• Kvinna00

    Fadern vill göra abort

    Jag är 37 år och har sedan tidigare inga barn men vill ha i framtiden .

    har träffat en och samma man i 6 år , vi har haft skyddat sex fram tills juni 2021. Jag har sagt till mannen att han bör ha kondom då han sällan avbryter samlaget i tid alt inte bryr sig utan kommer i mig. Han vägrar använda kondom då det inte är skönt för honom osv .

    han har barn sedan innan men har sagt att han vill inte ha nu men på sikt med mig. Han kan inte ha ?barn just nu? - enligt honom själv för att det skulle förstöra hans liv.

    skulle Någon av er göra en abort med tanke på min ålder osv? 

  • Svar på tråden Fadern vill göra abort
  • Anonym (Linda)
    Anonym (J) skrev 2022-02-01 15:18:37 följande:

    Jag tror inte ett ögonblick på att han kommer vilja skaffa barn med dig om några år.


    Nej, han förhalar det hela tills det är försent. Han är förmodligen medveten om att chansen att bli gravid som 40 åring är mycket låg och där är TS snart.

    skitstövel som slösar TS tid
  • Anonym (XXX)

    Nej, är man som kvinna 37 år och barnlös, då finns det inget att vänta på mera. Och särskilt inte när man redan har en bulle i ugnen. Om du skulle ta bort den nu, och sedan försöka igen om två eller tre år, när det troligen är för sent, så skulle du få ångra dig grymt! Gör inte det mot dig själv!

    Dessutom verkar den här mannen så velig, att du inte alls kan vara säker på att han kommer att bli redo att försöka, medan du har någon möjlighet alls kvar. Det troliga är att han inte vill, att ni blir osams om detta, du står ensam - och har nästan ingen tid alls kvar att träffa någon ny och bygga upp ett förhållande. 

  • Matilda03

    Nej jag hade inte gjort abort!  37 år och gravid med första barnet, jag hade sett det som en gåva om jag nu ville ha barn. 

    Håller med andra om att han säkert inte ens vill ha barn om några år heller, för så dum kan han ju inte va o tro att det blir lätt då. Jag hade bara försökt skita i honom o tagit hand om barnet själv om han nu vägrar ta nåt ansvar. 

  • Anonym (Nej)

    Nej jag skulle va glad att jag va gravid o tänka att det va på sluttampen. 

    Tröttsam kille låter det som. Jag har också kontakt med en sån där velig en, som tur är har jag redan barn sen tidigare, annars hade jag blivit tokig på honom.  

  • Anonym (K)
    Aliona skrev 2022-01-31 20:31:08 följande:

    Ja, jag hade gjort abort. Inte för att tillmötesgå mannen som uppenbarligen är en idiot då han vägrar skydd trots att han inte vill ha barn, utan för att jag vill att mitt barn ska vara önskat av båda föräldrar. Du kan så klart hoppas att han kommer att ångra sig och ta sitt ansvar när barnet väl kommer, men det finns det inga som helst garantier. Det är minst lika troligt att du föder ett barn som får leva med att pappan inte vill ha med henom att göra. 


    Det innebär inte per automatik att barnet får ett dåligt liv.
    Många växer upp utan en närvarande far och inte önskar att de aldrig föddes på grund av detta.

    Och alla får inte ett lyckligt och bra liv heller även om de växer upp med en mamma och pappa som bor ihop och ville skaffa barn.

    Livet är inte så enkelt?

  • Anonym (XXX)
    Aliona skrev 2022-01-31 20:31:08 följande:

    Ja, jag hade gjort abort. Inte för att tillmötesgå mannen som uppenbarligen är en idiot då han vägrar skydd trots att han inte vill ha barn, utan för att jag vill att mitt barn ska vara önskat av båda föräldrar. Du kan så klart hoppas att han kommer att ångra sig och ta sitt ansvar när barnet väl kommer, men det finns det inga som helst garantier. Det är minst lika troligt att du föder ett barn som får leva med att pappan inte vill ha med henom att göra. 


    Fast det här barnet FINNS ju redan. Det får inte en chans till, då det får börja sin utveckling om igen, och födas i en underbar kärnfamilj med mamma, pappa, bror och syster. Det här är det livet det får, och det är först och främst TS som avgör hur det livet ska bli. Det finns mycket värre öden. Och pappan FINNS ju i alla fall, NÅGON kontakt kommer det säkert att bli med honom och hans släkt! Tänk så många barn som föds nu, som inte ens vet vem pappan är! IVF-barn, och fall där mamman inte haft koll på vem hon legat med alls, på fyllan och villan. 
  • Dennadagdettaårdennastund
    Anonym (K) skrev 2022-02-02 15:55:00 följande:

    Det innebär inte per automatik att barnet får ett dåligt liv.
    Många växer upp utan en närvarande far och inte önskar att de aldrig föddes på grund av detta.

    Och alla får inte ett lyckligt och bra liv heller även om de växer upp med en mamma och pappa som bor ihop och ville skaffa barn.

    Livet är inte så enkelt?


    Så kloka ord, bra!!
  • Dennadagdettaårdennastund
    Anonym (XXX) skrev 2022-02-03 06:03:44 följande:
    Fast det här barnet FINNS ju redan. Det får inte en chans till, då det får börja sin utveckling om igen, och födas i en underbar kärnfamilj med mamma, pappa, bror och syster. Det här är det livet det får, och det är först och främst TS som avgör hur det livet ska bli. Det finns mycket värre öden. Och pappan FINNS ju i alla fall, NÅGON kontakt kommer det säkert att bli med honom och hans släkt! Tänk så många barn som föds nu, som inte ens vet vem pappan är! IVF-barn, och fall där mamman inte haft koll på vem hon legat med alls, på fyllan och villan. 
    Ja precis, sant! Inlägget (du citerade) låter så otroligt fördomsfullt! Att det måste vara på ett sätt föratt lycka ska kunna finnas! Och precis som du säger gifta par som är överens om barn är ingen garanti för en lycklig barndom!
  • Anonym (...)

    Du är 37, ni har varit ett par i 6 år, och han vill vänta... På vad då, undrar jag? Och helt ärligt, han är både korkad och okänslig, och du har tillåtit det genom att bli gravid då han inte vill använda kondom?! Varför ens riskera att bli gravid med en sådan man?

  • Anonym (3-barnsmamma)
    Anonym (...) skrev 2022-02-03 19:01:24 följande:

    Du är 37, ni har varit ett par i 6 år, och han vill vänta... På vad då, undrar jag? Och helt ärligt, han är både korkad och okänslig, och du har tillåtit det genom att bli gravid då han inte vill använda kondom?! Varför ens riskera att bli gravid med en sådan man?


    Lägg skulden där den hör hemma, dvs på mannen! Vet man att någon önskar barn och inte skyddar sig ser man till att skydda sig själv. Väljer man aktivt bort kondom och dessutom sprutar i så blir kvinnan troligen gravid med tiden. Att han sedan vill abort är inget som ts ska ha skulden i. Abort är inget preventivmedel som många män verkar tro.. 
  • KlasG82

    Jag tycker du ska göra som du vill men ställ dig frågan, är en människa som han en person du vill ha barn med?

    Han vet hur barn blir till, använder inte kondom avbryter inte i tid och sen skyller på dig. Släng ut honom. 

Svar på tråden Fadern vill göra abort