• Un1x

Vad är det dyraste era barn haft sönder?

Vad är det dyraste era barn haft sönder?

Ikväll hade vår yngsta son sönder en iPad, han tog av skalet och kastade den rakt i golvet allt vad hand kunde. Blev skrot utav den. Gråter
    Han har en släng utav NPF, då han får anfall och blir väldigt arg. Ibland helt oannonserat, utan förvarning.

• Svar på tråden Vad är det dyraste era barn haft sönder?
  • Friger

Har några barn i varierande åldrar...  Även diverse djur som förstört en del.. Jag är rätt avtrubbad vid det här laget. De mesta via olycka eller ogenomtänkta handlingar.

-Surfplattor, mobiler ett gäng. Oftast tappade.

-En vält tv. "Klättra inte på tv:n? Bra!" Lite senare hördes ett krash.

-En laptop. En mugg vatten som stod på dörrbladet, Ungen hade kopierat ett skämt ur en kalle anka-tidning. Vattenglaset landade på laptoppen jag hade i famnen när jag passerade dörren.

-Hörlurar. Några stycken.

-En bil.

-Ritat på golv, väggar, dörrar... Flera av ungarna.

-En spegel... Fast det var ju jag... Skulle prova en soft air-gun inomhus tillsammans med en av sönerna. Sköt igenom måltavlan och krossade en stor spegel.

Ja... Listan kan göras längre...

• Jonnynilsson

Inga av barnen har gjort sönder något med flit. Det har varit otur och det har rykt några prydnadssaker när det gått som vildas till.

Men rekord i kronor har sonen då han backade ut min bil från en parkering och glömde att det stod en bil bredvid. Det blev rejäla skador på bägge bilar och eftersom han vid tillfället var under 24 år blev det en saftig självrisk på försäkringen.

Han sa till sitt försvar att han inte såg den andra bilen när han började backa och svänga samtidigt. Jag tror han tänkte på något helt annat än bilkörning :(

• fjanten

Tvååringen fick tag i en av de äldre barnen iPad, kastade den i golvet, sönder. Det var nog det dyraste.

Själv totalkvaddade jag päronens nya xc90 när jag var 18. Det var definitivt det dyraste jag hade sönder som "barn".

• Gryntroll

Här har det av misstag varit en ny mobil som rasade ner för trappan, soffans plymåer som blev skuren med något oklart men väldigt vasst och en avbruten telskop-antenn som repade hela bilens sida som varit det dyraste.

Det värdefullaste var när dottern tappade sina och brorsans avgjutna bebis-fotavtryck i golvet när hon skulle visa sin mormor. 

• Spucks
    Norrut skrev 2022-02-15 21:23:30 följande:

aldrig i stundens hetta utan en stund senare i lugn och ro som en liten psykopat [...] det kommer dröja ett tag innan jag slutar övervaka honom Stasi Style

Hahahahaha, tack för det! Skrattande
  • Anonym (!!)
    Norrut skrev 2022-02-15 21:23:30 följande:

Intressant tråd!

Min treåring gick nyligen igenom en vedervärdig period där han medvetet tog sönder saker för oss föräldrar, till synes för att straffa oss när han inte fick som han ville... (det var alltid våra saker, som han visste sedan innan att vi var rädda om, och aldrig i stundens hetta utan en stund senare i lugn och ro som en liten psykopat). Det var en kort period, tror inte den varade en månad ens, men på den tiden hann han förstöra detta:

* Riva sönder myggnätet till altandörren
    * Krascha kaffekannan, det slutade med att vi fick skrota hela bryggaren (300-/400-kronorsklassen) då vi inte hittade någon ersättningskanna 
    * Låsa in sig i badrummet och gå loss där inne (tänk er hudkräm överallt, blöjor i toaletten, allt löst utrivet och trashat, fick slänga grejer för några hundralappar)
    * Hälla vatten i min nya sänglampa (!!), men som tur var blev det inga elchocker och lampan överlevde faktiskt efter att vi skruvat isär den i hundra delar och låtit den lufttorka, pust
    * Mordförsök på pappas snuskigt dyra kaktus, men kaktusen försvarade sig - karma :)
    * Min tillit, haha - det kommer dröja ett tag innan jag slutar övervaka honom Stasi Style

Hahaha fick mig ett gott skratt :) tack!!
  • Anonym (Snö)

Det var väl när 18-åringen  körde i diket med min bil. Inget allvarligt, en vanlig avåkning på vintern i snön. Men två  små bucklor, skadad innerskärm och en liten list saknas ju. 

• Anonym (Snö)
    Anonym (Snö) skrev 2022-02-20 04:53:59 följande:

Det var väl när 18-åringen  körde i diket med min bil. Inget allvarligt, en vanlig avåkning på vintern i snön. Men två  små bucklor, skadad innerskärm och en liten list saknas ju. 

Jo. samma barn som 10-åring krossade ena takluckan på vår bil på nåt vis när han var ute på gården.  Väldigt besvärligt att ersätta eftersom den var direktimporterad. 
    Vi frågade om han hade nån aning om vad som hänt. Han tittade storögt på oss; såg ni mig? Det gjorde vi ju inte men....
  • Anonym (Avsikt)

Med avsikt var det nog sitt skrivbord. Gissa om han var arg när han dunkade näven i det. Det år ju naturligtvis inte trasigt så att det inte går att använda. Han har kvar det än idag med stort  hål i. Bra påminnelse. 

• Anonym (.)

A: 1 stycken. helt ny Platt Tv som vart mos, ja det gick inte att titta på den längre även om den fungerade.. efter grabben hade kastat någon leksak mot den när han inte fick som han ville om jag inte minns helt fel.

B: Min Pc. Plötsligt så startade den inte en dag.. Jag hittade en gaffel inuti chassit, Gud vet hur den hamnade där. Det är inte bevisat heller om det var grabben heller iofs, det kunde också ha varit min fd sambo som var sur en dag när jag inte hade tvättat eller tagit hand om disken en dag när det ändå regnade.

C: Och sist, ett Xbox eller om det var ett Playstation.. som gick åt helvete när det föll i backen då det stod illa till "snyggt" på display bredvid tv'n i bokhyllan. Grabben hög tag i hyllan när han lärde sig att gå' helt själv.

..Så både är, eller var jag arg, arg för detta när det hände, nä.
    Det jag kände när jag tänker på dom här grejerna ..och saknar dom.
    Det ordet om inget annat'. Var ej uppfunnet då!"

Och just nu vill jag inte skriva ut det här heller, för att då kommer jag att bli bannad från denna hemsidan.

• Anonym (Tv)

En 65 tum tv för 6500 kr. En liten tid senare nästa nya tv 65 tum samma pris. Genom att kasta saker in i den lyckades han förstöra 2 ST på samma sätt.

• Phalaenopsis

Med flit: En Ipad. Hon är svårt autistisk inklusive en intellektuell funktionsnedsättning, så hon trodde uppriktigt att hon straffade oss föräldrar när hon kastade ner sin egen Ipad i barnpoolen. Att hon inte fick ha den nära poolen hade hon fattat, men inte varför. Barnskyddet var välpolstrat, men inte vattentätt.

Oavsiktligt:
    En Macbook pro, hällde ett glas vatten över den utan att förstå att datorn är känsligare än resten av bordet.
    En Ipad där glaset spräcktes och skärmen slocknade. Till hennes försvar så hade hon lagt den ordentligt åt sidan, och lyckades sedan ramla ned från en hög pall mitt på skärmen.
    Samsung Galaxy Tab Active 2. Inte så vattentät som specifikationerna utlovade. Inte i ett badrum fyllt med tvättmedelsvatten i alla fall.

Är nog en 2-3 till, men jag kommer inte ihåg dem. Jag blir lika förvånad varje gång elektronikförsäljarna fortfarande vågar sälja på oss en självriskfri sakförsäkring. Och nej, vår vardag funkar inte utan en padda. Inte. Alls.

Svar på tråden Vad är det dyraste era barn haft sönder?