• Elias21

    Personligassistent dygnspass

    Jag he sökt jobb som Personligassistent och de stod i annonsen att de mest är dygnspass. tex 12:00-12::00 dagen efter med sov jour.

    Till er som jobbar dygnspass med sovjour som personligassistent.

    Hur många pass i rad jobbar ni då?
    Hur känns de för er?
    Vad får ni i lön? 
    hur många pass i månaden?

    jobbar ni heltid?

    Har sökt inom Göteborgs kommun

  • Svar på tråden Personligassistent dygnspass
  • Elias21
    Anonym skrev 2022-02-07 22:18:25 följande:

    Usch, finns det risk att man måste torka bajs?


    Seriösa svar annars behöver du inte kommentera. Har man hjärta att finnas och ha ett meningsfullt arbete så är man beredd på de mesta
  • SofiaSamuelson89

    Hej! 


    jag jobbade dygn med sovande jour innan. Jag jobbade mellan 2-3 pass i veckan beroendes på om jag jobbade helgen eller inte. Dock så arbetade jag även som arbetsledare där så lönemässigt kan jag inte hjälpa dig. 

    Men en grundlön utan ob borde minst ligga på 145kr/h ink semesterersättning.  


    Hejhej
  • AndreaBD

    Jag jobbade såna pass när jag pluggade. Då körde jag två såna pass i månaden. Jag tyckte det var bra. Många timmar. Man är egentligen bara borta en dag, men får mer än två dagar betalt. Jag hade då turen att kvinnan som jag jobbade med sov många timmar. Så jag hann sova fullt tillräckligt och jag behövde aldrig gå upp på nätterna heller. 

  • Anonym (Dumma frågor får dumma svar)
    Anonym skrev 2022-02-07 22:18:25 följande:

    Usch, finns det risk att man måste torka bajs?


    Nä, den risken finns inte. Personer som behöver assistans är inga människor och har inte samma behov som alla andra människor. När det gäller personer som behöver assistans behöver man bara skaka av underkläderna, så är personen ren igen. 
  • Elias21
    AndreaBD skrev 2022-02-07 23:55:50 följande:

    Jag jobbade såna pass när jag pluggade. Då körde jag två såna pass i månaden. Jag tyckte det var bra. Många timmar. Man är egentligen bara borta en dag, men får mer än två dagar betalt. Jag hade då turen att kvinnan som jag jobbade med sov många timmar. Så jag hann sova fullt tillräckligt och jag behövde aldrig gå upp på nätterna heller. 


    Jobbade du för kommunen? ok, men då jobbade inte heltid
  • Anonym (Li)

    Jag jobbade dygnspass förut och vill göra igen! aldrig haft så mycket fritid och ork. Arbetade 2-3 pass i veckan

  • Elias21
    Anonym (Li) skrev 2022-02-08 06:01:02 följande:

    Jag jobbade dygnspass förut och vill göra igen! aldrig haft så mycket fritid och ork. Arbetade 2-3 pass i veckan


    Jobbade du heltid? Var de inom kommunen? lön?
  • AndreaBD
    Elias21 skrev 2022-02-08 01:39:55 följande:
    Jobbade du för kommunen? ok, men då jobbade inte heltid
    Inte för kommunen , nej. Det var ett assistansföretag. Nej, jag jobbade inte heltid utan bara 2 eller 3 pass i månaden. Jag pluggade ju heltid. 
  • Anonym (Li)
    Elias21 skrev 2022-02-08 07:13:18 följande:
    Jobbade du heltid? Var de inom kommunen? lön?
    Jag arbetade Heltid ja, tjänade bättre än jag gör nu. 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Li) skrev 2022-02-08 10:53:31 följande:
    Jag arbetade Heltid ja, tjänade bättre än jag gör nu. 
    Inom kommunen 
  • Elias21
    Anonym (Li) skrev 2022-02-08 10:54:01 följande:
    Inom kommunen 
    Jobbar du som personligassistans I privat företag nu?

    kan jag begära att Få 27000 i månaden?
Svar på tråden Personligassistent dygnspass