Spökplumpan skrev 2022-02-10 20:41:17 följande:
Blivit gravid tre gånger, sista nu när jag är 38. Har hyfsat regelbunden mens, +/- 1-2 dagar. Blöder 5 dagar varav de sista bara lite. Blöder lite mindre nu och lite lindrigare mensvärk nu än för några år sen.
Men när jag blivit gravid så har det varit vid ett försök, sist var det planerat och vi låg tre gånger på 2 dagar.
Skulle väl säga att jag iallafall verkar ha lätt för att bli gravid.
Min räknas som regelbunden även fast jag alltid tyckt att mina cykler varit helt dumma i huvudet. Jag försöker påminna mig själv om att min mens inte var särskilt mycket bättre förut heller och jag blev gravid bara så där. Jag blöder mycket och har oftast rätt så tydliga symptom på både ägglossning och begynnande mens, vilket jag försöker intala mig är ett bra tecken på att fertiliteten ff är bra.
I oktober fick jag låga värden på sköldkörteln, men en månad senare var det normalt. Jag har låg temp, men har alltid haft det. Bara rädd att det blivit sämre och att jag kanske inte kan bli gravid. Jag borde väl lita på det andra testet som var normalt, och jag tar diverse vitaminer och mineraler för att stötta fertiliteten dessutom.
Ja man får göra det man kan, äta varierat, vitaminer är bra, försöka hålla normaltvikt och motionera regelbundet tänker jag.
Jag har också känt min ägglossning tydligt. Några månader innan vi skulle börja försöka gjorde jag ägglossningstest för att se om hur jag känner min kropp stämmer överrens med vad testerna visade och det verkade vara så.
Hoppas det kommer gå bra för dig och att du blir gravid snart! :)