• Anonym (1987)

Någon som nyligen haft covid som gravid och ovaccinerad?

Hej! 

Någon som nyligen haft covid och är ovaccinerad, hur mådde ni? Vilken vecka var ni i och hur gick sjukdomsförloppet?
    Dela gärna med er

• Svar på tråden Någon som nyligen haft covid som gravid och ovaccinerad?
  • Anonym (Preggo)
    katarina1988 skrev 2022-02-07 16:47:10 följande:
    Behöver alla ta blodförtunnande eller är det från fall till fall?
    Jag bor på Åland och här ger de till de flesta men inte alla. Vet inte hur de gör i Sverige. Kändes bara bra för min del att jag fick ta dem för att vara på den säkra sidan.
  • Norrut
    Melii skrev 2022-02-07 23:16:37 följande:
    Åå, så skönt att du fick den mildaste varianten. Behövde du ta blodförtunnande eller är det enbart personer som är i riskgrupp som får ta det?
    Nej jag behövde inte ta något. Var aldrig nån som sa något om det och nu har jag hunnit vara på ett par kontroller sen dess, tagit blodvärden och blodtryck och så, och allt har sett bra ut.
  • Anonym (1987)
    Norrut skrev 2022-02-08 16:22:16 följande:
    Nej jag behövde inte ta något. Var aldrig nån som sa något om det och nu har jag hunnit vara på ett par kontroller sen dess, tagit blodvärden och blodtryck och så, och allt har sett bra ut.
    skönt att allt gick så bra hos dig. Många skriver att de har haft samma förlopp som dig vilket betyder att man inte alls blir så sjuk som många säger, speciellt om man är ovaccinerad. Skönt att få läsa sådant med och inte enbart det värsta. 
  • EpicF

Om man får blodförtunnande efter eller inte är individuellt. Inte heller något som har att göra med om man är gravid eller inte. 

• EpicF

Anonym (1987) Trådstartaren: Det är för att det är omikronvarianten som dominerar och den ger milda syntom. De andra varianterna har varierat. Många blev rejält dåliga av den britiska mutation. 

• Anonym (1987)
    EpicF skrev 2022-02-08 17:21:21 följande:

Anonym (1987) Trådstartaren: Det är för att det är omikronvarianten som dominerar och den ger milda syntom. De andra varianterna har varierat. Många blev rejält dåliga av den britiska mutation. 

Menar du att det är så när man är gravid och får covid oavsett om man är vaccinerad eller inte? 
  • Anonym (V 25)

Är o v 25 nu. Hade covid för 3 veckor sen. 
    Feber första dygnet, sov mest hela tiden, mannen kom upp med minsta när denne behövde sova eller närhet från mamma. Andra-tredhe dygnet ont i kroppen och trött, huvudvärk. Sen 4-5dygnet bara tröttheten kvar. Har nu i efterhand fått väldigt tung andning. Har man ju ändå som gravid men kan inte ens ställa mig upp utan att bli andfådd. Inget som stör mig egentligen, bara att allt är lite extra tungt. 
    Så fick lindrigt ändå. Ingen hosta. Lite snuva som hänger i bara. 

• Anonym (V 25)

Glömde. Är i riskgrupp pga av fetma. Ej haft covid förut. Då va jag ändå gravid tidigare. Födde 202101.. så va mitt i skiten så att säga. Ej vaccinerad, kommer ej vaccinera mig. 

• EpicF

Anonym (1987) Trådstartaren: Nej, om vlir dålig av covid har inget med om man är gravid eller inte. Egentligen inte heller om man är vaccinerad eller inte. Omikronvarianten är mild för (nästan) alla oavsett vaccinationsstus och oavsett km man är gravid eller inte. Även britiska varianten ka  vara mild för många. 

Dock är det generellt så att de flesta som är vaccinerade får milda symtomer alt inga symtomer av de flesta hittills kända covid-mutationerna. 

• Anonym (1987)
    EpicF skrev 2022-02-08 21:46:35 följande:

Anonym (1987) Trådstartaren: Nej, om vlir dålig av covid har inget med om man är gravid eller inte. Egentligen inte heller om man är vaccinerad eller inte. Omikronvarianten är mild för (nästan) alla oavsett vaccinationsstus och oavsett km man är gravid eller inte. Även britiska varianten ka  vara mild för många. 

Dock är det generellt så att de flesta som är vaccinerade får milda symtomer alt inga symtomer av de flesta hittills kända covid-mutationerna. 

Tack för förklaringen! Varför jag undrar är då gravida räknas i riskgrupp men under den senaste månaden sedan omikron uppkom så har jag hört fler av mina bekanta/ vänner som är gravida både vaccinerade och fler av de ovaccinerade och de har inte haft några som helst problem. Lätt förkylda och lite ont i kroppen men inte mer än så, inget av det man läser och hör i media. 
  • EpicF
    Anonym (1987) skrev 2022-02-08 22:01:55 följande:
    Tack för förklaringen! Varför jag undrar är då gravida räknas i riskgrupp men under den senaste månaden sedan omikron uppkom så har jag hört fler av mina bekanta/ vänner som är gravida både vaccinerade och fler av de ovaccinerade och de har inte haft några som helst problem. Lätt förkylda och lite ont i kroppen men inte mer än så, inget av det man läser och hör i media. 
    Det är för omikron ger mildare symtom på (nästan) alla. Även ovaccinerade. Dock finns det alltid undantag men det är väldigt få som blir extremt dåliga.av omikron. 
  • Anonym (1987)
    EpicF skrev 2022-02-08 23:21:01 följande:
    Det är för omikron ger mildare symtom på (nästan) alla. Även ovaccinerade. Dock finns det alltid undantag men det är väldigt få som blir extremt dåliga.av omikron. 
    tack ännu en gång. Har läst fler av dina kommentarer kring ämnet och annat kopplat till hälsan och det känns som att du vet vad du pratar om. Känns skönt att få läsa något positivt med, inte enbart det värsta som kan ske. 
Svar på tråden Någon som nyligen haft covid som gravid och ovaccinerad?