• Anonym (Ungochdum)

    Kollega gör mig galen

    Hej! 
    Jo jag har fallit för en kollega som är 45 år (jag är 27) och tänker på henne väldigt mycket. Hon är gift, har barn och hennes man är snickare. 
    Jobbar på ett mindre kontorsjobb med 10 anställda och vet inte om jag inbillar mig men känns som när jag tittar på henne så ser jag in i hennes ögon och jag ser att hon kollar in i mig, hon rör sina händer mot lårbenen och kollar ca 1-3 sekunder och fixar lite kläderna. 
    Vi pratar dock som kollegor och släppt lite långsökta komplimanger som ?du känns som 20 åring, enkel och prata med?. Dock inte närgångna eller så, hon tycker jag är en empatisk och klok person men aldrig kommenterat mitt yttre liksom. 
    Hur skulle ni tolka det? 
    Vi har egna kontorsrum så inte så lätt att bara stötta på varandra. 
    Min fråga är hur ska jag gå vidare? Vill så gärna bara få de ur mig men då skulle det bli för pinsamt?  
  • Svar på tråden Kollega gör mig galen
  • Anonym (Jeff)
    Anonym (Nono) skrev 2022-02-03 10:28:18 följande:

    Säger bara stopp. Varit där. En ung kille på min dåvarande arbetsplats började ge mig mer uppmärksamhet än som kollega. Jag hade det jobbigt hemma och föll för smickret. Vart en affär som urartade helt. Skilsmässa på det. Så nej, låt henne vara.


    Exakt.
    Män bör inte ta såna initiativ med kvinnor på jobbet.
    Inte ens om hon är singel.
  • Anonym (Jeff)
    Anonym (Ghost) skrev 2022-02-03 09:04:04 följande:

    Du inbillar dig. Att hon plockar med kläderna är antagligen för att hon blir nervös av att du stirrar på henne.


    Korrekt.
    Kvinnor är på jobbet för att jobba.
    Och känner sig besvärade av närmanden från män som inbillat sig saker.
  • Tukt
    Anonym (Trivselspridare) skrev 2022-02-03 13:48:17 följande:
    Herregud vad du överdriver. Mer sex till folket behövs. Hennes man får väl se till att hon är nöjd, annars är det väl helt naturligt att hon vill ha förströelse vid sidan om.
    Överdriver och överdriver... Kan ju vända på det och säga att du uppvisar ett oerhört omogen attityd till relationer.
    En person skriver här för han vill ha stöd och hjälp. Ditt förslag är att han ska släppa alla spärrar och därmed dra in fler personer i en otrohetsaffär som med stor sannolik kommer drabba en hel familj.
    Familjen, vare sig  make eller barn har haft någon chans att få välja. Och hon kanske var fullt nöjd redan innan.
    Och en relation är liksom ingen tävling i att hela tiden gör den andra nöjd.
    Det är INTE en förströelse att vara otrogen, det är hjärtlöst och egoistiskt. Sedan kan det såklart hända ändå. 
  • Anonym (Trivselspridare)
    Tukt skrev 2022-02-03 14:39:10 följande:
    Överdriver och överdriver... Kan ju vända på det och säga att du uppvisar ett oerhört omogen attityd till relationer.
    En person skriver här för han vill ha stöd och hjälp. Ditt förslag är att han ska släppa alla spärrar och därmed dra in fler personer i en otrohetsaffär som med stor sannolik kommer drabba en hel familj.
    Familjen, vare sig  make eller barn har haft någon chans att få välja. Och hon kanske var fullt nöjd redan innan.
    Och en relation är liksom ingen tävling i att hela tiden gör den andra nöjd.
    Det är INTE en förströelse att vara otrogen, det är hjärtlöst och egoistiskt. Sedan kan det såklart hända ändå. 
    Det där stämmer ju inte alls. Maken har visst fått chans att välja. Som jag skrev, mannen får se till att hon är nöjd. Det är liksom inte rocket science att märka om din kvinna vill ha sex med dig, du uppvaktar henne på rätt sätt. Då har du rätt att kräva trohet. Men sitt som en pösmunk i soffan med burköl framför fotbollen så får du räkna med att hon gör något åt saken. Annars är man ju bara dum.
  • Anonym (galen)
    Anonym (Trivselspridare) skrev 2022-02-03 14:46:39 följande:
    Det där stämmer ju inte alls. Maken har visst fått chans att välja. Som jag skrev, mannen får se till att hon är nöjd. Det är liksom inte rocket science att märka om din kvinna vill ha sex med dig, du uppvaktar henne på rätt sätt. Då har du rätt att kräva trohet. Men sitt som en pösmunk i soffan med burköl framför fotbollen så får du räkna med att hon gör något åt saken. Annars är man ju bara dum.
    Och menar du på fullt allvar din partner måste hålla dig jättenöjd 24/7 året runt för annars är det helt ok för dig att knulla någon annan och då är allt såklart din partner fel som inte höll dig konstant glad, du har ingen som helst ansvar för hur du väljer att hantera ditt missnöje?... snacka om att göra det lätt för sig själv Drömmer

    Nä det är ju inte rocket science, Vuxna människor löser problem genom att prata med varandra inte genom att sura och protestknulla någon annan bakom ryggen på sin partner.

    Ja man är onekligen väldigt dum om man inte klarar av att hantera missnöje, frestelser eller vad det nu kan vara på ett bättre sätt. Och lösningen är då att jobba med sig själv, mogna och växa som människa, inte fortsätta vara dum och skylla det på någon annan.
  • Anonym (Trivselspridare)
    Anonym (galen) skrev 2022-02-03 16:21:21 följande:
    Och menar du på fullt allvar din partner måste hålla dig jättenöjd 24/7 året runt för annars är det helt ok för dig att knulla någon annan och då är allt såklart din partner fel som inte höll dig konstant glad, du har ingen som helst ansvar för hur du väljer att hantera ditt missnöje?... snacka om att göra det lätt för sig själv Drömmer

    Nä det är ju inte rocket science, Vuxna människor löser problem genom att prata med varandra inte genom att sura och protestknulla någon annan bakom ryggen på sin partner.

    Ja man är onekligen väldigt dum om man inte klarar av att hantera missnöje, frestelser eller vad det nu kan vara på ett bättre sätt. Och lösningen är då att jobba med sig själv, mogna och växa som människa, inte fortsätta vara dum och skylla det på någon annan.
    Jag har jobbat med mig själv. Jag njuter. Han kan sitta kvar där framför tv:n och tjocka till sig. Han vill ändå inte göra nåt annat. Betalar han räkningarna räcker det för mig.

    Problem solved.
  • Tukt
    Anonym (Trivselspridare) skrev 2022-02-03 14:46:39 följande:
    Det där stämmer ju inte alls. Maken har visst fått chans att välja. Som jag skrev, mannen får se till att hon är nöjd. Det är liksom inte rocket science att märka om din kvinna vill ha sex med dig, du uppvaktar henne på rätt sätt. Då har du rätt att kräva trohet. Men sitt som en pösmunk i soffan med burköl framför fotbollen så får du räkna med att hon gör något åt saken. Annars är man ju bara dum.
    Vad är det som säger att mannen sitter som en pösmunk i soffan? Det vet varken du eller jag något om. Det är bara ett resonemang från din sida för att rättfärdiga ett egoistiskt och hänsynslöst beteende som till och med TS ställer sig frågande inför.
  • KimLinnefeldt

    Ta små, små steg. Ställ dig närmare. Säg att hon luktar gott. Ta bort ett inbillat hårstrå från hennes axel. Gör något för henne, något vänligt och uppmärksamt. 

    Då märker du om om verkar intresserad, och du får testa hur långt du faktiskt vill gå.

    Flörta bör man, annars dör man. Men sen måste man inte - som flera här påpekat - gå hela vägen.

  • Anonym (A)
    Anonym (Ghost) skrev 2022-02-03 09:04:04 följande:
    Du inbillar dig. Att hon plockar med kläderna är antagligen för att hon blir nervös av att du stirrar på henne.
    Så kan det vara
  • Anonym (Bra tänkt)
    KimLinnefeldt skrev 2022-02-03 16:52:46 följande:

    Ta små, små steg. Ställ dig närmare. Säg att hon luktar gott. Ta bort ett inbillat hårstrå från hennes axel. Gör något för henne, något vänligt och uppmärksamt. 

    Då märker du om om verkar intresserad, och du får testa hur långt du faktiskt vill gå.

    Flörta bör man, annars dör man. Men sen måste man inte - som flera här påpekat - gå hela vägen.


    Bra idé. Känn av läget. Det kan ju faktiskt vara så att hon har det
    jättedåligt hemma.
Svar på tråden Kollega gör mig galen