Boka abort eller inte....
Jag är 31 år och varit med min sambo I tre år. Förlovade. Allt okej.
Vi har haft oskyddat ett bra tag men blev aldrig gravid förutom ett utomkvedskap. Åt även tabletter som stimulerade ägglossningen. Sen kom det en period där jag slutade med dem, vi bråkade ganska ofta ( han brukar alltid skrika och göra en dramascen av allt ) medan jag vill prata om det, lösa och gå vidare. Sen slutade vi ha sex ofta och jag skrev in mig i skola för läsa upp något ämne för kunna utbilda mig efter det, vi hade företag hemma men jag vill ha eget jobb där man slipper bråka hela tiden och göra allt som han vill.
För övrigt är han väldigt snäll och hjälper till. Men hans temperament är väldigt hetsigt. När jag minst anade blev jag gravid. Vissa stunder kändes bra men jag tror jag vill göra abort. Dels för vi har ingen ordentligt ekonomi, jag kommer knappast få ut en föräldrapenning, vill ta tag I mitt liv med plugg ich jobb och just det att min sambo kan flippa på ingenting. Om hundarna reagerar så kommer ju barnet med göra det. Jag vill vara smart och vill förmodligen vänta och se hur det blir i framtiden. Men jag ringer till gyn och bokar ultraljud, andra sekunden avbokar och bokar abort Sen åter igen samma sak. Jag har fastnat och nehöver era råd och tips. Jag är så kluven.