Någon som nyligen haft covid som gravid och ovaccinerad?
Hej!
Någon som nyligen haft covid och är ovaccinerad, hur mådde ni? Vilken vecka var ni i och hur gick sjukdomsförloppet?
Dela gärna med er
Hej!
Någon som nyligen haft covid och är ovaccinerad, hur mådde ni? Vilken vecka var ni i och hur gick sjukdomsförloppet?
Dela gärna med er
Om man får blodförtunnande efter eller inte är individuellt. Inte heller något som har att göra med om man är gravid eller inte.
Anonym (1987) Trådstartaren: Det är för att det är omikronvarianten som dominerar och den ger milda syntom. De andra varianterna har varierat. Många blev rejält dåliga av den britiska mutation.
Anonym (1987) Trådstartaren: Det är för att det är omikronvarianten som dominerar och den ger milda syntom. De andra varianterna har varierat. Många blev rejält dåliga av den britiska mutation.
Är o v 25 nu. Hade covid för 3 veckor sen.
Feber första dygnet, sov mest hela tiden, mannen kom upp med minsta när denne behövde sova eller närhet från mamma. Andra-tredhe dygnet ont i kroppen och trött, huvudvärk. Sen 4-5dygnet bara tröttheten kvar. Har nu i efterhand fått väldigt tung andning. Har man ju ändå som gravid men kan inte ens ställa mig upp utan att bli andfådd. Inget som stör mig egentligen, bara att allt är lite extra tungt.
Så fick lindrigt ändå. Ingen hosta. Lite snuva som hänger i bara.
Glömde. Är i riskgrupp pga av fetma. Ej haft covid förut. Då va jag ändå gravid tidigare. Födde 202101.. så va mitt i skiten så att säga. Ej vaccinerad, kommer ej vaccinera mig.
Anonym (1987) Trådstartaren: Nej, om vlir dålig av covid har inget med om man är gravid eller inte. Egentligen inte heller om man är vaccinerad eller inte. Omikronvarianten är mild för (nästan) alla oavsett vaccinationsstus och oavsett km man är gravid eller inte. Även britiska varianten ka vara mild för många.
Dock är det generellt så att de flesta som är vaccinerade får milda symtomer alt inga symtomer av de flesta hittills kända covid-mutationerna.
Anonym (1987) Trådstartaren: Nej, om vlir dålig av covid har inget med om man är gravid eller inte. Egentligen inte heller om man är vaccinerad eller inte. Omikronvarianten är mild för (nästan) alla oavsett vaccinationsstus och oavsett km man är gravid eller inte. Även britiska varianten ka vara mild för många.
Dock är det generellt så att de flesta som är vaccinerade får milda symtomer alt inga symtomer av de flesta hittills kända covid-mutationerna.