka. Extremt tungt att acceptera och späder på ytterligare behov av att testa. Det som fick mig att testa redan vid BIM-5 var att jag hade ömma bröst, extremt svullen mage och en törst som inte gick att släcka.

Under den veckan som jag testade som en galning hann jag även med att googla om allt möjligt så som torkstreck, hur man bryter upp digitala graviditetstest och hur graviditest fungerar i allt läsa av de kemiska reaktioner som sker inom stickan. 

Nu har jag BIM den 21 februari. Så det är lååång tid kvar. Det finns mycket utrymme för hopp. ;) 

Gud jag förstår dig precis! Stackars, så jobbigt det måste ha varit. Det ockuperar hela ens tid och uppmärksamhet, och det värsta av allt är besvikelsen till sist. 

Hehe du har i varje fall gott om tid att köra lite KBT på att inte testa nu ;)

• Fyrklöverns
    Anonym (Rd) skrev 2022-01-24 10:05:00 följande:

fick detta imorse!!! 

är så glad, rädd och allt på samma gång! Kan inte fokusera på något. Kan detta verkligen stämma????

//

Men gud vad roligt!! Stort grattis! :D
    Älskar hur instinktivt det är att informera tjejerna på FL först och sedan partnern :D <3

Så himla fint att höra att ni försökt ett tag och att det gick vägen när du inte ens hade några förhoppningar, med corona och allt :) Intressant det där med Bisolvon! Man vet ju aldrig.
  • Fyrklöverns

Beklagar, förstår till 100 hur jobbigt det är. Jag hoppas innerligt att det är vår tur snart <3
  • Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-01-24 16:40:04 följande:

Jag blev också lite sugen på att testa Bisolvon nästa månad om det inte tar sig. Tror inte killen behöver ta det, eller har jag missuppfattat? 

Vi har försökt lika länge ser jag <3

Svar på tråden Försöker ni också bli gravida?