• Piggis

Sertralin

Hej ! Har pga stark ångest blivit insatt på sertralin och sobril vid behov . Är så fruktansvärt nojjig att börja , mår riktigt dåligt på att ta tabletten och bli så ångestfylld och galen att jag typ hamnar på psyk och inte kan ta hand om familjen . Snälla söta dela med er av era erfarenheter ! Jag vill så gärna slippa denna ångest med hjärtklappning , yrsel , overklighetskänslor mm men oron att bli värre får mig att avstå medicinering . Har tidigare provat cipralex men ångesten försvann inte helt på den ? tackSam för era svar // orolig mamma 

• Svar på tråden Sertralin
  • Madde 35

Håll ut <3 Jag har en kollega som började med sertralin och efter ca två veckor kände hon hur det vände och hon mådde mycket bättre än innan. Det är nu stor skillnad på hennes mående,  Det är en inkörsperiod men ha det med dig att kroppen måste ställa in sig. Försök att inte ha för mycket uppbokat när du börjar så du kan ta hand om dig själv i starten. Sätt ingen press på dig som kan öka din ångest ytterligare. Gå långa promenader, lyssna på den musik du tycker om, är den mat du tycker om, umgås med de du mår bra av. Andas? Det kommer gå bra <3 kram 

• Madde 35
    Piggis skrev 2022-02-03 14:49:13 följande:

Tack Madde för dina fina tips ! Kram 

Jag hoppas du mår bättre snart <3 
Svar på tråden Sertralin