• Thu 10 Feb 2022 15:23
    12509 visningar
    17 svar
    17
    12509

    Npf eller andra funktionsvariationer

    Hej! 
    Mitt namn är Linda och jag arbetar som lärare. I läraryrket har jag varit i snart 10 år och de senaste 8 åren har jag bara arbetat med barn och ungdomar som har NPF. Jag älskar mitt arbete eftersom de här eleverna ger så mycket tillbaka varje dag, samtidigt så ser jag hur mycket de sliter. Jag ser även hur alla föräldrar sliter och får fungera som barnens advokat.

    Jag har en dröm och det är att skapa någon slags hemsida där man får ge alla föräldrar och barn en röst, en hemsida med massa tips till alla barn, ungdomar och föräldrar.

    Det är en dröm jag har, kanske helt orealistisk men något som mina elever lär mig är att aldrig ge upp så nu tänker jag.... Vi kör! 

    Skulle gärna vilja höra era berättelser! Finns det någon som vill dela med sig? Hur går det i skolan? Hur är det hemma? Har ni några supertips att dela med er? Det är ni som är experter! 

    O jag önskar innerligt att fler bara kunde sluta döma de här barnen och förvänta sig att de ska följa vår värld. Vad sägs om att istället ta en inblick i deras värld och skapa lite förståelse. 

    Om ni inte vill dela med er här, får ni jättegärna skicka till: reymundus87@gmail.com 

    Tack! Ni är bäst! Skrattande

  • Svar på tråden Npf eller andra funktionsvariationer
  • Thu 10 Feb 2022 17:45
    #1

    Ingen? 

  • Anonym (567)
    Thu 10 Feb 2022 17:57
    #2
    +1

    Som person med egen npf-diagnos och förälder till barn med dito, tycker jag det är en bra start att sluta använda det urlöjliga och identitetspolitiska "funktionsvariationer". Nej, bara nej, till detta infantila uttryck. 

  • Thu 10 Feb 2022 18:51
    #3

    Håller helt med dig Anonym 567. Vi får hoppas att det kommer ske en förändring snart, inte en dag för sent att till exempel särskolan ändrar sitt namn! Men tänk att det skulle behöva ta så lång tid! 

  • Anonym (567)
    Thu 10 Feb 2022 20:35