Stefan99 skrev 2022-02-10 11:50:58 följande:
Får jag inte jobbet på grund av min röst ??
Börjar fundera på om jag inte får jobb för att jag har en ganska knepig röst, lite monoton och ljus röst, svårt att höja tonläget då jag har ett litet talfel sedan födelsen.
Om man ska jobba med människor så måste man ha en bekväm röst, jag har aldrig varit bekväm i min egen röst.
Har börjat ge upp drömmen om det jobb jag vill ha, detta då arbetsgivarna inte verkar vilja gå vidare med mig, trots många intervjuer.
Mitt CV är uppenbarligen intressant men alla arbetsgivare verkar dra sig tillbaka efter 2 intervjuer.
Börjar som sagt fundera på om det har med min röst att göra för all tycker jag har ett intressant CV.
Jag antar att om du söker jobb på radio eller som röstboksinläsare kan det bli svårt. Eller vissa jobb på TV. Men annars lägger väl de flesta inte så stor vikt vid det, jag har träffat på människor i diverse jobb som haft ovanliga röster. Jag har haft en kollega som när han anställde en assistent, sa att han inte stod ut med gälla, gnälliga röster, men har aldrig träffat på det annars.
Jag tror alltså inte att det är pga rösten som du inte får jobb, många har svårt att få jobb. Men gå till en logoped och försök att ändra röstläge om det skulle få dig att må bättre. En del har även en speciell röst pga någon fysisk orsak, men det har kanske redan uteslutits hos dig.
Min läkare har något slags talfel och en av ITkillarna på jobbet låter som om han alltid är förkyld och lever på cigarrer och whiskey, men man vänjer sig snabbt, inga problem.