• Lillan2022

    Ivf gravid

    Hej! Är det någon som just nu håller på med ivf och vill följas åt? 


    jag håller på med ivf och är just nu på ruvdag 7 efter min 3e instättning och missfall i december. 


    testade mig idag på kvällen och fick ett väldigt väldigt svagt plus så nu håller jag alla tummar och tår.
    hur ser eran resa ut? Någon som ruvar just nu? ?? 

  • Svar på tråden Ivf gravid
  • Kallamakka
    Emma1b skrev 2022-02-05 11:35:06 följande:

    Kallamakka, vilken jävla resa ni varit igenom!! Så ni fick ingen förklaring alls till det sena missfallet? Ett tidigt missfall är hemskt, men jag gissar att ett sent måste vara betydligt värre, då är det ju på riktigt en liten bebis. Det skär i hjärtst att tänka på vad ni måste gått igenom...Har du fått stöd att bearbeta det? Håller alla tummar det går vägen denna gång! Hur långt gången är du nu? Jag är i vecka 5+6 idag, och tiden går med snigelfart!! Och kag gisdar att du inte kommer kunna andas ut förrän efter RUL? Min mållinje är vecka 12, bara det känns som en evighet!

    Har ni sett carina bergs serie "var fan är storken"? Jag grät genom hela serien, strecksåg den direkt efter mitt MA, men det var så skönt att få känna att man inte är ensam i den här kampen.


    Halloj!
    Ja det har varit onödigt många olyckliga händelser, hade gärna sluppit dem. Det är som du säger -sjukt jobbigt att ligga inne och föda ut ett barn som är dött, händelsen var minst sagt traumatisk. Och som du säger, en liten liten bebis. Men jag och sambon fick bra samtalsstöd via försäkringen och den har vi använt.  Och idag är det okej. Han hade många missbildningar och hade inte överlevt, det var olyckligt att de missade det på kub. Så ja, jag har väl inte så stort förtroende för varken kub eller rul. Vet nog inte när man kommer pusta ut denna gång. Vill såklart, men det kan sitta långt inne har nog sett alla IVf program, finns ju även en dansk variant. De är superbra! 

    Jag är 5+1 idag. Hur mår du? Själv är jag lite trött och har konstant molvärk mer eller mindre. 
  • Emma1b

    Ja man får ju verkligen ett sug att kasta sig över sllt som har med ivf att göra, men den danska har jag inte sett än. Var den också bra?

    Jag är på 6+0 idag. Varje gång jag går in i en ny vecka känns det som ett litetlitet steg i rätt riktning! Igår fick jag igen en liten miniblödning, tror dock det är lutinus som retar mina slemhinnor. Tar du också lutinus? Och nu har det slutat, så blödningen i sig gör mig inte mer orolig än övrigt. Fast det säger ju inte mycket :)

  • Kallamakka
    Emma1b skrev 2022-02-06 12:26:20 följande:

    Ja man får ju verkligen ett sug att kasta sig över sllt som har med ivf att göra, men den danska har jag inte sett än. Var den också bra?

    Jag är på 6+0 idag. Varje gång jag går in i en ny vecka känns det som ett litetlitet steg i rätt riktning! Igår fick jag igen en liten miniblödning, tror dock det är lutinus som retar mina slemhinnor. Tar du också lutinus? Och nu har det slutat, så blödningen i sig gör mig inte mer orolig än övrigt. Fast det säger ju inte mycket :)


    Jag tycker den danska var bättre, kolla in den! Den hette nåt liknande som den svenska, minns inte exakt nu.

    Helt rätt tänkt, varje vecka är en bit på vägen. Jag tog cyclogest men skulle sluta på testdagen, fick en liten brun flytning ruvardag 5, annars har det varit fritt från blödningar denna gång. Det är väldigt vanliga biverkningar så du gör nog rätt i att inte bry dig så mycket. Ska du ta dem fram till ultraljudet? 
  • Emma1b

    Ja 3 gr/dag till vul, sen skulle jag få ett uttrappningsschema. Ska bli så skönt attslippa litinusflytningarna! Och med dem förhoppningsvis blödningarna. Just nu kämpar jag med ett vedervärdigt illamående. Det är så segt och får tiden att gå ännu saktare!! Hur mår du?

  • Anonym (Kisse)

    bara jag som märker ?plsnerar barn? trådarna minskat i februari ?

  • Kallamakka
    Emma1b skrev 2022-02-12 18:53:47 följande:

    Ja 3 gr/dag till vul, sen skulle jag få ett uttrappningsschema. Ska bli så skönt attslippa litinusflytningarna! Och med dem förhoppningsvis blödningarna. Just nu kämpar jag med ett vedervärdigt illamående. Det är så segt och får tiden att gå ännu saktare!! Hur mår du?


     Jag förstår att du längtar tills lutinus inte behövs mer jag hade också jätte jobbigt med flytningar när jag använde lutinus. Det vart en sån skillnad när jag fick byta till cyclogesten istället. Undrar dock varför man ibland får sluta på testdagen och ibland inte? Vet du? 

    Vad jobbigt att må så illa! Peppar peppar, det börjar stegra i illamåendet här också. Har inte behövt spy än, men med bottenlös mage och konstant hunger så försöker jag få i mig nåt litet för att hålla illamåendet borta. För mig blir det så illa att jag sitter och sväljer och tar djupa andetag i hopp om att det försvinner. Bar också väldigt ömma bröst som gör ont så fort nåt slår mot dem. Men det är roligt! Jag fick komma på ultraljud i torsdags (5+5) då såg hon hjärtat som slog och då fick vi bekräftat att allt är okej just nu, vilket bidrog till mindre oro. Har ultraljud igen kommande torsdag, och torsdagen efter på kliniken. Känns jättebra med små "andningshål" såhär i början då man får checka av lite.  
  • Emma1b

    Hur går det för dig? Är det imorgon du gar vul? Jag har nästa vul 2 mars,känns evighetslångt bort. Och illamåendet hänger i, är så less på att inte kunna göra något, att bara ligga i soffan och försöka få tiden att gå....

  • Kallamakka
    Emma1b skrev 2022-02-23 21:10:07 följande:

    Hur går det för dig? Är det imorgon du gar vul? Jag har nästa vul 2 mars,känns evighetslångt bort. Och illamåendet hänger i, är så less på att inte kunna göra något, att bara ligga i soffan och försöka få tiden att gå....


    Det går framåt. Tycker graviditetstecknena skenar upp och ner, vill gärna ha det konstant lika så jag inte får för mig en massa, he he. Men inatt har man inte sovit mycket. Sjukt nervös!! Hade noll ork i förra veckan jag också, tyckte jag var mest hungrig eller illamående hela tiden. Men som sagt, lugnare med det nu. Låter däremot som om du har det tufft! Inte roligt, förhoppningsvis det bättre för dig i vecka 12! Annars får man ta i med alla medel och hockuspockus kanske. När har du tid för ultraljud igen, eller kanske något bm besök?
  • Emma1b

    Har bokat vul 2a mars och nipt 8 mars. Nästa tod hos bm var någonstans efter det. Du då?

  • Kallamakka
    Emma1b skrev 2022-02-24 12:59:12 följande:

    Har bokat vul 2a mars och nipt 8 mars. Nästa tod hos bm var någonstans efter det. Du då?


    Okej! 2 mars är inte så långt bort. Om man väljer nipt, får man göra ultraljud då ändå? Eller är det någon annan anledning till att ni gör nipt? Är lite osäker på hur vi ska göra. Har fått 1:20000 på kub innan. Men födde ändå en gravt missbildad son, så jag har inte så mycket till övers för kub'en tyvärr. 

    Ultraljudet för mig gick bra idag! Första gången sambon fick komma med in på kliniken nånsin, det var roligt. Liten mätte exakt på dagen 7+6 och rörde sig lite för oss. Bf blev 7 oktober. Idag känns livet fantastiskt, vill så gärna att det fortsätter kännas såhär.
  • Lillan2022
    Kallamakka skrev 2022-02-24 15:49:51 följande:
    Okej! 2 mars är inte så långt bort. Om man väljer nipt, får man göra ultraljud då ändå? Eller är det någon annan anledning till att ni gör nipt? Är lite osäker på hur vi ska göra. Har fått 1:20000 på kub innan. Men födde ändå en gravt missbildad son, så jag har inte så mycket till övers för kub'en tyvärr. 

    Ultraljudet för mig gick bra idag! Första gången sambon fick komma med in på kliniken nånsin, det var roligt. Liten mätte exakt på dagen 7+6 och rörde sig lite för oss. Bf blev 7 oktober. Idag känns livet fantastiskt, vill så gärna att det fortsätter kännas såhär.
    Jag är tillbaka flera månader senare här, hur har det gått för er? Glad
  • Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-07-31 15:18:40 följande:
    Jag är tillbaka flera månader senare här, hur har det gått för er? Glad
    Åh hej! Med mig är det fin fint, och med bebis likaså. I skrivandets stund är jag gravid i vecka 31 och bebis är en väldigt livlig krabat som har som största intresse att sparka mig på revbenen. Men jag bara njuter. Hur har det gått för er? Och det blev en ny stimulering gissar jag? 
  • Lillan2022
    Kallamakka skrev 2022-08-02 08:20:34 följande:
    Åh hej! Med mig är det fin fint, och med bebis likaså. I skrivandets stund är jag gravid i vecka 31 och bebis är en väldigt livlig krabat som har som största intresse att sparka mig på revbenen. Men jag bara njuter. Hur har det gått för er? Och det blev en ny stimulering gissar jag? 

    Åh då är det inte många veckor kvar för dig Glad
    har du mått bra under hela tiden eller hur har du känt dig? haha kan tänka mig att revbenen inte är supersköna.. 

    för mig går det bra, der blev en ny stimulering & jag fick frågan om att sätta in två embryon för att jag haft det svårt och att det tagit ett par år utan att något hänt, med risk för att bli gravid med tvillingar. 


    villet jag blev, så nu är jag i vecka 15 med tvillingar, allt hittills har gått väldigt bra, har inga direkta symtom och aldrig haft, mer än hunger och trötthet men annars mår jag hur bra som helst och bara vill att veckorna skall gå Glad

  • Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-08-02 12:12:47 följande:

    Åh då är det inte många veckor kvar för dig Glad
    har du mått bra under hela tiden eller hur har du känt dig? haha kan tänka mig att revbenen inte är supersköna.. 

    för mig går det bra, der blev en ny stimulering & jag fick frågan om att sätta in två embryon för att jag haft det svårt och att det tagit ett par år utan att något hänt, med risk för att bli gravid med tvillingar. 


    villet jag blev, så nu är jag i vecka 15 med tvillingar, allt hittills har gått väldigt bra, har inga direkta symtom och aldrig haft, mer än hunger och trötthet men annars mår jag hur bra som helst och bara vill att veckorna skall gå Glad


    Jag har mått toppen hela vägen, inga större problem med varken illamående eller fogar. Däremot verkar fogarna lite griniga nu så det vänder nog snart, hihi. Men det gör inget. 

    Så himla roligt! Och det var väl självklart att det skulle bli två efter allt det svåra stort grattis! Veckorna rullade sakta i början tyckte jag också men nu känns det som om man byter veckor hela tiden, så jag vill peppa dig till att det kommer upplevas så för dig med
  • Lillan2022
    Kallamakka skrev 2022-08-02 20:43:57 följande:
    Jag har mått toppen hela vägen, inga större problem med varken illamående eller fogar. Däremot verkar fogarna lite griniga nu så det vänder nog snart, hihi. Men det gör inget. 

    Så himla roligt! Och det var väl självklart att det skulle bli två efter allt det svåra stort grattis! Veckorna rullade sakta i början tyckte jag också men nu känns det som om man byter veckor hela tiden, så jag vill peppa dig till att det kommer upplevas så för dig med

    Gud vad skönt att du mått så bra! Glad


    tack så mycket, det blir nervöst med två men så himla kul samtidigt! Ja jag hoppas det går fortare Sen för nu går allting otroligt långsamt här? haha 

Svar på tråden Ivf gravid