• Anonym (..)

Min man vill inte veta av mig..

.. på något plan. Han menar att bara mina andetag stör honom. Utöver att jobba hemifrån försöker jag städa, lagar mat, tvättar, hjälper med barn. Men enligt honom tror jag bara att jag är så jävla bra, att jag egentligen är elak mot honom. Jag är så förvirrad för jag vet att han har rätt någonstans då jag känt så hela mitt liv och alla tagit avstånd från mig.

Han vill inte heller ha samlag. Jag har försökt med ALLT. Berättar om att jag vill göra sådant vi gjort massor med gånger innan, men han bara kollar äcklandes på mig och påpekar hur vidrigt det jag vill är. Han har även börjat kommentera att sättet jag rör honom på är obehagligt och konstigt, fastän jag gjort så i flera år och han gått igång på det tidigare. Tar initiativ hela tiden och försöker inte alltid med samlag, jag kan bara mysa med honom också. Då kan jag ha huvudet på hans mage och titta upp mot honom och säga att han är världens vackraste man och att jag älskar honom. Då blir han arg och fräser mot mig att jag alltid är I hans ansikte och så jävla tjatig - att jag ska låta han kolla på film ifred.

Tycker synd om mina barn som ska växa upp med mig som är så hemsk och inte ens fattar det själv  men alla andra gör det. 

Ville bara prata ut, ingen direkt fråga... kanske lite reflektioner från någon som varit i liknande oavsett part?

Skilsmässa är ett faktum, det vet jag. Känns bara ensamt då jag vet att jag kommer vara ensam hela mitt liv pga mitt beteende.

• Svar på tråden Min man vill inte veta av mig..
  • Anonym (autisten)
    Anonym (V) skrev 2022-01-27 14:48:40 följande:
    Det här måste du utveckla och vara helt ärlig annars är det omöjligt att ge dig råd. Vad har personerna som tagit avstånd från dig sagt? Vad tror du helt ärligt att det handlar om?

Det är mycket märkligt om alla i din närhet har tagit avstånd från dig. Det måste finnas en förklaring och om det gäller alla så är ju du den gemensamma nämnaren. 
    Jag tänker att det kanske handlar om någon form av autismdrag om det är så att TS är den gemensamma nämnaren. Men TS nämner också att maken rubbar hennes verklighetsuppfattning, så det kan lika gärna vara där problemet ligger.

Jag har sett folk tidigare som får problem med kontakt i sin sociala omgivning p.g.a. autismdrag som gör det svårt att förstå inte bara sig själv utan också andra. Det är heller inte alltid så lätt att veta hur man "bör" bete sig och inte. Men jag är förstås färgad av att jag själv är autistisk.
  • Anonym (I)

Men vad fan, vad är det för en typ du är tillsammans med? Du måste bort från honom och det är så snabbt som möjligt. Han verkar vara den det är fel på, inte du. Han mosar ditt självförtroende, och det har han ingen som helst rätt att göra. Usch vilken typ. Ta hand om dig och vet att du förtjänar bättre <3 

• Tom Araya
    Anonym (..) skrev 2022-01-27 14:26:04 följande:
    Han menar att jag alltid är arg och irriterad, att jag hånar honom, att jag bara klagar.. Jag har problem med hälsan i dagsläget och med tanke på att jag far runt i huset som jag gör om dagarna så visst kan jag vara irriterad. Men jag blir det för att jag känner inget blir gjort annars...

Han säger att jag ljuger om allt jag säger och gör, vilket rubbar min verklighetsuppfattning. Jag vet inte riktigt vad som hänt och inte, vilken version som är sann. Det har även min mamma och andra i min närhet sagt till mig under hela min uppväxt.

Han säger att jag kommer fortsätta förstöra andras liv om jag inte ändrar mig. Jag tänker att just för att andra sagt det också så måste det ju va sant. Kan inte vara en slump att alla i min närhet tycker det? 

Behöver söka hjälp.
    Så du vet inte själv om det du säger är sant eller inte?
  • Anonym (I)
    Tom Araya skrev 2022-01-27 15:18:20 följande:
    Det låter som gaslighting. Mitt ex anklagade mig för att ljuga och dölja saker så mycket att jag till slut började tvivla på mitt eget sinne. Det började kännas som att jag ljög, fast jag inte gjorde det. Jag började bete mig som att jag dolde saker, fast jag inte gjorde det. Jag blev rädd för att tänka för att det kändes som att han läste mina tankar, och att de var FEL, och han skulle straffa mig för det. Mycket obehagligt. 
  • Anonym (Hmm)

För det första så måste ni ta ut skilsmässa.

För det andra så är det svårt att veta om din man gaslightar dig eller om det han säger är sant. Men i och med att flera andra säger samma sak så kan det absolut ligga någonting i det. Oavsett så är det en bra idé att söka hjälp, någon som vill ditt bästa och som vågar säga den fula sanningen, oavsett hur sanningen ser ut.

Har du någon som du litar på med hela ditt hjärta, som vågar berätta sanningen hur den än ser ut?

• Anonym (..)
    Anonym (V) skrev 2022-01-27 14:48:40 följande:
    Det här måste du utveckla och vara helt ärlig annars är det omöjligt att ge dig råd. Vad har personerna som tagit avstånd från dig sagt? Vad tror du helt ärligt att det handlar om?

Det är mycket märkligt om alla i din närhet har tagit avstånd från dig. Det måste finnas en förklaring och om det gäller alla så är ju du den gemensamma nämnaren. 
    Jag har haft perioder där jag varit deppig och det har viftats bort med "vad har du att vara nere över?", när det hänt mycket i mitt liv jag inte berättat för någon. Detta av familj. Men när min mammas väninnors döttrar haft det svårt har hon googlat runt och letat efter hjälp för dem. Så jag har helt enkelt varit för störd och därför har man tagit avstånd från mig, för att jag mått dåligt utan anledning (enligt dem).
  • Anonym (..)
    Tom Araya skrev 2022-01-27 15:18:20 följande:
    Jo alltså det är svårt att förklara.. Jag vet vad jag respektive han säger, men sen börjar han citera mig med helt omgjorda meningar fastän jag då är 100 procent säker på inte stämmer. Men hans reaktion när jag påpekar att han vrider och vänder på mina ord, gör att jag betvivlar min sanning. Förlåt om det blev virrigt.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (..) skrev 2022-01-27 16:04:07 följande:
    Jag har haft perioder där jag varit deppig och det har viftats bort med "vad har du att vara nere över?", när det hänt mycket i mitt liv jag inte berättat för någon. Detta av familj. Men när min mammas väninnors döttrar haft det svårt har hon googlat runt och letat efter hjälp för dem. Så jag har helt enkelt varit för störd och därför har man tagit avstånd från mig, för att jag mått dåligt utan anledning (enligt dem).

Jag tror att det snarare är så att du är van vid att bli illa behandlad och därför såg din man att du var ett lätt offer. Du accepterade hans dåliga beteende där andra med en bättre självkänsla hade sprungit åt andra hållet. 

Du behöver lämna din man och gå i terapi. Du behöver lära dig att älska dig själv och ta hand om dig själv. 

• Anonym (I)
    Anonym (..) skrev 2022-01-27 16:07:24 följande:
    Jo alltså det är svårt att förklara.. Jag vet vad jag respektive han säger, men sen börjar han citera mig med helt omgjorda meningar fastän jag då är 100 procent säker på inte stämmer. Men hans reaktion när jag påpekar att han vrider och vänder på mina ord, gör att jag betvivlar min sanning. Förlåt om det blev virrigt.
    Mitt ex gjorde sådär. Typisk gaslighting. Jag känner inte dig och vet inte mer än vad som står i den här tråden men jag kan nästan garantera dig att det inte är dig det är fel på. Tro inte på all hans skit. Och läs på om narcissism för att se om det stämmer in på honom. 
  • Glitzz

Jag vet precis vad som hänt. Din man har drabbats av "Ove-syndromet" tänk dig surgubben i filmen "en man som heter Ove". Det har hänt mig också med min sambo. Dom börjar hata allt och alla och dom är sura varje morgon och minsta lilla förstör hela deras dag och det är som att ha en sur, negativ, tonåring hemma. Sköter man hela hemmet så ska man minsann veta att "man minsann inte är så duktig", allt för att han vill att man ska vara lika miserabel som han. 

Jag vill inte heller att mina barn ska se detta och jag planerar att lämna. Väntar bara på att jag ska få ett jobb efter föräldraledigheten sen kan han vara sur och negativ för sig själv! Bye Bye!

Obs! Han är inte deprimerad, vi har haft detta snacket flertalet gånger och han vägrar all form av hjälp så ja han har bara blivit en sur gubbjävel helt enkelt

• Anonym (autisten)
    Då tar jag då rakt tillbaka allt jag skrev om autism. Du mår dåligt för att din krets inte tar ditt mående på allvar. Sök terapi för detta är mitt råd, det hjälper att prata med någon som lyssnar och det låter som att du tyvärr inte har det bland dina närmaste.
  • Glitzz
    Gaslighting och psykisk misshandel samt manipulation. Min sambo har också gjort liknande emellanåt. Jag har börjat spela in på mobilen (det vet inte sambon) när vi har allvarligare konversationer, just för att han inte ska kunna förvränga mina ord.
  • Anonym (V)
    Vad menar du med störd? Du skrev att alla i din omgivning har tagit avstånd från dig. Är det fler än din mamma?
  • Anonym (LN)

Hans beteende är definitivt inte normalt, det han utsätter dig för är klockren psykisk misshandel!
    Det går inte att förändra människor (narcissister) som beter sig på detta sätt.
    Vill du att barnen ska växa upp och behöva se den sk*ten?
    För deras och din egen skull, lämna honom.

• Tom Araya
    Det låter som att han gärna gör illvilliga tolkningar. Han kanske känner behov av att skuldbelägga någon (dig).
Svar på tråden Min man vill inte veta av mig..